Zeměpisné souřadnice - test

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika a její využití v geografii
Advertisements

ZEMĚ JAKO VESMÍRNÉ TĚLESO
GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
PLANETA ZEMĚ 3.planeta od Slunce s výrazně odlišnými vlastnostmi oproti ostatním palnetám: ideální velikost umožňuje dostatečnou gravitaci pro udržení.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zeměpisné souřadnice Již kolem roku 150 před Kristem rozdělil řecký matematik Hipparchos celou Zemi 360ti polokružnicemi a 180ti kružnicemi. Vznikla tak.
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice II
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Jak se neztratit na moři?
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Tvar a rozměry Země.
Orientujeme se na planetě Zemi
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Oběh Země kolem Slunce.
Určování zeměpisné polohy
Glóbus a zeměpisná síť Název školy
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice
Geografie jako věda a její využití
Zeměpisné souřadnice Autorem všech uvedených součástí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Určování zeměpisné polohy
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
POHYBY ZEMĚ.
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
Určování zeměpisných souřadnic
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Přírodověda 5.ročník podnebí podnebné pásy.
Elektronická učebnice - I
Určování zeměpisné polohy
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Země a její okolí Miroslava Maňásková.
Registrační číslo projektu
Počasí během roku a podnebí
Zeměpisná poloha.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Glóbus- model Země autor VM:Ondřej.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Zeměpisná síť I. Jan Dušek.
Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a ….
Zeměpisná síť III. Jan Dušek.
Rovnoběžky.
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Afrika Poloha, rozloha Jan Dušek.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Geometrická podstata map
Poloha, rozloha, členitost
Tvar a rozměry Země.
Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Předmět: Zeměpis Sada: Z 8/05 Ročník: 8. ročník Jméno autora (vč. titul): Tomáš Szabo (Bc.)
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Rovnoběžky a poledníky VY_32_INOVACE_C13 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Atmosféra - podnebí I. – teplotní pásy Tomáš Kvasný Zeměpis Březen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu.
1. AMERIKA POLOHA, ROZLOHA, ČLENITOST VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Trvání dne a noci na Zemi TÉMATICKÝ CELEK:
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
VY_32_INOVACE_Vac_II_01 Afrika –poloha, rozloha,členitost
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Předmět: Zeměpis Ročník: 6. Tématický celek: Glóbus a mapa
Autor: Mgr. Helena Nováková
PODNEBÍ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Práce s atlasem HYDROSFÉRA autor: Mgr.Jana Mikešová
Transkript prezentace:

Zeměpisné souřadnice - test

Zeměpisné souřadnice – písemka A B 1. Zakresli na zeměkouli a napiš zeměpisné souřadnice: a) severní pól b) jižní polární kruh c) obratník raka d) rovník 2. Urči zeměpisné souřadnice: Tasmánie 3. Najdi a napiš název jezera, které má souřadnice: Atlas str. 100 1°j.š. 33°v.d. 1. Zakresli na zeměkouli a napiš zeměpisné souřadnice: a) jižní pól b) severní polární kruh c) obratník kozoroha d) Greendwichský poledník 2. Urči zeměpisné souřadnice: Soul 3. Najdi a napiš název města, které má souřadnice: Atlas str. 113 12°j.š. 77°v.d.

Zeměpisné souřadnice – řešení A B 1. Zakresli na zeměkouli a napiš zeměpisné souřadnice: a) severní pól 90°s.š. b) jižní polární kruh 66,5°j.š. c) obratník raka 23,5°s.š. d) rovník 0° 2. Urči zeměpisné souřadnice: Tasmánie 42° j.š. 146°v.d. 3. Najdi a napiš název jezera, které má souřadnice: Atlas str. 100 1°j.š. 33°v.d. Viktoriino jezero 1. Zakresli na zeměkouli a napiš zeměpisné souřadnice: a) jižní pól 90°j.š. b) severní polární kruh 66,5°s.š. c) obratník kozoroha 23,5°j.š. d) Greendwichský poledník 0° 2. Urči zeměpisné souřadnice: Soul 37°s.š. 127°v.d. 3. Najdi a napiš název města, které má souřadnice: Atlas str. 113 12°j.š. 77°v.d. Lima