Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 07. Průměty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: Určování oxidačních čísel
Advertisements

autor: RNDr. Jiří Kocourek
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Vzájemná poloha přímek
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Střední škola stavební Jihlava
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Střední škola stavební Jihlava
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SMYKOVÉ TŘENÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Volné rovnoběžné promítání - úvod
2.přednáška Mongeova projekce.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Střední škola stavební Jihlava
X. Spádové přímky roviny
Střední škola stavební Jihlava
VY_32_INOVACE_33-03 III. Zobrazení přímky.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Střední škola stavební Jihlava
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Střední škola stavební Jihlava
Střední škola stavební Jihlava
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Vzájemná poloha dvou přímek
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Kótované promítání – zobrazení dvojice přímek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
Kolmost ve stereometrii Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Zobrazení přímky Autor: Ing. Jitka Šenková Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vyškov, Sochorova 15 Vyškov Tato materiál.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 18. Kuželosečky.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Střední škola stavební Jihlava
HRANOL, JEHLAN v kótovaném promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Odchylka přímky od průmětny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Skutečná velikost úsečky
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Průměty přímky, body na přímce
Odchylka přímky od průmětny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Kolmost přímky a roviny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Transkript prezentace:

Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 07. Průměty přímky, skutečná velikost úsečky Josef Kotlík © 2012 Digitální učební materiál projektu: SŠS Jihlava – šablony registrační číslo projektu:CZ.1.09/1.5.00/ Šablona: III/2 - inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Průměty přímky Přímka je jednoznačně určena dvěma různými body. Zvolíme dva různé body A,B. Body A,B určují přímku a. ⟷ AB = ⟷ a První průměty A 1 B 1 určují první průmět a 1 a druhé průměty A 2 B 2 určují druhý průmět a 2 přímky a. ⟷ AB= ⟷ a ⇔(⟷ A 1 B 1 = ⟷ a 1 ∧ ⟷ A 2 B 2 = ⟷ a 2 ) Přímka je jednoznačně určena dvěma různými body. Zvolíme dva různé body A,B. Body A,B určují přímku a. ⟷ AB = ⟷ a První průměty A 1 B 1 určují první průmět a 1 a druhé průměty A 2 B 2 určují druhý průmět a 2 přímky a. ⟷ AB= ⟷ a ⇔(⟷ A 1 B 1 = ⟷ a 1 ∧ ⟷ A 2 B 2 = ⟷ a 2 )

Průměty přímky

U sdružených průmětů přímky zobrazujeme první průmět pod základnicí plnou čarou a nad základnicí čárkovanou čarou a druhý průmět nad základnicí plnou čarou a pod základnicí čárkovanou čarou.

Průměty přímky

Skutečná velikost úsečky Je-li úsečka AB rovnoběžná s půdorysnou, platí: d(AB) = d(A 1 B 1 )

Skutečná velikost úsečky Je-li úsečka CD rovnoběžná s nárysnou, platí: d(CD) = d(C 2 D 2 )

Skutečná velikost úsečky Je-li úsečka EF rovnoběžná s oběma průmětnami, platí: d(EF) = d(E 1 F 1 ) = d(E 2 F 2 )

Skutečná velikost úsečky Jestliže je úsečka AB různoběžná s oběma průmětnami, pak úsečkou AB proložíme rovinu  kolmou k jedné průmětně a tuto rovinu  sklopíme do zvolené průmětny.

Skutečná velikost úsečky

Sklopení roviny  kolmé k dané průmětně lze provést do úrovně jednoho krajního bodu rovnoběžně s danou průmětnou.

Skutečná velikost úsečky

Zdroje: AutoCAD Architecture 2011 Adobe Acrobat 6.0 CE Professional IrfanView Microsoft Office PowerPoint 2007 Literatura: Korch, Ján, Mészárosová, Katarína, Musálková, Bohdana. Deskriptivní geometrie pro 1. ročník SPŠ stavebních. 2. vydání. Praha: SOBOTÁLES, s. ISBN 80 – – Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je : Josef Kotlík Pokud není uvedeno jinak, byly při tvorbě použity volně přístupné internetové zdroje. Autor souhlasí se sdílením vytvořených materiálů a jejich umístěním na