Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Identifikátor materiálu: EU –
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ALEXANDR SERGEJEVIČ PUŠKIN
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury. E. Hemingway. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými básníky 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
Anotace Žák se seznámí s ukázkou tvorby Pavla Kohouta …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Je schopen orientovat se v zásadních ukázkách.
ANGLIE Mgr. Michal Oblouk
Středověká vzdělanost
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Předmět: Literatura Cílová skupina: 3. ročník (septima) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Milena Krumphanzlová.
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Romantismus.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.17 Anotace: Prezentace se zaměřuje na počátky a rozvoj česky psané literatury. Vysvětluje jednotlivé pojmy a uvádí umělecké styly.
Evropský romantismus Název školy
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou J. Hanzlíka…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 16. července 2012 Název: VY_32_INOVACE_
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
Romantismus v literatuře
Obecné poučení o literatuře
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.03 Název pro školu: EU ČJ 03 II Název materiálu: Jaroslav Hašek Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Jan Neruda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici lyriky, její hlavní znaky a dělení. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
Romantismus ve světové literatuře
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Literatura Tematická oblast: Česká a světová literatura po r Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Anotace Žák se seznámí s dílem Karla Čapka …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo K. Čapka, písemně správně přiřazuje.
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_47_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_04_CJL_L ROČNÍK: I. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_09 Tematická.
Josef Hora Život, dílo, citáty. Josef Hora Život, dílo, citáty.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20. století – Vítězslav Nezval 3 Pavel Šupka
Portréty literárních osobností světové literatury
Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Český jazyk a literatura
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Žánry literatury 1) Lyrika - slovo řeckého původu - popisuje spisovatelovy prožitky, - popisuje spisovatelovy prožitky, pocity, dojmy a myšlenky pocity,
George Gordon Byron Marcela Jurková.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Victor Hugo.
Karel Jaromír Erben Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název školy: SPŠ a SOŠGS Most Předmět: ČJL Tematický.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Literární žánry V této prezentaci se dozvíte, co je hlediskem pro dělení literatury na žánry, jak se dělí a podle čeho jednotlivé žánry poznáme.
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu): Romantismus ve světové literatuře: Německo, Anglie, USA Tematická oblast:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ROMANTISMUS.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Mgr. Marie Havránková PROLETÁŘSKÁ POEZIE Literatura 1. pol. 20. stol.
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ROMANTISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE
ROMANTISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
ČESKÁ LITERATURA 8 -9 VRCHOL ČESKÉ STŘEDOVĚKÉ LITERATURY
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Transkript prezentace:

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA VY_32_INOVACE_KGE4.01-60 VY_32_INOVACE_LIT2.03 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Literatura Cílová skupina: 2. ročník (sexta) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Milena Krumphanzlová Téma: Romantická anglická poezie Datum vytvoření: 15.10.2012

Anotace Prezentace slouží k představení anglické poezie v době VY_32_INOVACE_KGE4.01-60 VY_32_INOVACE_LIT2.03 Anotace Prezentace slouží k představení anglické poezie v době romantismu. Představuje tři stěžejní básníky (Byron, Shelley, Keats) a uvádí základní tematiku a žánrové okruhy jejich děl.

ROMANTISMUS V ANGLICKÉ POEZII VY_32_INOVACE_LIT2.03 ROMANTISMUS V ANGLICKÉ POEZII

Anglický romantismus počátky spojovány s autory tzv. ,,jezerní školy“ VY_32_INOVACE_LIT2.03 Anglický romantismus počátky spojovány s autory tzv. ,,jezerní školy“ společná myšlenka: souznění člověka s přírodou hlavní představitelé: William Wordsworth, Samuel Taylor Coleridge a Robert Southey. http://www.todayinliterature.com/biography/william.wordsworth.asp http://www.ether.org/images/samuel-taylor-coleridge.jpg http://www.poetsgraves.co.uk/images/southey.jpg

Druhá generace anglických romantiků VY_32_INOVACE_LIT2.03 Druhá generace anglických romantiků trojhvězdí básníků George Gordon Byron Percy Bysshe Shelley John Keats

George Gordon Byron (1788 – 1824) VY_32_INOVACE_LIT2.03 George Gordon Byron (1788 – 1824) výstřední a svobodomyslný bouřlivák pozice společenského vyděděnce od narození tělesně postižen původem ze staré šlechtické rodiny (titul lord) milostný vztah s nevlastní sestrou většinu života v cizině, hlavně v Itálii účast v boji Řeků za svobodu proti Turkům úmrtí na morovou nákazu v Řecku

Childe Haroldova pouť (1812) Džaur (1813), Korzár (1814), Lara (1814) VY_32_INOVACE_LIT2.03 DÍLO rozsáhlý epos (básnický cestopis) s autobiografickými rysy Childe Haroldova pouť (1812) - líčení krajiny, památek, úvahové pasáže, osobní lyrika tvůrcem tzv. byronské lyrickoepické povídky Džaur (1813), Korzár (1814), Lara (1814) - typy osamělých revoltujících hrdinů, v konfliktu se světem, bojovníci proti tyranii, vyznavači volnosti a svobodné lásky filozofická básnická dramata (Manfred, Kain)

Percy bysshe shelley (1792 – 1822) VY_32_INOVACE_LIT2.03 Percy bysshe shelley (1792 – 1822) skandální a nevyrovnaný život lyrické drama Odpoutaný Prométheus (1819) - vzpoura proti božské autoritě - inspirace řeckým mýtem

John keats (1795 – 1821) hlavním tématem jeho poezie: VY_32_INOVACE_LIT2.03 John keats (1795 – 1821) hlavním tématem jeho poezie: spřízněnost básnění a snění autor řady ód, sonetů a balad, nejznámější Óda na řeckou vázu romantický patos veršů

Co měli společného angličtí romantičtí básníci? VY_32_INOVACE_LIT2.03 shrnutí Co měli společného angličtí romantičtí básníci? Co znamená pojem titanismus? Vycházej z informací v prezentaci. Které typické romantické motivy se objevují v jejich tvorbě?

VY_32_INOVACE_LIT2.03 Walter scott (1771 – 1832) historická próza: zakladatel historického románu a historické povídky náměty ze slavného středověku: Ivanhoe (Richard Lví srdce) sběratel skotských lidových balad svět jeho románů je rytířským světem cti a hrdinství, dobrodružství, mravní ušlechtilosti a vlasteneckého nadšení Hlas jeho kritiků uč. Str. 53 - Soukal

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Titanismus VY_32_INOVACE_KGE4.01-60 VY_32_INOVACE_KGE4.01-60 Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Titanismus Josef Soukal a kol.;Literatura2;SPN; 1.vydání;2002; ISBN 80-7235-182-6 Věra Martinková a kol.;Dějiny literatury 2;TRIZONIA; 2. přepracované vydání; 1996; ISBN 80-85573-21-0