S BĚRNICE PRO GRAF. KARTY Funkce graf. karet Rendering.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické karty Základní parametry.
Advertisements

Tato prezentace byla vytvořena
HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
PCI Express pro grafické karty. Jde o propustnost současné čipsety mají šířku pásma ca 5,96 GB/s AGP 8x dosahuje 1,99 GB/s PCIe x16 má dosahovat až 8.
Sběrnice vývoj a charakteristika. Motherboard (základní deska)
Czech Technical University in Prague Faculty of Transportation Sciences Department of Control and Telematics Skládaní PC Ing. Roman Piekník.
Martin Holý.  Druhá světová válka  První generace (1945 – 1951)  Elektronky, relé = drahé, pomalé  Druhá generace ( )  Tranzistory = zmenšování.
ZÁKLADNÍ DESKA.
Sběrnice.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Systémové sběrnice PC Kateřina Pásková 4.Z1.
Informatika 1_6 6. Týden 11. A 12. hodina.
Ř ADIČ RASTROVÝ, ELEKTROLUMINISCEN ČNÍ A VEKTOROVÝ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Technické prostředky informačních systémů 4. Týden – Sběrnice.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Počítače VII - sběrnice
ZÁKLADNÍ DESKA MOTHERBOARD
Sběrnice I. Sběrnice v počítačích. Sběrnice I. Sběrnice v počítačích.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Sběrnice = soustava vodičů, která umožňuje přenos signálů mezi jednotlivými částmi počítače. Přenáší data a zajišťuje komunikaci.
GRAFICKÉ KARTY Úvodem:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Ing. Hana Šmídová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_HARDWARE_S1.
= monolitický integrovaný obvod obsahující kompletní mikropočítač
Bitmapová a Vektorová grafika
Gymnázium Dr. Emila Holuba, Holice.  Paměti RAM  Grafické karty  Zvukové karty.
Zdroj Parametry – napájení všech komponent PC
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Neuronové sítě na grafických akcelerátorech Ondřej Zicha, Jiří Formánek.
G R A F I C K É K A R T Y.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Ozdincová, Krížová. Učebna původně:
Informatika / …o počítači (základní pojmy, jednoduché představy) 2006.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Druhy počítačů Osobní počítače Pracovní stanice Superpočítače
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – rozšiřující karty Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Datum vytvoření:1. 11.
Základní deska. základní deska / motherboard / mainboard Základem pro celý počítač Nalezneme ve všech typech: stolních, noteboocích, palmtopech Do základní.
Výrok „Já bych všechny ty internety a počítače zakázala.“
OBRÁZKY Popis karty Grafická karta se stará o grafický výstup na monitor, TV obrazovku či jinou zobrazovací jednotku. V případě, že grafická karta obsahuje.
PCI Express PCI Express, PCIe ale také 3GIO (3rd Generation I/O) Interní lokální sběrnice založena na standardu starší PCI, komunikující na vetší přenosové.
ELEKTROTECHNIKA Elektronické počítače
PCI Express Pavel Stianko. 2 Požadavky doby Vysoká přenosová rychlost Quality of service – data musí být v určitý čas přístupná pro zpracování Zvyšování.
Číslicový generátor Praktická zkouška z odborných předmětů 2008 Vyšší odborná škola a střední průmyslová škola elektrotechnická Olomouc M/004 Slaboproudá.
Architektura počítače
Moderní Grafické karty.
SKLADBA PC 7 OP VK VYT 2.7 Grafická karta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Josef Vlach. Dostupné z Metodického portálu.
Monitor CRT Monitor LCD Monitor
Přídavné karty Grafické karty Zvukové karty Síťové karty Modemy.
Počítače XII - GPU Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
RAM Random Acess Memory. RAM? Random Acess Memory Read Write Memory Statické - tranzistory Dynamické – kondenzátory Propustnost v řádech GB/s.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Hardware - komponenty (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
OBRAZOVKY CRT - LCD Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
1.3 Sběrnice (bus). sběrnice  sběrnice = skupina vodičů  slouží pro propojení a komunikaci jednotlivých obvodů a přídavných karet  činnost na sběrnicích.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafická karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/05 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_06_GRAFICKA_KARTA.
SKLADBA PC 15 EU OP VK VYT 2.14 TEST 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Josef Vlach. Dostupné z Metodického portálu.
Základní desky Marek Kougl 1.L.
PC sestava. Základní deska (MB) Chipset Je skupina integrovaných obvodů (čipů), které jsou navrženy ke vzájemné spolupráci a jsou obvykle prodávány.
PC základní jednotka.
Grafická karta
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Jednočipové počítače – I2C sběrnice
Segmentace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Libor Otáhalík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Číslicové měřící přístroje
Grafická Karta VGA (Video Graphics Adapter)
Intel Pentium (1) 32-bitová vnitřní architektura s 64-bitovou datovou sběrnicí Superskalární procesor: obsahuje více než jednu (dvě) frontu pro zřetěze-né.
Transkript prezentace:

