Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: 30. 5. 2013 Cílový ročník: 9.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ
HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
OD TOTALITNÍ MOCI K DEMOKRACII
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MAKEDONIE, ALEXANDR VELIKÝ
České stavovské povstání
Sametová revoluce Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Naši prezidenti aneb jak znáš vůdce našeho státu ve 20. století
Návrat k demokracii Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 5. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s vývojem České republiky při návratu k demokracii.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Anotace Žák se seznámí s úvodem do ČR …. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje obecné poznatky o ČR Speciální vzdělávací.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl19
Vznik ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.06 Název pro školu:
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Sametová revoluce.
VNITŘNÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVb Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy a.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
RENESANCE A HUMANISMUS
Světová hospodářská krize
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_444.
VY_32_INOVACE_2D.9.20 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Osobnosti Charty 77 Václav Havel Petr Uhl Jiří Dientsbier Jiří Hájek.
VY_32_INOVACE_2D.9.16 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Rok 1989 – sametová revoluce
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
VY_32_INOVACE_2D.9.15 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Československo na cestě destalinizace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
 Reformní změny v SSSR  Listopadová revoluce  Změna politického režimu Listopadová revoluce 1989.
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_12_INOVACE_KoK_IG_3.E_26
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
Petr Machala. tak vypadala ekonomická situace v 2. polovině 80. let nahoře se tančí, loď se potápí Znáte osud lidí a příběh Titaniku?
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření:
NÁSTUP HABSBURKŮ NA ČESKÝ TRŮN
Trávící soustava - úvod
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl17
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Na cestě k 17. listopadu 1989 Petr Machala.
STÁTNÍ SVÁTEK 17. listopadu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Projekt 8.A.   Úvod  Film a diskuze  Práce ve skupinách, tvorba prezentací  Prezentace skupin  Tvorba animace  Exkurze + fotodokumentace.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_ 19_SAMETOVÁ REVOLUCE
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Formování naší státnosti do roku 89 Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Sametová revoluce Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_18_Česká historie.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Od totality k demokracii
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_36_Návrat_k_demokracii_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.

 Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A SPOLEČNOST – D, VkO  Vzdělávací obor: Dějepis  Tematický okruh: Moderní dějiny  Téma: Sametová revoluce  Metodický list/anotace: Prezentace je určena k výkladu a doplnění učiva, jako podklad pro zápis žáků a opakování probrané látky.  Jazyk:čeština  Očekávaný výstup: Žáci objasní politickou situaci v Československu na konci 80. let 20. století v Československu a popíší průběh konce komunistického režimu u nás v roce  Speciální vzdělávací potřeby: žádné  Druh učebního materiálu: prezentace  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň  Typická věková skupina:

 Opakování:  O co šlo v Sametové revoluci? Pád komunistického režimu v ČSSSR.  Ve kterém roce proběhla? 1989  Která osobnost je s ní spojena? Václav Havel  Proč dostala název Sametová? Proběhla bez krveprolití.

 Zamysli se!  Proč došlo k pádu komunistické diktatury v roce 1989 a ne již v době Pražského jara v roce 1968? Změny v mezinárodní politice. SSSR – nástup Gorbačova, perestrojka. USA – prezident Reagan, tvrdý postup. 1.2.

 80. léta 20. století – uvolnění napětí mezi USA a SSSR.  Do čela KSČ se dostal Miloš Jakeš (1987) → krize režimu. Ukázka z projevu:

DĚJINY UDATNÉHO ČESKÉHO NÁRODA, díl 110., Sametová revoluce: 1. Jak se označoval týden demonstrací v lednu 1989? Palachův týden 2. Co požadovala petice Několik vět? Otevřený dialog s režimem? 3. Kdo uspořádal demonstraci 17. listopadu 1989? Studenti 4. Co znamenala zkratka OF? Kdo stál v jeho čele? Občanské fórum, Václav Havel

 Koncem 80. let narůstá činnost nezávislých hnutí a disidentu.  Řada protikomunistických demonstrací (např. Palachův týden).  Vychází petice Několik vět.

 17. listopad 1989  Studentská demonstrace v Praze (Albertov).  Brutálně potlačena na Národní třídě → zásah VB (= Veřejná bezpečnost).  Heslo: „Máme holé ruce.“  Stávka – studenti, herci, přidává se zbytek společnosti, demonstrace, generální stávka.  Vzniká OF = Občanské fórum (v čele Václav Havel). OF = volné sdružení všech demokratických sil.

 Konec komunistické totality.  Začíná svoboda, demokracie a tržní hospodářství.  Prezidentem Václav Havel. 3.

PPrvní vysílání záběrů ze 17. listopadu h 1. Na kterém místě v Praze byli studenti zastaveni příslušníky VB? NÁRODNÍ TŘÍDA 2. Jaké heslo skandovali demonstranti na ukázce? MÁME HOLÉ RUCE

M onografie  Kuklík, J., Kocian, J. Dějepis pro 9. ročník základní školy. Dotisk 1. vydání. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, spol. s. r. o., ISBN s Obrázky 1. Obrázek 1.: RIANbot. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: Obrázek 2.: MartinHagberg. [online]. Volné dílo dostupné na www: Obrázek 3.: Sláma Ondřej. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: