Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Tvoříme pozvánky Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák píše správně.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Shoda přísudku s podmětem Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Slovesa Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává slovní druhy, žák.
Anotace: S, s, vyhledávání slov se „s“, cvičení paměti, odpovědi na otázky Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Český jazyk Očekávaný.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Anotace: číslovky, třídění číslovek upevnění učiva na cvičeních Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, český.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: 6 až 7 let Metodické doporučení: některé snímky lze žákům vytisknout Ověřeno.
Anotace: Zelenina a houby na podzim, třídění přírodnin Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný výstup:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Podzim – viditelné proměny, co dělá člověk na podzim Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/21.3732 VY_32_INOVACE_105 Anotace: Podstatná jména, rod mužský a jeho vzory, opakujeme Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák skloňuje podstatná jména Klíčová slova: podstatná jména rodu mužského, kategorie, rody, vzory, opakování Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, druhé období Typická věková skupina: 9 let Metodické doporučení: snímky od 4. od 8. lze využít i v jiném pořadí pro opakování Ověřeno v praxi dne: 17. 3. 2014 Ve třídě: 4. ročník

Podstatná jména substantiva Jejich rody a vzory shrnutí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Vacková. Dostupné na www.zsamsslapy.wbs.cz

Doplň do textu 1. Co jsou podstatná jména ?_______________________________________ 2. Jaké mluvnické kategorie určujeme u podstatných jmen? _______________________________________________________________ 3. Který rod mohou vyjadřovat podstatná jména?_______________________ 4. U kterých podstatných jmen rozlišujeme životnost a neživotnost? _______________________________________________________________ 5. Které vzory pro podstatná jména rodu ženského znáš? 6. Kolik máme pádů v českém jazyce?__________ 7. Napiš pádové otázky 2., 4. a 7. pádu. ____________________ ____________________

Vyhledej v textové ukázce „Orel“ (autor: L. N Vyhledej v textové ukázce „Orel“ (autor: L. N. Tolstoj) všechna podstatná jména a podtrhni. Daleko od moře u cesty se uhnízdil orel a vyseděl mláďata. Když se jednou snášel k hnízdu a nesl v drápech velikou rybu, pracovali poblíž nějací lidé. Jakmile rybu zahlédli, oblehli strom, povykovali a házeli po orlovi kamením. Orel rybu pustil. Lidé ji sebrali a odešli. Orel se spustil na okraj hnízda. Mláďata ihned natáhla krky a začala pískat. Orel byl unavený. Nemohl se znovu vydat na moře. [1]

Urči u vybraných podstatných jmen v textu jejich kategorie Urči u vybraných podstatných jmen v textu jejich kategorie. Daleko od moře u cesty se uhnízdil orel a vyseděl mláďata. Když se jednou snášel k hnízdu a nesl v drápech velikou rybu, pracovali poblíž nějací lidé. Jakmile rybu zahlédli, oblehli strom, povykovali a házeli po orlovi kamením. Orel rybu pustil. Lidé ji sebrali a odešli. Orel se spustil na okraj hnízda. Mláďata ihned natáhla krky a začala pískat. Orel byl unavený. Nemohl se znovu vydat na moře.[1] pád číslo rod vzor (od) moře mláďata strom kamením (na) okraj

Rozděl podstatná jména podle rodů kolena, král, jehlice, datum, židle, dopisy, kazeta, Honza, duby, psaní, klíšťata, borovice, harmonikář, pole, hudba, nástroj, hřebík, lampa, kouř, modřín, země, šašek, zlozvyk, sestra, bratři, sněhuláci, objetí, spaní, tabule, lesy, škola, spolužáci rod střední rod ženský rod mužský

Slova zapiš v požadovaných pádech, pozor na číslo 1. p. č. mn. 4. p. č. mn. 7. p. č. mn. dopis postel dílo učitel

Doplňovačka na hráz_, s významnými badatel_, barevní motýl_, nad loukam_, žádné stop_, vážený přítel_, tři kos_, velké dám_, na dvoře farm_, dva voz_, husté křov_, nemilé omyl_, v papírovém pytl_, naše podpis_, lv_v zoo, na Lab_, hlídači se ps_, splnili rozkaz_, pod hvězdam_, nové autobus_, vos_se žihadl_, předpověď počas_, s bolestm_ hlav_, trochu mořské sol_, po pol_, měl drahokam_, obchod s obuv_

Doplňovačka na hrázi, s významnými badateli, barevní motýli, nad loukami, žádné stopy, vážený příteli, tři kosi, velké dámy, na dvoře farmy, dva vozy, husté křoví, nemilé omyly, v papírovém pytli, naše podpisy, lvi v zoo, na Labi, hlídači se psy, splnili rozkazy, nové autobusy, vosy se žihadly, předpověď počasí, s bolestmi hlavy, trochu mořské soli, po poli, pod hvězdami, měl drahokamy, obchod s obuví

Citace Obrázek na snímku č. 2: klipart [1] REZUTKOVÁ, Hana, Ludvík STŘEDA a Hana STAUDKOVÁ. KOLEKTIV AUTORŮ. Čítanka 4. 2010. vyd. Všeň: Alter, 2010. ISBN 978-80-7245-179-1., s.85