Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Destilace.
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Soubor prezentací: CHEMIE PRO I. ROČNÍK GYMNÁZIA
Typy filtrů, druhy filtrací
Základy laboratorní techniky
VY_32_INOVACE_G LABORATORNÍ SKLO
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_10_CHEMICKÉ NÁDOBÍ
Příprava laboratorní práce č.3
Laboratorní práce A – FILTRACE B – CHROMATOGRAFIE
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
LABORATORNÍ PRÁCE Organická analýza PaedDr. Jiřina Ustohalová
OBECNÁ CHEMIE PROTOKOL POKUSU VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU
LABORATORNÍ POMŮCKY, CHEMICKÉ SKLO
LABORATORNÍ PRÁCE Vitamíny I. PaedDr. Jiřina Ustohalová
Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová
Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák
Metody oddělování složek směsí
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Laboratorní práce č. 2 Destilace Mgr. Helena Roubalová
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
2.1 Vím, co jsou směsi, jak vznikají, jaké jsou druhy.
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Atom Mgr. Helena Roubalová
Oddělování složek směsí
Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec
Proveď odhad své rychlosti při chůzi a běhu do schodů.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Acidobazické indikátory
Práce s edlabem.
Laboratorní práce č. 3 List
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
2. Laboratorní práce Pozorování ptačího vejce a peří
Hmotnostní zlomek Mgr. Helena Roubalová
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Žákovský pokus Hydrolýza solí a stanovení pH Ing. Lenka Molčanová.
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Metody dělení směsí Můžeme ze směsi oddělit složky??? Odtučnit mléko?
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zařízení chemické laboratoře Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Dělící metody používané k oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec
15 filtrace - laboratorní práce
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Laboratoř Mgr. Helena Roubalová
Chemické nádobí a pomůcky.
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Laboratorní sklo Kádinka – neslouží k odměřování objemů !!!
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
Uváděj písmenem typ směsi
Transkript prezentace:

Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová Chemie 8. ročník Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová

Úkol: Porovnej čistotu filtrátu a čas potřebný k filtraci stejného množství suspenze připravené z vody a křídy .

Pomůcky: Stojan, filtrační nálevka, tyčinka, kádinka, filtrační kruh, filtrační materiály (vata, látka, filtrační papír), třecí miska s tloučkem, odměrný válec, hodinky

Aparatura: Nakresli filtrační aparaturu a popiš její části.

Jednoduše svými slovy napiš, jak jsi prováděl vlastní práci. Postup: Jednoduše svými slovy napiš, jak jsi prováděl vlastní práci.

Použitý filtrační materiál Výsledky 1. přerýsuj a doplň tabulku 2. čistotu filtrátu vyjádři porovnáním, např. nejméně čistý, středně čistý, nejčistší Použitý filtrační materiál Čas filtrace Filtrát

Závěr: Opiš a do textu doplň výrazy: látka, vata, filtrační papír, nejméně čistý, nejčistší Filtrace suspenze křídy ve vodě probíhala nejrychleji s použitím _________________, ale filtrát byl ____________________ . Filtrace suspenze křídy ve vodě probíhala nejpomaleji s použitím ______________, ale filtrát byl ___________ ..