Interaktivní Evropa děti pro děti Evropa pestrá i společná Jiří Sumbal ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123
Charakteristika projektu Evropa dětskýma očima Evropa dětskýma očima spolupráce a komunikace žáků z různých zemí při výměně informací o svých státech spolupráce a komunikace žáků z různých zemí při výměně informací o svých státechwww.interactive-europe.eu
Začlenění do projektů eTwinning eTwinning SIPVZ: SIPVZ: 0072P2005: Interaktivní Evropa – děti pro děti 0072P2005: Interaktivní Evropa – děti pro děti 0708P2006: Evropa pestrá i společná 0708P2006: Evropa pestrá i společná
Odkazy odkaz Projekty, eTwinning odkaz Projekty, eTwinning rozcestník projektů SIPVZ rozcestník projektů SIPVZ výstupy z projektů výstupy z projektů evropan.bloguje.cz blog o průběhu projektu evropan.bloguje.cz blog o průběhu projektu evropan.bloguje.cz tištěné informace na našem stánku
Motivace Co byste chtěli vědět o životě v evropských zemích, ale v učebnicích to nenajdete… Co byste chtěli vědět o životě v evropských zemích, ale v učebnicích to nenajdete…
Cíle projektu Vytvořit počítačové aplikace shrnující fakta i zajímavosti o evropských zemích: Vytvořit počítačové aplikace shrnující fakta i zajímavosti o evropských zemích: základní informace o státech: základní informace o státech: v Baltíkovi v Baltíkovi v Powerpointu v Powerpointu zajímavosti zjištěné od žáků z evropských zemí: zajímavosti zjištěné od žáků z evropských zemí: www stránky www stránky tabulka v Excelu tabulka v Excelu
Realizační tým zaměstnanci ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 zaměstnanci ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 žáci ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 žáci ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 učitelé a žáci partnerských škol učitelé a žáci partnerských škol využit e-Twinning i jiné způsoby kontaktů využit e-Twinning i jiné způsoby kontaktů
Podíl práce žáků věkové rozmezí: 4. – 9. ročník věkové rozmezí: 4. – 9. ročník několik týmů: několik týmů: zjišťování základních údajů o státech (využito: VL 5. roč., ZE 7. roč.) zjišťování základních údajů o státech (využito: VL 5. roč., ZE 7. roč.) komunikace se zahraničím a překlady (využito: AJ, NJ 7. – 9. roč.) komunikace se zahraničím a překlady (využito: AJ, NJ 7. – 9. roč.) české reálie (využito: ČJ, OV 8. roč.) české reálie (využito: ČJ, OV 8. roč.) tvorba počítačových aplikací (využito: kroužky INF – různé ročníky) tvorba počítačových aplikací (využito: kroužky INF – různé ročníky)
Spolupráce v týmech co nejširší záběr projektu co nejširší záběr projektu rozdělení úloh v týmu rozdělení úloh v týmu práce žáků nejen ve škole, ale i doma práce žáků nejen ve škole, ale i doma setkání ve škole: koordinace setkání ve škole: koordinace
Zahraniční partneři Německo – eTwinning Německo – eTwinning Slovensko Slovensko Polsko Polsko Bělorusko Bělorusko Turecko Turecko
Ukázka výstupů
Posun priorit od Baltíka k WWW (budoucnost: k databázi) od Baltíka k WWW (budoucnost: k databázi) od základních faktů k získávání zajímavostí od partnerů od základních faktů k získávání zajímavostí od partnerů 2007: vytvořit dynamické www stránky s informacemi o alespoň 25 evropských státech 2007: vytvořit dynamické www stránky s informacemi o alespoň 25 evropských státech
Další perspektiva získávání dalších partnerů získávání dalších partnerů rozšířen okruh otázek rozšířen okruh otázek blog o projektu blog o projektu tematické diskuse v prostředí Twinspace tematické diskuse v prostředí Twinspace
eTwinningové zkušenosti konkrétní postřehy z práce s žáky... konkrétní postřehy z práce s žáky... partnerství Kopřivnice – Zwönitz partnerství Kopřivnice – Zwönitz výměnné pobyty dětí – gymnázium výměnné pobyty dětí – gymnázium registrace v eTwinning.net registrace v eTwinning.net tvorba okruhů otázek tvorba okruhů otázek komunikace s Katrin Mulcahy a její třídou komunikace s Katrin Mulcahy a její třídou sběr a překlad odpovědí sběr a překlad odpovědí diskuze v Twinspace diskuze v Twinspace plán: chat a komunikace dětí plán: chat a komunikace dětí
Zhodnocení přínosy – převládaly: přínosy – převládaly: zajímavá činnost zajímavá činnost výuka prakticky výuka prakticky zajímavé informace zajímavé informace problémy: problémy: občas dodržování termínů občas dodržování termínů získávání dalších partnerů získávání dalších partnerů
Na závěr Poznejme se, ať se: Poznejme se, ať se: nebojíme, nebojíme, pochopíme pochopíme respektujeme respektujeme