Číslo v digitálním archivu školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo v digitálním archivu školy
Advertisements

Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_03 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po B Anotace Prezentace.
Český jazyk (sloh) – 8. ročník
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Aj_03 Sada DUMAnglický jazyk Předmět Anglický jazyk Název materiáluOsobní zájmena čísla jednotného Anotace.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM03 Předmět: Český jazyk Ročník: 3. Klíčová.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ8_12 Sada DUM Český jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiálu Číslovky (jak správně píšeme číslovky).
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ8_16 Sada DUMČeský jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiáluPřídavná jména – skloňování. Anotace V prezentaci.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_07 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po L Anotace Prezentace.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Zem8_10 Sada DUMZeměpis 8 PředmětZeměpis Název materiáluStáty západní Evropy Anotace V prezentaci žák určuje.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ6_06 Sada DUMČeský jazyk 6 PředmětČeský jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po S – opakování formou.
VY_32_INOVACE_09_05 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_FY7_01 Sada DUM Fyzika 7 Předmět Fyzika Název materiálu Druhy pevných látek Anotace V prezentaci si žák procvičuje.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_14 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluPodstatná jména Anotace AutorMgr. Andrea.
Číslo v digitálním archivu školy
O perníkové chaloupce Bylo nebylo….
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Aj_12 Sada DUMAnglický jazyk Předmět Anglický jazyk Název materiáluPředložky on, in, under, over, next to.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_TVAR_04 Sada DUMTvarosloví Předmět Český jazyk Název materiáluPád podstatných jmen 3 Anotace Žáci v jednoduchých.
Číslo v digitálním archivu školy
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
OB 21-VVP-HUM-CJL- PAV-M-022. VYPRAVOVÁNÍ Vypravování - zachycuje děj, příběh, o kterém jsme četli, slyšeli, kterého jsme byli svědky nebo jej sami prožili.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_ INOVACE_ ICT_02 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluMS Word – vlastnosti písma - cvičení Anotace Vlastnosti.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_ INOVACE_ ICT_06 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluMS Word - opakování Anotace Velké opakování AutorMgr.
OB 21-VVP-HUM-CJL- PAV-L VYPRAVOVÁNÍ Vypravování - zachycuje děj, příběh, o kterém jsme četli, slyšeli, kterého jsme byli svědky nebo jej sami.
MOTIVACE Jakou knihu jste naposledy četli?
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
Číslo v digitálním archivu školy
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor:
Transkript prezentace:

Číslo v digitálním archivu školy VY_32_INOVACE_SKV_08 Sada DUM Slohová a komunikační výchova Předmět Český jazyk Název materiálu Vypravování Anotace Interaktivní prezentace aktivuje žáka k tvořivé práci s textem, k porozumění textu, k využívání vhodných jazykových prostředků a přímé řeči. Autor Mgr. Iva Jakubcová Jazyk Datum vytvoření 30.8.2011 Očekávaný výstup Žák je schopen ústně či písemně vypravovat dle připravené osnovy. Ví, co je přímá řeč. Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělání – lehké mentální postižení Klíčová slova Stavba vypravování, slova stejného významu – synonyma, přímá řeč, uvozovky, přirovnání. Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák na 2. stupni speciální školy Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1102

VYPRAVOVÁNÍ

Co si lidé nejčastěji vypravují? Co sami nezažili – příběhy, které viděli v kině, v televizi, četli… = reprodukovaný děj zážitky ( co se nám přihodilo), události

Na co bychom si měli dát pozor: Každé vypravování by mělo mít svou stavbu : Úvod ( seznámení s dějem, jeho otevření) Zápletka Vyvrcholení Rozuzlení ( uzavření děje, dojmy, poučení…) Přečti si začátek následujícího vypravování. Co je špatně?  „Jeníček s Mařenkou šli do lesa. Šli na jahody. Otec šel na dřevo a oni šli sbírat do džbánku. Stmívalo se a otec stále nešel. Šli lesem a zabloudili. Jeníček vylezl na strom a uviděl světýlko. A tak šli za tím světýlkem, až došli k chaloupce. …

UTÍKAT NEMLUVIT BÝT (na nějakém místě) SEBRAT KOUKAT ZVÍTĚZIT PĚKNÝ SPRÁVNĚ! V příběhu by se neměla opakovat stále stejná slova! Zkus nahradit slova slovy stejného významu (synonymy): UTÍKAT NEMLUVIT BÝT (na nějakém místě) SEBRAT KOUKAT ZVÍTĚZIT PĚKNÝ PRAŠTIT OTEC RACHOT BĚŽET MLČET NACHÁZET SE VZÍT DÍVAT SE VYHRÁT HEZKÝ BOUCHNOUT TÁTA HLUK

Kohout kokrhal: Kykyryký, dobré ráno! Ve vypravování jsou často přesné výpovědi jednotlivých postav. Ty se zapisují jako přímá řeč pomocí uvozovek „ Např.: Maminka řekla: „ Karkulko, doneseš dnes babičce něco dobrého.“ Zkus doplnit uvozovky do vět: Kohout kokrhal: Kykyryký, dobré ráno! Pes mu odpověděl: Dobré ráno, kamaráde. Dnes je krásně, nevyrazíme do lesa? Výborný nápad, řekl kohout. Kohout kokrhal: „ Kykyryký, dobré ráno!“ Pes mu odpověděl: „Dobré ráno, kamaráde. Dnes je krásně, nevyrazíme do lesa?“ „Výborný nápad,“ řekl kohout.

Ve vypravování také často používáme PŘIROVNÁNÍ  Když někoho (něco) k někomu (něčemu )přirovnáváme, protože se mu něčím podobá ( barvou, velikostí apod.) Vymysli přirovnání: Plave jako ryba. Spí jako dudek. Má zrak jako ostříž. Zpívá jako slavík. Mračí se jako čert. Drží se něčeho jako klíště. Krade jako straka.

A teď si přečti začátek následujícího vypravování a doplň správně I/Y: B__l jednou jeden ob__čejný kluk. Jmenoval se M__rek a b__dlel v Děč__ně nedaleko škol__. Chodil do 8. tříd__. Jednou ráno se Mirek probudil, nasn__dal se a v__raz__l do škol__. V__šel z domu. Najednou uv__děl na chodníku ležet barevné skl__čko. Zvedl ho a ……………………………… .

Správně: Byl jednou jeden obyčejný kluk. Jmenoval se Mirek a bydlel v Děčíně nedaleko školy. Chodil do 8. třídy. Jednou ráno se Mirek probudil, nasnídal se a vyrazil do školy. Vyšel z domu. Najednou uviděl na chodníku ležet barevné sklíčko. Zvedl ho a …………………………………… Do sešitu zkus dokončit příběh. Použij některá z těchto slov: nápad peřina pohádka deštník zmrzlina kolotoč kouzlo

Nakonec si přečteme , jak vypravování pokračovalo. Kdo má nejlepší?    Ohodnoť svoji práci.

Prameny: Obrázky Klipart Vlastní tvorba Z. Krausová – Český jazyk pro 6. ročník ZŠ (Fraus 2003)