Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
45.1 Větné vzorce
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Tvoříme pozvánky Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák píše správně.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Shoda přísudku s podmětem Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Slovesa Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává slovní druhy, žák.
Anotace: S, s, vyhledávání slov se „s“, cvičení paměti, odpovědi na otázky Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Český jazyk Očekávaný.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: přímá řeč – rozšiřující učivo, oslovení Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: 6 až 7 let Metodické doporučení: některé snímky lze žákům vytisknout Ověřeno.
Anotace: Zelenina a houby na podzim, třídění přírodnin Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný výstup:
Anotace: Podzim – viditelné proměny, co dělá člověk na podzim Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný.
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/21.3732 VY_32_INOVACE_116 Anotace: Věta jednoduchá a souvětí Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák odlišuje větu od souvětí Speciální vzdělávací potřeby: děti s SPU učební materiál dostaly jako pomůcku pro jejich domácí přípravu Klíčová slova: slovesa a jejich kategorie Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, druhé období Typická věková skupina: 9 let Metodické doporučení: Snímek č. 4 vytisknout dětem, při společné kontrole doporučuji promítat dětem příklady jimi vyplněných pracovních listů na interaktivní tabuli, vytisknout snímek č. 5,7 Ověření v praxi ověřeno dne: 11. 6. 2014 Ve třídě: 4. ročník

Věta jednoduchá, souvětí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Vacková. Dostupné na www.zsamsslapy.wbs.cz

Čárky v souvětí Spojovací výrazy: spojky, zájmena, příslovce Příklady z učiva 4. ročníku: Spojky Před spojkami a, i, nebo, ani - obvykle čárku nepíšeme Před spojkami ale, aby, že, když - se čárka píše vždy Zájmena: který, kdo, jaké, čí Příslovce: odkud, kdy

Vytvořte dle následujících vzorců souvětí _______________________ _________________________ V1, protože V2, V3. V1, aby V2 a V3. Když V1, V2, ale V3. Několik příkladů souvětí od každého vzorce si společně zkontrolujte.

Do vět doplň čárky. Vzpomeň si, jak určíš počet vět v souvětí! Kdybych neuměl vyjmenovaná slova napsal bych špatně diktát. Protože jsme celou první vyučovací hodinu procvičovali učivo druhou hodinu si budeme vypravovat o plánech na prázdniny. Chlapci hrají fotbal děvčata vybíjenou a mládež volejbal. Maruška plakala protože se uhodila do hlavy ale během chvilky se jí ulevilo od bolesti. Když je veliké sucho musíme zalévat zeleninu. Na autobus čekalo hodně lidí. Rodiče mi tvrdí že bez práce nejsou koláče.

Řešení Do vět doplň čárky, sleduj počet slovesných tvarů. Kdybych neuměl vyjmenovaná slova, napsal bych špatně diktát. Protože jsme celou první vyučovací hodinu procvičovali učivo, druhou hodinu si budeme vypravovat o plánech na prázdniny. Chlapci hrají fotbal, děvčata ráda vybíjenou a mládež volejbal. Maruška plakala, protože se uhodila do hlavy, ale během chvilky se jí ulevilo od bolesti. Když je veliké sucho, musíme zalévat zeleninu. Na autobus čekalo hodně lidí. Rodiče mi tvrdí, že bez práce nejsou koláče.

Zaškrtni v závorce, zda je věta jednoduchá nebo souvětí Zaškrtni v závorce, zda je věta jednoduchá nebo souvětí. Z kolika vět se souvětí skládá? Ztroskotání lodi (část textu) Edmondo de Amicis Je to už řada let, co jednoho sychravého podzimního rána vyplula z liverpoolského přístavu loď, která měla na palubě přes dvě stě osob včetně sedmdesátičlenné posádky. (Věta jednoduchá – souvětí, počet vět__________) Kapitán a námořníci byli hlavně Angličané, ale mezi cestujícími bylo i několik Italů. (Věta jednoduchá – souvětí, počet vět__________) Loď plula pod oblohou zataženou tmavými mračny na ostrov Maltu. (Věta jednoduchá – souvětí, počet vět__________) Hned u stožáru na kotouči stočených lan seděl malý osamělý cestující třetí třídy. (Věta jednoduchá – souvětí, počet vět__________) Byl to asi dvanáctiletý Ital, který pocházel ze Sicílie. Na svůj věk byl spíše menší postavy, ale byl pěkně rostlý a měl hezkou smělou tvář Siciliána. (Věta jednoduchá – souvětí, počet vět__________)[1]

Řešení Zaškrtni v závorce, zda je věta jednoduchá nebo souvětí Řešení Zaškrtni v závorce, zda je věta jednoduchá nebo souvětí. Z kolika vět se souvětí skládá? Ztroskotání lodi (část textu) Edmondo de Amicis Je to už řada let, co jednoho sychravého podzimního rána vyplula z liverpoolského přístavu loď, která měla na palubě přes dvě stě osob včetně sedmdesátičlenné posádky. (Věta jednoduchá – souvětí, počet vět 3) Kapitán a námořníci byli hlavně Angličané, ale mezi cestujícími bylo i několik Italů. (Věta jednoduchá – souvětí, počet vět 2) Loď plula pod oblohou zataženou tmavými mračny na ostrov Maltu. (Věta jednoduchá – souvětí, počet vět 1) Hned u stožáru na kotouči stočených lan seděl malý osamělý cestující třetí třídy. (Věta jednoduchá – souvětí, počet vět 1 ) Byl to asi dvanáctiletý Ital, který pocházel ze Sicílie. (Věta jednoduchá – souvětí, počet vět 2) Na svůj věk byl spíše menší postavy, ale byl pěkně rostlý a měl hezkou smělou tvář Siciliána. (Věta jednoduchá – souvětí, počet vět 3)[1]

Použitá literatura Obrázky: klipart KOLEKTIV POD VEDENÍM DR. HANY REZUTKOVÉ. Čítanka 4: pro čtvrtý ročník, 1. ediční řada. druhé. Praha 4: Alter, s. r. o., Všeň, 2010. ISBN 978-80-7245-180-7. s. 86 [1]