Úvod do marketingu Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Konstrukce lichoběžníku 1
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Název SŠ: SŠŽ Sokolov Číslo projektu: CZ.107/1.500/ Název projektu:
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výrobek a jeho životní cyklus
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Makroekonomie a hospodářská politika
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Marketingový mix Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
Úvod do marketingu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
2.Marketingové prostředí
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Hospodářský mechanismus
Trh a jeho fungování Milena Tichá
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.
Hospodářský výsledek firmy Stanovení zisku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Karel Zíka. Dostupné z Metodického portálu.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Digitální učební materiál
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Marketing neziskových organizací
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ovoce hrou Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Vítejte na marketingu.
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Orofacionální cvičení III.
Transkript prezentace:

Úvod do marketingu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Marketing – je souhrn činností, jejichž výsledkem je poznávání, předvídání, ovlivňování a uspokojování přání a potřeb zákazníků. A to takovým způsobem, aby byly plněny cíle podniku.

Management podniku Ekonomické a účetní oddělení Vývojové oddělení Marketingové oddělení Výrobní oddělení Podnik vytváří systém: Zákazníci Vývoj výrobků Výroba Účetnictví Cíle podniku (např.: zisk, postavení na trhu aj.) Dílčí cíle: Autor © Karel Zíka

Marketingové oddělení má za úkol: Zkoumat trh, to znamená zjišťovat například: - jaké mají zákazníci potřeby a přání, - jak jsou zákazníci s výrobkem spokojeni, - jak se chová konkurence, - co na trhu chybí, - jak se vyvíjí ekonomická, politická a demografická situace. Ovlivňovat trh, to znamená přesvědčit zákazníky, aby například: - výrobek koupili u nás, a ne u konkurence, - nakupovali více našeho zboží, - doporučili nás známým.

Cílem marketingu je dostat správný produkt na správné místo ve správnou dobu a za správnou cenu.

Marketingové koncepce: 1)Výrobní koncepce předpokládá, že zákazník preferuje levné a snadno dosažitelné výrobky. Podnik jich proto vyrábí velké množství, aby dosáhl co nejnižších nákladů na kus. Tato koncepce vyžaduje rozsáhlou a propracovanou distribuci. Příklad: neznačkové oblečení, neznačková obuv, běžné potraviny…

2)Výrobková koncepce předpokládá, že zákazník preferuje vysoce kvalitní, technicky dokonalé a výjimečné výrobky. Těchto výrobků bude na trhu méně, budou dražší a k dostání pouze ve specializovaných prodejnách. Příklad: značkové oblečení, luxusní automobily, značkové spotřebiče…

3)Prodejní koncepce je založena na myšlence, že zákazníkovi musíme výrobek „vnutit“. Nástrojem této koncepce je intenzivní přesvědčování zákazníka, například reklamou. Uplatňuje se zejména u zboží a služeb, jež zákazník neměl v úmyslu koupit. Příklad: encyklopedie, pojištění, zboží zásilkových služeb…

4)Marketingová koncepce vychází ze zásady, že je nutné nejprve poznat přání zákazníka a tomu přizpůsobit výrobek. Firma se musí chovat pružně (rychle reagovat) a budovat pevný vztah se svými zákazníky. Příklad: přepravní služby, logistické služby, programy do počítačů…

Všimněte si! Zatímco účelem prodejní koncepce je něco vyrobit a pak to následně zákazníkům „vnutit“, účelem marketingové koncepce je nejprve zjistit, co si zákazník přeje, a teprve potom to vyrobit.

5) Sociální marketingová koncepce je nejnovější koncepcí, která se snaží skloubit přání zákazníků se zájmy celé společnosti. Tyto zájmy mívají ekologický, sociální, etický či jiný charakter. Příklad: ekologicky šetrný spotřebič, „zakoupením těchto sušenek přispějete určité nadaci“, „koupí tohoto výrobku podpoříte chráněné dílny pro zdravotně postižené“…

Každý podnik, jenž chce vyrábět a prodávat nějaké produkty (výrobky či služby), si musí nejprve uvědomit, že se nachází v určitém podnikatelském prostředí. Toto prostředí má již určité existující podmínky, jimž se podnik musí přizpůsobit a jež se později musí naučit ovlivňovat.

Podnikatelské prostředí má dvě vrstvy: 1) Mikroprostředí (mikrookolí) – působí na podnik, ale podnik může toto prostředí zpětně ovlivňovat. 2) Makroprostředí (makrookolí) – působí na podnik, ale ten ho zpětně ovlivnit téměř nemůže.

podnikdodavatelé zákazníci zprostředkovatelé konkurence veřejnost příroda ekonomické podmínky politika demografické podmínky technika a technologie kultura legislativní podmínky Autor © Karel Zíka

Zdroje: SEIFERTOVÁ, Věra. Základy marketingu. Praha: ČVUT, ISBN MORAVCOVÁ, Lenka. Ekonomika. Praha: VOŠ a SPŠD 1, Masná 18, Autorem schémat je Karel Zíka.