PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy řešené rovnicí II.
Tvorba výrazů s proměnnou
Digitalizace výuky Příjemce
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Slovní úlohy O pohybu 2.
Elektronická učebnice - I
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Jízdní řády, grafy a diagramy 5. ročník
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o společné práci
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
Kdo chce být milionářem ?
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Přímá úměrnost Trojčlenka
Slovní úlohy řešené TROJČLENKOU
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Postupný poměr – příklady
Zábavná matematika.
* Poměr – příklady Matematika – 7. ročník *
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 PříjemceZákladní škola, Třebechovice pod Orebem,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Celá čísla Dělení.
V. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Rychlost rovnoměrného pohybu
Přímá a nepřímá úměrnost
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Poměr - opakování Zapisuj nové pojmy.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Přímá úměrnost.
C) Slovní úlohy o pohybu
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
TROJČLENKA.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Nep ř ímá úm ě rnost Pojem nep ř ímá úm ě rnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
Transkript prezentace:

PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST TROČLENKA PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST

Příklad 1. Paní Bílá balila skleněné vázy určené na vývoz. Za naplnění deseti beden by dostala 420Kč. Kolik korun si vydělala za směnu, jestliže zabalila 12 beden?

Kolikrát více beden, tolikrát více korun. ÚMĚRNOST PŘÍMÁ

Příklad 1.-řešení 10 beden …………. 420 Kč 12 beden …………. x Kč . 420 Paní Bílá si vydělala 504 Kč.

Příklad 2. V dílně mají vyrobit 480 stejných součástek. Tři dělníci by je zhotovili za osmihodinovou pracovní směnu. Za kolik hodin vyrobí součástky 4 dělníci?

Kolikrát více dělníků, tolikrát méně času. ÚMĚRNOST NEPŘÍMÁ

Příklad 2.-řešení 3 dělníci …………. za 8 h 4 dělníci …………. za x h . 8 Čtyři dělníci vyrobí součástky za 6 hodin.

Příklad 3. Huť denně vyrobí 384t litiny. Kolik se při tavení za den spálí koksu ( méně kvalitní uhlí ), jestliže se na 16t litiny potřebuje 15t koksu?

tolikrát více spáleného koksu. ÚMĚRNOST PŘÍMÁ Kolikrát více litiny, tolikrát více spáleného koksu. ÚMĚRNOST PŘÍMÁ

Příklad 3.-řešení 16 t litiny …………. 15 t koksu 384 t litiny ………… x t koksu 96 4 . 15 24 1 Za den se spálí 360t koksu.

Příklad 4. Čtyři průměrné pomeranče měly hmotnost 720g. Kolik kilogramů pomerančů koupí do mateřské školy, aby dostalo každé z 25 dětí 1 pomeranč?

tolikrát více kilogramů. ÚMĚRNOST PŘÍMÁ Kolikrát více pomerančů, tolikrát více kilogramů. ÚMĚRNOST PŘÍMÁ

Příklad 4.-řešení 4 pomeranče …………. 720 g 25 pomerančů ………. x g .720 180 1 Do mateřské školky musí koupit 4,5 kg pomerančů.

Příklad 5. Minulý měsíc jsme byli u babičky a zpáteční cestu jsme urazili za 2,4h. Tatínek říkal, že jsme jeli průměrnou rychlostí 60km/h. Za jak dlouho dorazíme od babičky dnes, když pojedeme průměrnou rychlostí 80km/h?

Kolikrát větší rychlost, tolikrát kratší čas. ÚMĚRNOST NEPŘÍMÁ

Příklad 5.-řešení 60km/h …………. za 2,4h 80km/h …………. za x h . 2,4 x = 1,8 h = 1h 48min Od Babičky dnes dorazíme za 1h 48min.

Příklad 6. Osmnáctimetrová kolejnice má hmotnost 1 260kg. Na železnici svařují kolejnice ve stometrové díly. Jakou hmotnost v tunách má jeden takový díl?

tolikrát větší hmotnost. ÚMĚRNOST PŘÍMÁ Kolikrát delší kolejnice, tolikrát větší hmotnost. ÚMĚRNOST PŘÍMÁ

Příklad 6.-řešení 18m …………. 1 260kg 100 m…………. x kg . 1 260 Jeden díl má hmotnost 7t.

Příklad 7. Autobus ujede 4km za 7 minut. Kolik minut pojede do místa vzdáleného 28km, nebude-li cestou stavět a pojede-li stále stejnou rychlostí?

Kolikrát delší vzdálenost, tolikrát delší čas. ÚMĚRNOST PŘÍMÁ

Příklad 7.-řešení 4 km …………. za 7 min 28 km…………. za x min . 7 x = 49 min Autobus pojede do místa 49 minut.

Příklad 8. Dva dělníci by provedli montáž konstrukce zahradních skleníků za 54 hodin. Za kolik hodin provede montáž 9 dělníků?

Kolikrát více dělníků, tolikrát méně času. ÚMĚRNOST NEPŘÍMÁ

Příklad 8.-řešení 2 dělníci …………. 54 h 9 dělníků…………. x h . 54 Devět dělníků provede montáž za 12 hodin.

Příklad 9. Dvě ozubená kola zapadají do sebe. Větší kolo má 32 zubů, menší kolo má 12 zubů. Kolikrát se otočí menší kolo, otočí-li se větší kolo třikrát?

Kolikrát více zubů, tolikrát méně otáček. ÚMĚRNOST NEPŘÍMÁ

Příklad 9.-řešení 32 zubů …………. 3 krát 12 zubů …………. x krát . 3 Malé kolo se otočí osmkrát.