KRYCHLE POVRCH A OBJEM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Povrch krychle a kvádru
Povrchy a objemy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rotační válec Síť, povrch, objem
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
síť, objem, povrch opakování
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Objem a povrch ve slovních úlohách
Mgr. Ladislava Paterová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
Obsah obdélníku a čtverce, jednotky obsahu. Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
Objem hranolu.
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Matematika Objemy těles.
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Převody jednotek obsahu
Převody jednotek Jednotky délky.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Matematika pro 8. ročník Objem hranolu..
Krychle Síť, povrch, objem
Povrch hranolu – příklady – 1
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Objemové jednotky a jejich převody
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
Hustota a její měření.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Objem a povrch kvádru a krychle
Výukový materiál pro 7.ročník
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Jednotky délky, hmotnosti, obsahu
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Objem hranolu.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Povrch krychle a kvádru.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
JEDNOTKY DÉLKY A HMOTNOSTI
Převody jednotek délky
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Výpočty objemu krychle a kvádru
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Povrch krychle.
Převody jednotek délky
Rotační válec Síť, povrch, objem
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Stabilita tělesa - příklad
Transkript prezentace:

KRYCHLE POVRCH A OBJEM

KRYCHLE 𝑺=𝟔.𝒂.𝒂 a a 𝑽=𝒂.𝒂.𝒂 a Povrch Objem POZOR! Výsledek je v jednotkách čtverečných. Objem a 𝑽=𝒂.𝒂.𝒂 a POZOR! Výsledek je v jednotkách krychlových.

Vypočítej povrch a objem krychle dle obrázku. PŘÍKLAD 1 Vypočítej povrch a objem krychle dle obrázku. Povrch Objem 𝑆=6.𝑎.𝑎 𝑉=𝑎.𝑎.𝑎 𝑆=6.8.8 𝑉=8.8.8 𝑺=𝟑𝟖𝟒 𝒄𝒎 𝟐 𝑽=𝟓𝟏𝟐 𝒄𝒎 𝟑 8 cm

Vypočítej povrch a objem krychle, jejíž hrana má délku 2,3dm. PŘÍKLAD 2 Vypočítej povrch a objem krychle, jejíž hrana má délku 2,3dm. Povrch Objem 𝑆=6.𝑎.𝑎 𝑉=𝑎.𝑎.𝑎 𝑆=6.2,3.2,3 𝑉=2,3.2,3.2,3 𝑆=31,74 𝑑𝑚 2 𝑉=12,167 𝑐𝑚 3 2,3 dm 𝑺≐𝟑𝟏,𝟕 𝒅𝒎 𝟐 𝑽≐𝟏𝟐,𝟐 𝒄𝒎 𝟑

K natření kostky potřebujeme 10 plechovek s barvou. PŘÍKLAD 3 Vypočítej, kolik plechovek barvy potřebujeme k natření povrchu kostky o hraně délky 5 metrů. Jedna plechovka vystačí na 15m2. Povrch Počet plechovek 𝑆=6.𝑎.𝑎 𝑥=𝑆÷15 𝑆=6.5.5 𝑥=150÷15 𝑺=𝟏𝟓𝟎 𝒎 𝟐 𝒙=𝟏𝟎 𝒑𝒍𝒆𝒄𝒉𝒐𝒗𝒆𝒌 5 m K natření kostky potřebujeme 10 plechovek s barvou.

Vypočítej, kolik vody se vejde do vázy tvaru krychle PŘÍKLAD 4 Vypočítej, kolik vody se vejde do vázy tvaru krychle o hraně délky 18 centimetrů. Jaká bude hmotnost vázy s vodou, jestliže samotná váza váží 0,9kg? Hmotnost vázy s vodou Objem (ℎ𝑢𝑠𝑡𝑜𝑡𝑎 𝑣𝑜𝑑𝑦 𝜌≐1𝑘𝑔/𝑑 𝑚 3 ) 𝑉=𝑎.𝑎.𝑎 𝑉=1,8.1,8.1,8 𝒎 𝒗𝒐𝒅𝒚 =𝟓,𝟖𝒌𝒈 𝑉=5,832 𝑑𝑚 3 𝒎 𝒄𝒆𝒍𝒌𝒐𝒗á = 5,8 +0,9 𝑘𝑔=𝟔,𝟕𝒌𝒈 18 cm = 1,8 dm 𝑽≐𝟓,𝟖𝒅 𝒎 𝟑 Do vázy se vejde 5,8dm3(l) vody a bude celkově vážit 6,7kg.

Vytvořila Mgr. Silvie Lukšová