Zvyšte konverze vašeho webu |
Co probereme? Procesy související s optimalizací webu Co měřit? Co zlepšovat? Nástroje pro optimalizaci 2 |
Co sledujete jako cíle webu? 3 | ?
KPI dle Kaushika 4 |
TOP 10 e-shopů s nejvyšší konverzí Schwan’s41,7 % ProFlowers26,5 % Vitacost.com24 % Woman within 22,4 % Blair.com20,5 % Lands’ End19,5 % DrsFosterSmith.com18,6 % OfficeDepot18,4 % Roamans18,4 % QVC18,3 % Amazon.com16,5 % 5 |
Konverze v TOP 400 Amazon.com Inc.6,3 % Tesco Stores10 % Staples Inc.9,5 % Sainsburys15 % ASDA8,5 % Ocado Ltd.9 % Play.com8,5 % Conrad Holding SE5,5 % Interflora Ltd.20 % Continente Online8,2 % Hoepli.it9 % Greetz.nl7 % 6 |
Jaký je váš konverzní poměr? 7 | ?
Typické problémy při nákupu 8 |
Procesy pro optimalizaci A/B testování Uživatelské testování Mystery shopping Webová analytika 9 | Online
A/B testování Multivariantní testování nebo A/B testy Moderní testovací nástroje Rychlost Efektivita Optimizely.com, Visualwebsiteoptimizer.com Složitější stránky je potřeba naprogramovat Vyzkoušejte změnit velikost písma nebo tlačítka, přeházet položky v menu Výsledky dosáhnete i s nepatrnou změnou Test opakujte cca za měsíc znovu Nečekejte zázračná čísla! Nebádejte a testujte! 10 |
Uživatelské testování Řekne vám víc než by jste tušili Menší testování pravidelně každý měsíc Testujte vlastní web i konkurenci Nebojte se otestovat i nekompletní prototyp 11 |
Uživatelské testování Co k tomu potřebujete? Uživatele 5 až 8 uživatelů 3 uživatele pro pravidelné Čas Cca minut na uživatele Funkční počítač, monitor, klávesnici, myš Nahrávací zařízení, kamera, snímání obrazovky Klidnou místnost Stanovte několik cílů pro uživatele Minimálně jednoho kolegu, který bude poslouchat a zapisovat si poznámky Nehledejte typického uživatele, ale typický problém pro uživatele! 12 |
Mystery shopping Objednejte si zboží/službu z vlastního webu Pokud si najmete externistu, řekne Vám své postřehy s vyhledáním zboží a nebude zatížen znalostí firemních procesů Pošlete dotaz na zákaznické oddělení Sledujte rychlost a kvalitu reakce na dotaz rychlost a kvalitu doručení Informační y a zprávy o expedici Vyzkoušejte vrácení zboží do 14 dní Otestujte stejným způsobem i konkurenci 13 |
Jaké postupy dále používáte? 14 | ?
Co rozhoduje o konverzi? 15 | ?
16 | Motivace k návštěvě Bannery, PPC, SEO, PR, Offline média Landing pages Kategorie, detail produktu, akční nabídka Produkt Detail produktu, popis, parametry, cross-sell, upsell Objednávkový proces Košík, doprava, platba, zadání údajů, cross-sell, upsell Objednávka Proces, který ovlivní konverzi webu.
Co zlepšit? Marketingové akce Kombinace offline, online a katalogu Motivace V pravou chvíli Správnou formou Správnou mírou Zdroje Využití všech dostupných zdrojů návštěvnosti Podívat se na jejich kapacitu Predikce Ke každému zdroji stanovit náklady a požadované výnosy Zvyšte důvěru ve váš e-shop a zdůrazněte proč nakoupit u vás! Buďte prostě všude! 17 | Motivace k návštěvě
Co měřit? CTR bannerů, inzerátů, ů Visibility (viditelnost), interakce s bannerem Návratnost zdrojů Cena za konverzi Multikanálový prodej 18 | Motivace k návštěvě
Příklad 19 | Motivace k návštěvě
Co měřit? Bounce rate Přechod na produkt, přechod k objednávce Události Microkonverze 20 | Landing pages
Co zlepšit? Je na vstupní stránce to co inzeruji? Je jasné jak se dostat dál? Rychlost webu Struktura navigace | Landing pages
Příklad 22 | Landing pages A B Tento filtr využívá více návštěvníků Větší konverzní poměr e-shopu +10 %
Co měřit? ■ Vložení do košíku ■ Cross-sell, upsell ■ Zobrazení stránky ■ Události ■ Konverzní poměr produktu 23 | Produkt
Co zlepšit? ■ Jedinečné produkty (výhradní zastoupení) ■ Nové produkty ve správný čas – inovace ■ Cenotvorba Pricing na denní úrovni Vhodné využití slevy ■ Logistika Dostatečné množství skladem Doprava zdarma 24 | Produkt
Příklad 25 | Produkt Zlepšení 2% A B
Příklad 26 | Produkt Zlepšení 7,3% A B
Co měřit? ■ Průchodnost objednávkou ■ Události ■ Cross-sell, upsell? ■ Mircrokonverze 27 | Objednávkový proces
Co zlepšit? Nenutit zákazníkovi Registraci Příliš mnoho formulářů Stačí jednoduché přihlášení Platební metody Prodejny Využití prodejen pro osobní odběry Remarketing a ing pro vytěžení opuštění košíku Odvedení pozornosti Neviditelné tlačítko (Ne)Srozumitelnost formuláře a tlačítka 28 | Objednávkový proces
Příklad 29 | Objednávkový proces
Příklad 30 | Objednávkový proces
Příklad 31 | Objednávkový proces
Příklad 32 | Objednávkový proces
Příklad 33 | Objednávkový proces Změna ceny vedla ke zlepšení 50%
Co měřit? ■ Hodnotu objednávky ■ Spokojenost zákazníka ■ Heuréka.cz ■ Formulář ■ Výzva: měření off-line konverzí 34 | Objednávka
Lze dále zlepšit? ■ Věrnostní systém ■ ing ■ Personalizované y ■ Správné časování ■ Sběr ů ■ Opakovaný nákup ■ Remarketing ■ Výzkum zákaznického chování ■ Co ovlivní nákupní rozhodnutí? ■ Jak často nakupují, za kolik, proč jinde, proč u vás ■ Proč vás zákazníci opouštějí? 35 | Objednávka
Vliv jednotlivých bodů na konverzi Produkt Cena Logistika Propagace Optimalizace webu Zákazník Business Značka 36 |
Doporučení Propojte všechny aktivity Soustřeďte se na posilování značky Budujte takové konkurenční výhody, které ostatní jednoduše nezískají Produkt, cena, distribuce Poznejte své zákazníky a dobře s nimi pracujte Využijte nových technologií a nástrojů internetového marketingu Nastavte bezchybnou komunikaci se zákazníkem Neklaďte jim žádné bariéry při nákupu Nastavte správně správné tachometry (KPI) Neustále testujte a optimalizujte 37 |
Využijte nástroje! Analytika Google Analytics, Omniture,… MYX, Clicktale A/B testy Google website optimizer Optimizely Mediální kampaně Adform ing Silverpop 38 |
Děkujeme za pozornost Vaše otázky? Jakub Martinec ACOMWARE s.r.o |