Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism
1.Vyhodnocení letošní turistické sezóny z pohledu domácího CR 2.Vývoj útrat Čechů v ČR a v zahraničí v posledních letech 3.CzechTourism zdroj informací o cestovním ruchu pro novináře Obsah prezentace
Vyhodnocení letošní turistické sezóny z pohledu domácího CR
Trendy v DCR 1.Obecně méně dovolených, ale vyšší výdaje – ubytování v hotelech a penzionech vyšších kategorií 2.Češi volí několik cest během roku spíše kratšího charakteru, především víkendy a prodloužené víkendy 3.Více jezdí senioři buď sami nebo se svými vnoučaty 4.Prim hraje poznávací dovolená, na vzestupu aktivní dovolená (trend cykloturistika, kolečkové brusle – turisté očekávají speciální služby např. úložny kol, energetičtější jídlo apod.)
5.Mezi Čechy jsou oblíbeny také víkendové pobyty v lázeňských centrech – wellness programy (lázně, i když jsou pro dovolenou dražší záležitostí, se velmi rychle přizpůsobují trhu a vydávají poukázky, které slouží jako dárky k narozeninám či dary k větším oslavám) Oblíbenost krajů dlouhodobě – Jihočeský a Středočeský – (Pražané na svých chatách a chalupách) V zimě Královéhradecký a Liberecký za příznivých sněhových podmínek
CzechTourism a současná kampaň na podporu DCR Aktuálně: probíhá kampaň na podporu turistiky v českých regionech – hlavní motiv – podpora podnikatelů, kteří provozují zajímavou aktivitu v regionu, současně byl spuštěn i plánovač tras jak pro cestu automobilem, tak pro cykloturistikuwww.kudyznudy.cz Cíl: zviditelnit portál i v podzimních měsících a prodloužit tak sezónu a zvýšit příjem českých podnikatelů Formy: billboardy na hlavních tazích, rozhlas – regionální a celostátní rádia, tisk, vnější plochy tramvají v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Plzni a Liberci
Vývoj výdajů Čechů v ČR a v zahraničí
Průměrný výdaj na 1 cestu v ČR Nárůst v roce 2006 oproti roku 2003 o 27 % (z Kč na Kč), u kratších cest o 8 % Celkové výdaje Čechů v mld. Kč v ČR a v zahraničí (kratší, delší, služební cesty a jednodenní výlety) rokvýdaje celkemz toho: v ČRv zahraničí ,093,283, ,779,177, ,886,979, ,188,082,0 Zdroj: CzechTourism, ČNB, ČSÚ
CzechTourism zdroj informací pro novináře Zahraniční turisté v ČR Češi a jejich cesty po českých krajích Aktivity v propagaci České republiky jako turistické destinace v zahraničí a na domácím trhu CR Kongresový a incentivní cestovní ruch Lázeňský cestovní ruch
Kontakt CzechTourism Vinohradská 46, P.O.Box Praha 2 Tel.: