Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obsazování orbitalů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
Advertisements

Deskriptivní geometrie
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
Galvanické články CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 15
Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia
Kaligram Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 11
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Deskriptivní geometrie
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Dusíkaté deriváty, opakování
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Optické klamy Martina Mihalíková 8.Au.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Elektronová konfigurace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Optické přístroje Předmět:
Axonometrické promítání
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Kvantová čísla CH-1 Obecná chemie, DUM č. 7 Mgr. Radovan Sloup
Halogenderiváty Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická.
Kubismus I. Polovina 20. století.
Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 13 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
,,Prožít umělecké dílo je důležitější než mu rozumět‘‘ Veškeré umění spoléhá do jisté míry na optické iluze. Op art s těmito jevy bezprostředně pracuje,
Deriváty karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II.
Kompozice Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 20
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Aminy, klasifikace a názvosloví
FY_087_ Světelné jevy_Optický klam Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ HRANATÝCH PŘEDMĚTŮ
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 10 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.
Aldehydy názvosloví CH-2 Organická chemie, DUM č. 6 Mgr. Radovan Sloup
alkalických zemin - cvičení
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Roláž Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 14 Sekunda osmiletého gymnázia
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
OP – ART Optical art Optické umění
Karboxylové kyseliny názvosloví
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Chemická vazba, elektronová konfigurace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
OP-ART Jana Bobčíková.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
PERSPEKTIVA.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17 První ročník čtyřletého gymnázia Gymnázium Sušice Mgr. Bohumila Skrbková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II

Op - art Směr výtvarného umění Využívá poznatky z geometrie a optiky. (z optical art - optické umění) l Směr výtvarného umění (50. a poč. 60. let 20. stol.) Využívá poznatky z geometrie a optiky. Pomocí geometrických obrazců,(většinou černobílých) rastrů, perspektivy, sítě, valéru, optických efektů a klamů dosahujeme iluze pohybu a nestability. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1b/Riley%2C_Movement_in_Squares.jpg

Op - art Název op-art byl použit poprvé v roce 1964 při přípravách na výstavu The Responsive Eye (Reagující oko) v Muzeu moderního umění v New Yorku. Hlavním představitelem op-artu je Victor Vasarely. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c8/Op-art-4-sided-spiral-tunnel-4.svg

Victor Vasarely Maďarsko - francouzský malíř, grafik a sochař, (1906,Maďarsko -  1997,Francie) Maďarsko - francouzský  malíř, grafik a sochař, který je obecně považován za jednoho z představitelů  op-artu a kinetického umění. http://cs.wikipedia.org/wiki/Victor_Vasarely#mediaviewer/Soubor:Hungary_pecs_-_vasarely0.jpg

Optický klam Optická iluze – matoucí vnímání reality. Většina optických klamů je postavena na matení lidského mozku barvou nebo tvarem. Velkou skupinu klamů tvoří obrázky, které při zaměření na různé prvky lze vnímat více způsoby. Jiné klamy jsou založeny na špatném zobrazení nebo chybném vnímání perspektivy nebo prostorového vnímání. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Penrose-dreieck.svg

Perspektiva z latinského slova perspicere, což znamená prohlédnutí skrz něco. Jeden z prostředků, jimž se zobrazuje na dvourozměrné ploše trojrozměrný předmět. Perspektiva zachovává prostor, objekty a jejich vztahy tak, jak je vidí oko. http://imagenslindasdotcom.blogspot.cz/2012/10/op-art.html Slovo má i celou řadu přenesených významů nejčastěji ve smyslu výhled nebo pohled do budoucna, naznačení dalších možností vývoje…

Perspektiva Perspektivní promítání je takové, kde promítací přímky vycházejí ze společného bodu (střed promítání), který nesmí ležet v průmětně. http://cs.wikipedia.org/wiki/Perspektivn%C3%AD_prom%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD#mediaviewer/Soubor:Perspektivni_promitani.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Perspektivn%C3%AD_prom%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD#mediaviewer/Soubor:Perspektiva_dvoubod_srovn%C3%A1n%C3%AD.JPG

Perspektiva Jednobodová – průmětna je rovnoběžná se stěnou předmětu. Průmětnu volíme rovnoběžnou s jednou stěnou krychle. U přímek, které jsou rovnoběžné s průmětnou, se zachová rovnoběžnost. Přímky kolmé na průmětnu se protínají v jednom bodě. http://cs.wikipedia.org/wiki/Perspektivn%C3%AD_prom%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD#mediaviewer/Soubor:Perspektiva_jednobodova_ulice.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Perspektivn%C3%AD_prom%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD#mediaviewer/Soubor:Jednobodova_perspektiva.JPG

Perspektiva Dvoubodová Průmětna je rovnoběžná s jednou hranou krychle, nikoliv se stěnou. U přímek rovnoběžných s průmětnou se zachovává rovnoběžnost. http://cs.wikipedia.org/wiki/Perspektivn%C3%AD_prom%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD#mediaviewer/Soubor:Kopie_-_perspektiva_dvoubod.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Perspektivn%C3%AD_prom%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD#mediaviewer/Soubor:Dvoubod.JPG

Perspektiva Trojbodová Průmětna je volena obecně. Žádná z důležitých hran není rovnoběžná s průmětnou. http://cs.wikipedia.org/wiki/Perspektivn%C3%AD_prom%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD#mediaviewer/Soubor:Troj_bod.JPG

Praktickýúkol Inspirováni op artem vytvořte kompozici. (využijte znalosti perspektivy či optického klamu. http://moodle.gvid.cz/wiki/images/Image021.jpg http://moodle.gvid.cz/wiki/images/Image001.jpg

Op art Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Bohumila Skrbková, Gymnázium Sušice Předmět: Informatika, Počítačová grafika Datum vytvoření: září 2013 Třída: první ročník čtyřletého gymnázia Označení: VY_32_INOVACE_Inf-1_17 Anotace a metodické poznámky: Materiál Grafika – Op art seznámí studenty s moderním výtvarným směrem – op artem, který využívá perspektivu, valér, síť, optické efekty, optické klamy, představuje hlavního představitele směru - Victora Vasarelyho a připomene studentům i pravidla perspektivního zobrazování (perspektivu jednobodovou, dvoubodovou a trojbodovou). V praktickém úkolu studenti vytvoří vlastní op artovou kompozici. Použité materiály: PROKOP, Vladimír, Kapitoly z dějin výtvarného umění, O.K.-Soft, 2011, Sokolov Přímo u použitých obrázků je uveden zdroj, ostatní obrázky jsou dílem autora. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.