Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Advertisements

Sčítání celých čísel.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
TÉMA: SAMOHLÁSKA O Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: 4. 10
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Anotace Prezentace, ve které je zaveden pojem podobnosti rovinných útvarů, poměr podobnosti a věty o podobnosti trojúhelníků. Obsahuje také příklady na.
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Vyvození a procvičení učiva
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
TÉMA: SAMOHLÁSKA A Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_481.
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Anotace Prezentace, která se zabývá navzájem opačnými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají opačná čísla. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Osová souměrnost.
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají kladná a záporná čísla.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Matematika a její aplikace
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
11.
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Mgr. Radka Pospíchalová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úvod Porovnávání celých čísel
Transkript prezentace:

Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz , 7. 12. 2012 VY_32_Inovace/1_022

Anotace:. Prezentace seznamuje s pojmem absolutní hodnota Anotace: Prezentace seznamuje s pojmem absolutní hodnota. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Chápe pojem absolutní hodnota, číslo opačné. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: celá čísla, kladná, záporná, opačná, absolutní hodnota Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 12-13 let (7. ročník)

Absolutní hodnota |−4| je 4 Čti: Absolutní hodnota |−4| je 4 Vzdálenost obrazu čísla na číselné ose od počátku nazýváme jeho absolutní hodnotou. Značíme dvěma svislými čarami. |-4| = 4 |+3| = 3 Prohlédni si číselnou osu, jsou na ni barevně vyznačeny obrazy čísel. Přečti čísla, která jsou znázorněna stejnou barvou, pozoruj jejich vzdálenost od obrazu čísla nula.

Ukaž na číselné ose absolutní hodnotu čísla −3 Ukaž na číselné ose absolutní hodnotu čísla −3. Ve kterých bodech má tato úsečka svoje krajní body?

Na číselné ose označuj čísla se stejnou absolutní hodnotou Na číselné ose označuj čísla se stejnou absolutní hodnotou. Nyní máš nalezené dvojice čísel +1, −1; +2, −2; +3, −3; …; +10, −10; … Jejich obrazy leží na číselné ose na opačných polopřímkách, ve stejných vzdálenostech od počátku. Jsou to čísla navzájem opačná. Součet opačných čísel je nula. Např.: −5 + 5 = 0

Pamatuj si! |+3| = +3 = 3 absolutní hodnota kladného čísla je číslo samo |−3| = +3 = 3 absolutní hodnota záporného čísla je číslo kladné |0| = 0 absolutní hodnota nuly je nula |−3| = |+3| = 3 dvě navzájem opačná čísla mají tutéž absolutní hodnotu.

Příklady k procvičení: Doplň tabulku: číslo −1 10 25 −9 −28 109 −51 −32 12 −29 Číslo opačné

Příklady k procvičení - řešení

Příklady k procvičení: Urči absolutní hodnotu čísel: |−9| = |+5| = |−108| = |−79| = |+21| = |+50| =

Příklady k procvičení - řešení |−9| = 9 |+5| = 5 |−108| = 108 |−79| = 79 |+21| = 21 |+50| = 50

Použité zdroje: Kliparty – Microsoft Office Vlastní