Konec 18. století a počátek 19. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt: Bohutín – škola porozumění a bezpečí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín.
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Památky Karlovarského kraje - románské
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37, VY_32_INOVACE_11M20_Už umím počítat do 10, do 20 Už umím počítat do 10, do 20 Autor materiálu:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Romantismus Umění 19. století.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obojživelníci- vývoj žáby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
17. a první polovina 18. století
Kružnice opsaná trojúhelníku
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Konstrukce rovnoběžníku z trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Historické památky v Lokti Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Parlament v Budapešti (Maďarsko).
Projekt: Bohutín – škola porozumění a bezpečí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Roční doby © Petra Lillová
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Realismus ve výtvarném umění
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Transkript prezentace:

Konec 18. století a počátek 19. století Základní škola Bohutín, okres Příbram VY_32_INOVACE_UaK06_Romantismus Romantismus Konec 18. století a počátek 19. století Autor materiálu: Barbora Havejová Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.

Původ a hlavní rysy původ v Anglii základní prvky cit individualita duše (zejména trýzněná duše) vznikl jako reakce na monopol rozumu ve filozofii osvícenství, strohost antikou inspirovaného klasicismu podněty hledal v minulosti (hlavně ve středověku) a v exotických zemích

Architektura znaky architektury romantická architektura jako svébytný styl prakticky neexistuje ovlivněna zaměřením na minulost konkrétní podoba je dána slohem, ze kterého stavba vychází gotika >> neogotika renesance >> neorenesance historizující architektura >> pseudohistorické stavby orientální inspirace čínské pavilony minarety bývá členitá, má uvolněnou formu a často postrádá symetrii

Malířství nevšední tajuplné náměty ze středověkých dějin sbližování s přírodou vášeň v neklidných temných krajinách a lesích Děj vyhrocen do maxima dramatičnost tahu štětce hra světla a stínu největší důraz na obsahovou stránku díla a dosažení efektu neklidu a dynamiky

Umělci František Ženíšek Joseph Mallord William Turner Jan Preisler Mikoláš Aleš John Constable Eugène Delacroix Caspar David Friedrich Théodore Géricault Antoine-Jean Gros Honoré Daumier Václav Brožík William Blake

Stavby Svět Česká republika katedrála svatého Patrika, New York Országház, Budapešť Vídeňská radnice Westminsterský palác, Londýn Česká republika Lednice Hluboká Národní divadlo Schwarzenberská hrobka

Antoine-Jean Gros: Napoleon na mostě v Arcole

Mikoláš Aleš: Pobití Sasíků pod Hrubou Skálou

Théodore Géricault: Vor Medůzy

John Constable:Hrad Hadleigh

Caspar David Friedrich: Česká krajina s Milešovkou

Eugène Delacroix:Svoboda vede lid na barikády

František Ženíšek: Oldřich a Božena

Václav Brožík: Mistr Jan Hus před koncilem kostnickým

William Turner: Déšť,mlha a rychlost

Zdroje a použitý materiál Veškerý materiál je čerpán z internetových stránek: http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Objekty použité k vytvoření sešitu pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Barbora Havejová Základní škola Bohutín, okres Příbram zsbohutin@zsbohutin.cz říjen 2011

Metodický list Název materiálu: VY_32_INOVACE_UaK06_Romantismus   Autor materiálu: Barbora Havejová Zařazení materiálu: Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Sada: 32_INOVACE_UaK Číslo DUM:32_INOVACE_UaK05 Předmět: Výtvarná výchova Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření: 5.12.2011 Třída: 8. Ověřující učitel:Barbora Havejová Anotace materiálu: Materiál určený k výuce výtvarné výchovy, jako průvodce hlavními znaky uměleckého slohu. Podrobný metodický popis možností použití materiálu: DUM zpracován pro výuku výtvarné výchovy 8.ročníku ZŠ Bohutín a koncipován cca. jednu standardní vyučovací hodinu. Žáci jsou pomocí jednoduchých poznámek seznámeni se základními uměleckého slohu. Součástí výuky je diskuse nad jednotlivými zobrazenými díly a rovněž práce se slovníkem cizích slov či výkladovým slovníkem, pro ujasnění pojmů. DUM je doplněn výkladem přizpůsobeným kolektivu žáků a prací s publikacemi. Seznam literatury a pramenů: http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Všechny použité objekty jsou součástí veřejných knihoven. Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA.