Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační systém krizového řízení kraje
Advertisements

ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Podpora terénních prací v projektu NIKM - národní inventarizace kontaminovaných míst, automatizace úloh Roman Bukáček, Jiří Chroust, Petr Pala, Jiří Zvolánek,
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
IISPP ■ pojem definován v letech v rámci přípravy výzkumných záměrů NPÚ na roky ■ dlouhodobý projekt na vybudování nového komplexního.
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Projekty EOC v ČR v období
Facility management ČSN EN
Integrovaný dopravní systém
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
ITS v regionální dopravě
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
SW podpora krizového řízení Duben 2006 Tomáš Fröhlich, DiS. ISSS 2007.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Informační technologie pro české a slovenské zdravotnictví Integrační a komunikační centrum zdravotnických informací.
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Metainformační systém založený na XML Autor: Josef Mikloš Vedoucí práce: Ing. Jan Růžička, Ph.D. V/2004.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Popularizace výsledků dopravního výzkumu Lidský faktor v dopravě CZ.1.07/2.3.00/
CIS Cizinecký informační systém
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Jednotný způsob identifikace pevných objektů ve VD jako podpora rozvoje IS.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
Realizační tým ICZ duben 2005
EGovernment Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS.
Zásady koncepce KIVS a CMS, realita roku KIVS -Centralizovaná komunikační infrastruktura s centrálním místem služeb, které je jediným místem bezpečného.
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Manufacturing Execution Systems
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
ISSaR – možnosti využití systému při získávání a zpracování statistických dat Ing. Jarmila Cikánková Oddělení datových služeb CENIA.
Portál ÚAP MSK (Nástroje pro tvorbu a údržbu ÚAP) Zpracoval: Mgr. Tomáš Kupča Datum:
Moderní personalistika I. BLOK
Inteligentní dopravní systémy (ITS): metody návrhu a hodnocení Doc. Dr
Duben 2006 SDZA Správa datových zdrojů a aplikací.
IEC 61850: Soubor norem pro komunikaci v energetice
Databázové systémy Úvod, Základní pojmy. Úvod S rozvojem lidského poznání roste prudce množství informací. Jsou kladeny vysoké požadavky na ukládání,
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Firemní plány udržitelné mobility
V Českých Budějovicích, únor 2017
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Projekt KA3: ZPRACOVÁNÍ METODIK TVORBY NÁSTROJŮ PRO IMPLEMENTACI NÁRODNÍ STRATEGIE ELEKTRONICKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ (NSEZ)
Transkript prezentace:

Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě Ing. Ivan Fencl, Ph.D. Ing. Miloslav Věžník Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Základní terminologie Architektura definuje základní uspořádání subsystémů a funkčních bloků. Jejím cílem je co největší přehlednost a srozumitelnost. Struktura jde až na prvky systému, je složitější, úplnější ale nepřehlednější. Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Základní terminologie Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Metodika tvorby ITS architektury Základním východiskem tvorby ITS architektury je doplněný universální procesní model, který popisuje základní silné procesy ITS systému. Terminátor #2 … Terminátor #1 Terminátor #n ITS systém Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Vazba projektu KAREN na národní a lokální architektury ITS Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Přístup k návrhu ITS architektury Funkční a informační systémový popis Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Začlenění datového registru v ITS prostředí ITS architektura ITS datový registr Registrátor Uživatel Správce Předkladatel ITS aplikace ITS interface Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Význam ITS datového registru Kvalita dat a přístup k nim – kvalita bude zlepšena snížením dvojznačnosti podobných dat z různých systémů. Interoperabilita – standardizací datového registru se výměna dat výrazně zjednoduší, čímž se zjednoduší i zavádění nových ITS systémů. Efektivita nákladů – finanční prostředky mohou být využity mnohem efektivněji. Flexibilita – nové služby vytvořené pomocí automatizovaných nástrojů dovolují aktualizaci a zavádění nových standardů téměř v reálném čase a u všech uživatelů jednotně, čímž je zajištěna i nutná synchronizace standardů. Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Management veřejné osobní dopravy Makrofunkce Management veřejné osobní dopravy slouží k informační podpoře veřejné dopravy a obsahuje jak množinu služeb tak i funkce pro generování informací pro cestující. Má úzkou vazbu na makrofunkci „Řízení dopravy“, zejména při přiřazování priorit dopravním prostředkům a při poskytování dat sloužících k řízení přístupů pro různé dopravní módy Sledování vozidlového parku veřejné osobní dopravy Plánování služeb veřejné dopravy Zajištění správy veřejné osobní dopravy Řízení vozidel veřejné osobní dopravy Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Management veřejné osobní dopravy Sledování vozidlového parku veřejné osobní dopravy Vyhodnocení parametrů vozidla Odhad parametrů vozidla Výpočet výkonu služby Komunikace s vozidlem Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Management veřejné osobní dopravy Plánování služeb veřejné dopravy Plánování časového rozvrhu služeb Plánování sdílení vozidla mezi službami Problematika jízdného Řízení tras veřejné dopravy a rozhraní operátorů Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Management veřejné osobní dopravy Zajištění správy veřejné osobní dopravy Zajištění dopravy na poptávku Zajištění koordinace údržby Management řidičů veřejné osobní dopravy Management sdílení dopravního prostředku Monitoring infrastruktury a stavu dopravních prostředků Monitoring vybavení dopravních prostředků Sběr dopravních dat z provozu veřejné osobní dopravy Zpracování údajů o provozu veřejné dopravy Správa vlastností jízdenek Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Management veřejné osobní dopravy Řízení vozidel veřejné osobní dopravy Optimalizace řízených procesů Požadavek priority dopravního prostředku Správa řízení vozidla Správa náhradních vozidel Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Výhody použití ITS architektury Úspora nákladů na vývoj vlastních řešení Kompatibilita odbavovacích a informačních systémů Modulární stavba ITS systému dopravce Otevřenost dalšímu vývoji Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti

Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti Děkuji za pozornost CDV, Líšeňská 33a, 636 00 BRNO Tel: +420 548 423 711 Fax: +420 548 423 712 Web: www.cdv.cz E-zine: www.ITSrevue.com E-mail: fencl@cdv.cz veznik@cdv.cz Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti