Použitelnost a výhody OPTIMEDu pro studenta preklinické a teoretické části studia Prof. MUDr. Anna Vašků, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INTERNET A WORL WIDE WEB JAKO SOUČÁST INFORMAČNÍHO SYSTÉMU ZÁKLADNÍ ŠKOLY Petr Vitásek, 2004 Diplomová práce.
Advertisements

Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Zápočty a zkoušky SHKV Upřesňující zápis předmětů na LS.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
OBJEKTIVIZACE HODNOCENÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKY Z ANGLICKÉHO JAZYKA
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Seminář – Základy programování
Modernizace a obnova přístrojového vybavení komplexního onkologického centra FN Brno Projekt „Modernizace a obnova přístrojového vybavení komplexního.
RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ
Text: Reprodukce nálevníků Metody získávání vědeckých poznatků
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
Metodický screening jednotek a výstupů učení. Význam metodické kontroly Monitoring výrazných odchylek Podpora autorů formou nezávazných doporučení Podpora.
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
Použitelnost a výhody Optimedu pro pedagoga Julie Bienertová-Vašků.
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí.
© Radek Maca MSK Radek Maca odbor 55 - SIPVZ ČR MŠMT SIPVZ pro nový školský zákon.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Použitelnost a výhody OPTIMEDu pro studenta klinické části studia.
Martin Komenda, Jan Švancara, Jiří Jarkovský, Ladislav Dušek Co lze vidět nad projektem OPTIMED: Validační analýza.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Animace a eLearning Petr Korviny SCO 2006, Brno. Úvod Animace Animace Výhody (názornost, vhodnost nasazení pro výuku počítačových programů a dovedností,
Informační a datová základna projektu OPTIMED: dobudováno 2014 Ladislav Dušek, Martin Komenda, Jaroslav Štěrba.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Vzdělávací technologie aplikace Jaromír Reger (L07155)
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Interní lékařstvíChirurgické vědyTeoretické vědyDIA a neurovědy Analýza obsahu datového skladu a základní sumární statistiky.
Distanční vzdělávání na VŠFS
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
KONFERENCE OPTIMED.
Neurobehaviorální vědy I. Instrukce k testu. Charakteristika testu 96 otázek celkem – Každá otázka má 4 tvrzení (1, 2, 3, 4) – „multichoice“ odpověď tj.
9/2010Přednáška č. 11 Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor E ZS, 2008, K126 EKO Přednášky/cvičení.
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
Případová studie Seminář 2014.
Neurobehaviorální vědy I. Instrukce k testu. Charakteristika testu 96 otázek celkem – Každá otázka má 4 tvrzení (1, 2, 3, 4) – „multichoice“ odpověď tj.
Medicinska fakulteta Ljublana Jan Novák, Nikola Tkáčová Konference OptiMed,
Struktura bakalářské práce
Tvorba a využití výukových animací pro praktikum z genetiky RNDr. Pavel Lízal, Ph.D. Oddělení genetiky a molekulární biologie Ústav experimentální biologie.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
Jištění kvality technologických procesů
Obecná didaktika ÚVOD.
První zpracování odborných zdrojů Tématické rešerše
Institut zdravotnických studií Ústav ošetřovatelství
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Ústav zdravotnických věd
Seminář 1 – Téma a úvod odborného textu
Institucionální akreditace
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Transkript prezentace:

Použitelnost a výhody OPTIMEDu pro studenta preklinické a teoretické části studia Prof. MUDr. Anna Vašků, CSc.

