Hudební výrazové prostředky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní umělecká škola V. Petrželky, Edisonova 90, Ostrava – Hrabůvka
Advertisements

Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Profesionální notační program nejen pro profesionály
TAJEMSTVÍ ABSTRAKTNÍ MALBY II.
Hudba 20. století.
Název Dynamika a tempo Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
HUDEBNÍ SOUBORY.
Hudebně výrazové prostředky
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_887_4TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Studijní zaměření: hra na klavír
1.r.2.r.3.r.4.r.5.r.6.r.7.r. Hra na klavír Hudební nauka Skupinová interpretace 1111 Učební plán hry na klavír hudebního oboru ZUŠ.
Název Harmonie Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
(do začátku druhé světové války).  citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler.
Jak je možné zachytit hudbu
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Školní vzdělávací program, Hra na klavír
HUDEBNÍ FORMY Pokud budete pracovat v základním nastavení PowerPointu, potom vždy po splnění úkolu přepněte do režimu „ Prezentace “ a přehrajte zvukovou.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv42/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
Hudební výrazové prostředky
Hudební výrazové prostředky
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
HudebnÍ KoŘENÍ.
ZVUKY A TÓNY VLASTNOSTI TÓNŮ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Název Hudební značky, notace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_537_Notové písmo2 AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Baroko Mgr. Jakub Tomala.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 7. část.
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 16. část.
Gymnastika I. Univerzita Karlova Praha Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Sólový versus sborový hlas MUDr. Radan Havlík, Ph.D. AUDIO-Fon centr s.r.o., Brno MgA. Andrea Priechodská-Široká Sólistka opery Národního divadla Brno.
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
Gymnastika I. Univerzita Karlova Praha Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Stehlíková Název materiálu: VY_12_INOVACE_EVH.4.Ste.02_Dynamická_označení.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_HUDEBNÍ VÝCHOVA_Z ČEHO SE SKLÁDÁ HUDBA? Název: Z.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Hudební výrazové prostředky
O huse Klipart MS Office.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
TÉMA: Délky not, rytmus a takt ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Italské hudební názvosloví
TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_Píseň Yetti, délky.
HUDEBNÍ VÝCHOVA DYNAMIKA
Název školy: ZŠ Průhonice
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
PRO TY, CO SE RÁDI BOJÍ.
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Ten little indians.
TÉMA: rytmus a melodie ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Hudební výrazové prostředky = Z čeho je postavená hudba

1) Melodie Uspořádaná řada tónů, které tvoří např. písničku Krátká x dlouhá Složitá (mnoho tónů ve velké vzdálenosti) x pár tónů Např. 2. věta ukazuje složitou melodii

2) rytmus Sled různě dlouhých not a pomlk S rytmem souvisí tempo, jak rychle se skladba hraje Rytmus je důležitý např. ve skladbě Bolero

3) harmonie Akordy, které tvoří doprovod písně či tvoří celkový zvuk skladby Akordy libozvučné x disonantní

4) dynamika Síla zvuku Pro zápis používá značky: pp – pianissimo velmi slabě p –piano slabě mƒ – mezzoforte středně silně forte ƒ – forte silně ƒƒ – fortissimo velmi silně cresc., crescendo– zesilovat decresc., decrescendo – zeslabovat