S BĚRNICE PRO GRAF. KARTY Funkce graf. karet Rendering

PCI Verze 1.0 z roku 1991 Sběrnice oddělená od procesoru Pracuje na 33 MHz, propustnost činí 132 MB/s

AGP PCI – „úzké hrdlo“ AGP – accelerated graphics port Šířka přenostu 32 bitů, frekvence 66 MHz, specifikaci AGP rozšiřuje o tzv „sideband“ signály Zřetězené (pipelined) operace s pamětí (čtení / zápis) Demultiplexing adredy a dat na sběrnici Časování signálu jakoby měla takt 133 MHz (AGP 2x)

AGP AGP 1x teoreticky umožňuje přenášet data rychlostí 264 MB/s ( * 4byte (32bit)* 1/s) AGP 2x disponuje max propustností 528 MB/s AGP 4x (1056 MB/s) přidává pak další dva řídící signály, takže lze bez zvýšení frekvence zdvojnásobit přenosovou rychlost AGP 8x (2112 MB/s) Funkce DIME (Direct Memory Execute) umožňuje data zpracovávat grafickým akcelerátorem přímo v operační paměti bez nutnosti data přenášet nejprve do lokální paměti karty

PCI E XPRESS Nejzákladnější spojení se skládá z dvou nízkonapěťových signálů – transmit a recieve Sběrnice PCI-Express komunikuje (oproti svým předchůdcům) sériově, pomocí paketů. To přineslo řadu výhod, mimo jiné možnost dále zvyšovat frekvenci, na které sběrnice pracuje Hodinový signál používá schéma 8/10b Počáteční frekvence je 2,5 GB/s v každém směru Lze dosáhnout až 10 GB/s Rychlost můžeme navyšovat skládáním těchto spojení do řady Fyzická vrstva podporuje šířku dat x1, x2, x4, x8, x12, x16 a x32 Je podporována jak 32bit tak 64bitová adresace Prog grafické karty se většinou používá PCIex x16

Propustnost PCI-Express 1.0 : 1× MB/s (obousměrně 500 MB/s) 4× - 1 GB/s (obousměrně 2 GB/s) 8× - 2 GB/s (obousměrně 4 GB/s) 16× - 4 GB/s (obousměrně 8 GB/s) Propustnost PCI-Express 2.0: 1× MB/s (obousměrně 1 GB/s) 4× - 2 GB/s (obousměrně 4 GB/s) 8× - 4 GB/s (obousměrně 8 GB/s) 16× - 8 GB/s (obousměrně 16 GB/s)

P RINCIP FCE. G RAF. KARTY Jednotlivé součásti viz. 1. prezentace Procesor (CPU) zapisuje obrazová data do videopaměti, tato data přebírá grafický čip a konstruuje z nich ve frame bufferu (paměti) digitální obraz Digitální obraz je pak posílán přes RAMDAC převodník na analogový výstup Signál je tedy změněn na měnící se hodnotu tří základních barev RGB

Paměť slouží nejen jako frame buffer ale také jako paměť pro textury Paměť může být také spotřebována při technice doouble buffering, kdy je obsah jednoho buffer zobrazen a v tom druhém se už počítá následující snímek Jakmile je výpočet dokončen, dojde k přepnutí bufferů a je zobrazen obsah právě toho dopočítaného Používá se také tripple buffering

Pokud je výstup zobrazován přes DVI výstup signál neprochází RAMDACem, ale je vysílán TMDS transmitterem (většinou ve frekvenci 165 MHz) – LCD panel pak signál přijme svým TMDS receiverem beze ztráty

R ENDERING Je postupný proces od získání dat až po vykreslení trojrozměrné scény na obrazovku Při dvojrozměrném zobrazování jsou pouze přemisťovány dvourozměrné obrázky (bitmapy) přemisťovány z jednoho paměťového místa na druhé 3D model – modelovaný svět je soubor objektů, z nichž každý je popsán sítí (mesh) polygonů (speciálně trojúhelníků). Každý trojúhelník je určen svými vrcholy (vertices). Každý vertex má několik atributů, včetně své pozice v 3D prostoru a barvu. Každý poligon může mít další vlastnosti, např. texturu.