Registr výukových jednotek Registr výstupů z učení Prohlížeč OPTIMEDU Nabídka OPTIMEDU OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Nalezeno 6 výukových jednotek Biologie nádorů Interní lékařství VLON091 - Klinická onkologie | VLON091c - Klinická onkologie - cvičení VLON091 - Klinická onkologieVLON091c - Klinická onkologie - cvičení přednáška (1 hod.), samostudium (2 hod.) angiogeneze patologická, apoptóza, buněčná proliferace, buněčný cyklus, nádorové procesy Epigenetika ve vývoji a onemocnění Teoretické vědy VSBI0121c - Biologie I - cvičení | VSBI0121p - Biologie I - přednáška | VSBI0121s - Biologie I -seminář | VSBI0222c - Biologie II - cvičení | VSBI0222p - Biologie II - přednáška VSBI0121c - Biologie I - cvičeníVSBI0121p - Biologie I - přednáškaVSBI0121s - Biologie I -seminářVSBI0222c - Biologie II - cvičeníVSBI0222p - Biologie II - přednáška seminář (2 hod.), samostudium (5 hod.) DNA - methylace, RNA interference, chromatin - remodelace, chromozóm X - inaktivace, epigenetika Genetická podmíněnost vzniku nemocí, epigenetika, protiklady mendelistických a komplexních nemocí Teoretické vědy VSPF0521c - Patologická fyziologie I - cvičení | VSPF0521p - Patologická fyziologie I - přednáška | VSPF0622c - Patologická fyziologie II - cvičení | VSPF0622p - Patologická fyziologie II - přednáška VSPF0521c - Patologická fyziologie I - cvičeníVSPF0521p - Patologická fyziologie I - přednáškaVSPF0622c - Patologická fyziologie II - cvičeníVSPF0622p - Patologická fyziologie II - přednáška přednáška (2 hod.), cvičení (9 hod.), samostudium (10 hod.) SNPs, dědičnost vázaná na chromozóm X, epigenetika, multifaktoriálně podmíněné nemoci - asociační studie, polymerázová řetězová reakce Nádorová transformace buňky (protoonkogeny a onkogeny, supresorové geny), cytokinetika nádorového růstu, nádor jako nemoc, patofyziologie urgentních stavů v onkologii Nádorová transformace buňky (protoonkogeny a onkogeny, supresorové geny), cytokinetika nádorového růstu, nádor jako nemoc, patofyziologie urgentních stavů v onkologii Teoretické vědy VSPF0521c - Patologická fyziologie I - cvičení | VSPF0521p - Patologická fyziologie I - přednáška | VSPF0622c - Patologická fyziologie II - cvičení | VSPF0622p - Patologická fyziologie II - přednáška VSPF0521c - Patologická fyziologie I - cvičeníVSPF0521p - Patologická fyziologie I - přednáškaVSPF0622c - Patologická fyziologie II - cvičeníVSPF0622p - Patologická fyziologie II - přednáška přednáška (4 hod.), cvičení (3 hod.), samostudium (20 hod.) angiogeneze patologická, geny nádorové supresorové, metastázy, nádorové syndromy dědičné, onkogeneze Principy a mechanismy regulace genové exprese Teoretické vědy VSBI0121c - Biologie I - cvičení | VSBI0121p - Biologie I - přednáška | VSBI0121s - Biologie I -seminář | VSBI0222c - Biologie II - cvičení | VSBI0222p - Biologie II - přednáška VSBI0121c - Biologie I - cvičeníVSBI0121p - Biologie I - přednáškaVSBI0121s - Biologie I -seminářVSBI0222c - Biologie II - cvičeníVSBI0222p - Biologie II - přednáška přednáška (1 hod.), samostudium (3 hod.) DNA - methylace, epigenetika, exprese genu, exprese genu - regulace, transkripce - aktivace Úvod do vývojové biologie Teoretické vědy VSBI0121c - Biologie I - cvičení | VSBI0121p - Biologie I - přednáška | VSBI0121s - Biologie I -seminář | VSBI0222c - Biologie II - cvičení | VSBI0222p - Biologie II - přednáška VSBI0121c - Biologie I - cvičeníVSBI0121p - Biologie I - přednáškaVSBI0121s - Biologie I -seminářVSBI0222c - Biologie II - cvičeníVSBI0222p - Biologie II - přednáška přednáška (1 hod.), samostudium (3 hod.) aktivace transkripce, chromatin - remodelace, embryo - preimplantační vývoj, embryonální vývoj, vývojová biologie Registr výukových jednotek-pojem „epigenetika“ OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Plicní funkce Teoretické vědy VSFY0321c - Fyziologie I - cvičení | VSFY0321p - Fyziologie I - přednáška | VSFY0321s - Fyziologie I - seminář | VSFY0422c - Fyziologie II - cvičení | VSFY0422p - Fyziologie II - přednáška | VSFY0422s - Fyziologie II - seminář VSFY0321c - Fyziologie I - cvičeníVSFY0321p - Fyziologie I - přednáškaVSFY0321s - Fyziologie I - seminářVSFY0422c - Fyziologie II - cvičeníVSFY0422p - Fyziologie II - přednáškaVSFY0422s - Fyziologie II - seminář přednáška (3 hod.), cvičení (9 hod.), seminář (1 hod.) dýchací cesty - rezistence, dýchání - mechanika, plíce - ventilace, pneumotorax, spirometrie Patologie dýchacího ústrojí Diagnostické obory a neurovědy, Teoretické vědy VSPA0521c - Patologie I - cvičení | VSPA0521p - Patologie I - přednáška | VSPA0622c - Patologie II - cvičení | VSPA0622p - Patologie II - přednáška VSPA0521c - Patologie I - cvičeníVSPA0521p - Patologie I - přednáškaVSPA0622c - Patologie II - cvičeníVSPA0622p - Patologie II - přednáška přednáška (4 hod.), cvičení (6 hod.), samostudium (12 hod.) dýchací systém - nemoci, plíce - nemoci Patofyziologie nemocí dýchacího systému Teoretické vědy VSPF0521c - Patologická fyziologie I - cvičení | VSPF0521p - Patologická fyziologie I - přednáška | VSPF0622c - Patologická fyziologie II - cvičení | VSPF0622p - Patologická fyziologie II - přednáška VSPF0521c - Patologická fyziologie I - cvičeníVSPF0521p - Patologická fyziologie I - přednáška VSPF0622c - Patologická fyziologie II - cvičeníVSPF0622p - Patologická fyziologie II - přednáška přednáška (4 hod.), cvičení (3 hod.), samostudium (20 hod.) CHOPN, astma, emfyzém, spirometrie, syndrom dechové nedostatečnosti Prohlížeč OPTIMEDu – pojem „emfyzém“ v „Teoretické obory“ OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

