Název Intervaly Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Označení způsobu hry, dělení a prodlužování not Předmět, ročník
Advertisements

Název Mollové stupnice s béčky Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
Název Fotosyntéza Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast
Název Durové stupnice s béčky Předmět, ročník
Název Dynamika a tempo Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
vegetativní a sexuální rozmnožování, genotyp, odkopky, oddělky
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
NázevSoftware – soubory a složky Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly.
HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.
NázevZálohování, komprimace a vypalování dat Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s.
Název Harmonie Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Název Notopis 1 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
Goniometrie a trigonometrie Anotace Klíčová slova
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Název Rovnice s neznámou ve jmenovateli Předmět, ročník
Název Doba helénistická Předmět, ročník Dějepis, prima
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
NázevNásobení mnohočlenů Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová.
NázevSložení počítače Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová.
Stupnice Štěpánka Kubínová.
NázevMinerály 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – zákl. informace, rozdělení minerálů, vlastnosti.
NázevMinerály 3 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – vlastnosti minerálů – lesk, hustota. Prezentace.
NázevDřeviny III Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Název Digitální reprezentace dat Předmět, ročník ICT, sekunda
Název Durové stupnice s křížky Předmět, ročník
Název Mollové stupnice s křížky Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Název Exogenní pochody – působení větru Předmět, ročník
Název Litosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Krytosemenné rostliny – zrání vajíčka Předmět, ročník
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
Název Edgar Allan Poe Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie
Goniometrie a trigonometrie Anotace Klíčová slova
Název Vegetativní orgány rostlin - Kořen Předmět, ročník
NázevSoustava 2 rovnic o 2 neznámých Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace.
Název Pohyby rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
NázevWindows – práce v oknech a nastavení Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky.
Název Balada o Tristanovi a Isoldě Předmět, ročník
Název Klaviatura a enharmonické tóny Předmět, ročník
Název Minerály 2 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Temperované ladění.
Název Notopis 2 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Název Kvintakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Název Septakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Co je to akord? Hudební výchova
Co je to stupnice a tónina?
malý exkurz do dějin hudební akustiky
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 15. část.
Hudba - intervaly Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Lidové písně Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_05_LIDOVÉ PÍSNĚ Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
TÉMA: Intervaly ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07 
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/10
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
HUDEBNÍ VCÝHOVA – 7. ročník
Tóniny Tematická oblast
Rozdelenie intervalov
Transkript prezentace:

Název Intervaly Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník Tematická oblast Hudební nauka Anotace Prezentace s výkladem Klíčová slova interval, prima, sekunda, tercie, kvarta, kvinta, sexta, septima, oktáva Autor Mgr. Alena Tichá Datum 4. 12. 2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

intervaly

Interval = vzdálenost mezi dvěma tóny (c – g, c – e) prima sekunda tercie kvarta kvinta sexta septima oktáva 1 2 3 4 5 6 7 8 zkráceně se značí pouze čísly

Dělení intervalů Intervaly dělíme na: čisté: prima, kvarta, kvinta, oktáva velké (malé): sekunda, tercie, sexta, septima

Způsob zápisu melodicky (zní za sebou – píšeme vedle sebe) harmonicky (zní současně – zapisujeme nad sebe)

Uspořádání intervalů v dur a moll stupnicích C dur: c¹ d e f g a h c² a moll: a¹ h c d e f g a² c¹ – c¹ (č 1) a¹ – a¹ (č 1) c – d (v 2) a – h (v 2) c – e (v 3) a – c (m 3) c – f (č 4) a – d (č 4) c – g (č 5) a – e (č 5) c – a (v 6) a – f (m 6) c – h (v 7) a – g (m 7) c¹ – c² (č 8) a¹ – a² (č 8)

Odvozování intervalů od základních intervalů můžeme vytvořit odvozené intervaly (zmenšené, zvětšené) Čisté intervaly (prima, kvarta, kvinta, oktáva) mohou být: zvětšené c – f (č 4) → c – fis (zv 4) c – g (č 5) → c – gis (zv 5) zmenšené c – f (č 4) → c – fes (zm 4) c – g (č 5) → c – ges (zm 5)

Velké intervaly (sekunda, tercie, sexta, septima) mohou být: zvětšené c – d (v 2 ) → c – dis (zv 2) c – e (v 3 ) → c – eis (zv 3) pokud je zmenšíme, vznikne malý interval c – d (v 2 ) → c – des (m 2) c – e (v 3) → c – es (m 3) Malé intervaly mohou být pouze zmenšené c – des (m 2 ) → c – deses (zm 2) c – es (m 3) → c – eses (zm 3)

Zdroje: ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 6. vyd. Praha: Editio Supraphon, 1991, 197 s. ABC (Editio Supraphon). ISBN 80-705-8284-7. Notové zápisy jsou vlastním dílem autora. Jsou provedeny pomocí freeware programu MuseScore. Dostupný na www: < http://musescore.com/>