„Emfyzém“: 2x Patologie „Srdeční selhání“: 12 x Patologie 1x Patologická fyziologie „Vitamíny“: 1 x Oční lékařství „Atopie“: 12 x Imunologie Závěr: není vhodné takto hledat; studentům je potřeba vysvětlit, jak používat OPTIMED Výstupy z učení: OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Hodnocení OPTIMEDU studenty OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: Celkem 17 studentů

Hodnocení na bodové škále 1 až 5 (1 = plně dostačující, 5 = zcela nedostatečné) OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: Nabízí Vám portál OPTIMED dostatečné informace o struktuře oboru Všeobecné lékařství (rozdělení kurzů na výukové jednotky) a hodinové dotaci jednotlivých kurzů (rozsah a typ výuky)? 2,47 Shledáváte zdůvodnění existence výukové jednotky a souhrn jejího obsahu včetně výčtu klíčových významných pojmů jako dostatečné pro celkovou orientaci a pochopení náplně výuky? Jedním z primárních cílů projektu OPTIMED je vymezení nepodkročitelného minima znalostí, schopností a dovedností, které by si měl student za studium oboru Všeobecné lékařství osvojit. Jak z Vašeho pohledu vnímáte tento koncept? 1,71 1,53

Teoretické vědy OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: Zadání otázkyPrůměrné hodnocení Jsou formulované výstupy z učení v souladu s požadavky, které na Vás v rámci daného kurzu byly kladeny? 1,83 Pokrývají formulované výstupy z učení skutečně látku, se kterou jste se v rámci daného kurzu setkali? 1,75 Jsou formulované výstupy z učení srozumitelné a poskytují Vám dostatečnou informaci o nárocích zkoušejících? 1,83 Shoduje se specifikovaná forma evaluace u jednotlivých výstupů z učení s reálným stavem? 1,27 Biochemie, Fyziologie, Histologie a embryologie, Farmakologie, Anatomie, Neurovědy Hodnocení na bodové škále 1 až 5 (1 = plně dostačující, 5 = zcela nedostatečné)

OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: Zhodnoťte portál OPTIMED po uživatelské stránce. Jsou informace prezentovány v přehledné a srozumitelné formě? Je navržený formát vyhledávání a zobrazení hledaných výsledků vyhovující? Zhodnoťte strukturu a obsahovou správnost významných pojmů z pohledu studenta. Zhodnoťte použitelnost portálu jakožto pomůcku při studiu z pohledu studenta. Jsou pojmy uvedené u výukových jednotek dostatečně reprezentativní a relevantní v rámci zařazení dané jednotky ke konkrétnímu kurzu? 2,57 2,43 1,75 1,73 Hodnocení na bodové škále 1 až 5 (1 = plně dostačující, 5 = zcela nedostatečné)

Vyberte příklady z Vašeho pohledu správně definovaných výstupů z učení z pohledu studenta OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: Student dokáže popsat základní mechanismy epigenetiky včetně jejího vztahu k patologickým stavům (Biologie) Student dokáže provést klinické vyšetření postranního smíšeného systému (nn.IX, X a XI) a nervus hypoglosus (Neurovědy) Student charakterizuje živý systém pomocí struktur a funkcí (Fyziologie, Obecný a buněčný základ lékařské fyziologie)

Vyberte příklady z Vašeho pohledu chybně definovaných výstupů z učení z pohledu studenta OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: Student charakterizuje živý systém pomocí struktur a funkcí (Fyziologie, Obecný a buněčný základ lékařské fyziologie) Student praktikuje a seznámí se s problematikou rezistence antibiotik - jak máme praktikovat rezistenci atb? Nepřehledná formulace toho, co po nás budou chtít

Ocenili byste provázání elektronických studijních materiálů přímo s relevantními výukovými jednotkami? OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: Jednoznačně ocenil! Ano ocenila Studijní materiály určite áno, skompletizovalo by to tak zdroje. Ďalej by som si vedela predstaviť jeden dotazník alebo formulár, do ktorého by študenti mohli písať svoje pripomienky a prípadne ich adresovať rovno výukovému specialistovi. Ďalej by sa mohlo dať rozkliknúť viac okien - výukových jednotiek. Ano, určitě. Zejména se nabízí specifický typ učebního materiílu: databanky zkoušecích otázek. Takové otázky, které zahrnují symptomy pacienta a načrtnou diagnostiku a léčbu, mohou pomoci preklinikům vidět příklad, jak se dá klinická korelace presentovat (vložit do výuky). A učební přínos pro studenty může být velmi veliký, na USMLE step 1 se studenti učí především z otázek&odpovědí. Pokud nechcete Optimed "zanášet" výukovými materiály, stačil by odkaz na externí stránku …. Určitě ano. Navíc, s ohledem na to, že někteří vyučující do popisu výukových jednotek nakopírovali "učební texty", bylo by jistě možné dle těchto textů zpracovat velice přehledné učebnice/skripta pro každý obor. Líbilo by se mi, kdyby byla možnost exportovat/vytisknout si ke každému předmětu (popř. jinak specifikované oblasti) kompletní "osnovu" výukových jednotek i s rozpisem popisu výukové jednotky, významných pojmů atp. Chtělo by to asi nějaký nástroj, ve kterém by si uživatelé mohli zvolit, jaké přesně informace potřebují vyexportovat. To by bylo něco, co by mohli studenti využít při přípravě na zkoušku místo seznamu zkušebních otázek jako takový podrobnější popis toho, co potřebují znát. Nevím, do jaké míry má tyto problémy řešit prohlížeč OPTIMED. - Bylo by asi vhodné doplnit nějakou uživatelskou nápovědu. Mělo by někde být jasně (stručně) vysvětleno, co je to výuková jednotka, co je to výstup z učení a jak používat jednotlivé nástroje, nejlépe i na příkladech. Než se nástroje dostanou do rukou studentů, bylo by asi vhodné vytvořit průvodce (flash, video, pdf návod...)….

Další postřehy, poznámky nebo připomínky OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: V rámci záložky "Výstupy z učení" u výukových jednotek bych ocenil možnost "prokliknutí se" do jednotlivých výstupu z učení viz. Registr výstupů z učení. Pri otvorení OPTIMEDU študentom bude vhodné im patrične vysvetliť na čom je postavený a ako s ním pracovať, zdôrazniť že je učebnou pomôckou a výhodou pri štúdiu - takže ani zbytočná strata času ale ani hlavný zdroj informácií, teda skôr návod/osnova, ako úspešne prejsť štúdiom. Klíčový potenciál Optimedu vidím v popsání souvislostí mezi LU v preklinických a klinických předmětech; přičemž grafické znázornění souvislostí se teprve připravuje. Bylo by skvělé, kdyby potřebnou odbornou komunikaci mezi prekliniky a kliniky uměl optimed facilitovat. Např.: 1/ V onkologii je schválen nový lék cílící na Her-2. Onkolog by při úpravě LU mohl zaškrtnout/dopsat, kdo má o změně dostat echo (vyučující patologie / patfyz), případně i s požadavkem… Metodické centrum v rámci projektu OP VVV?

Děkuji vám za pozornost