ZÁVĚREČNÁ PRÁCE Využití ICT ve výuce hudební výchovy Vypracovala Miroslava Jasenská
popis hodiny: motivace práce s interaktivní tabulí práce na počítači ověřování vědomostí – test zhodnocení, reflexe
1. MOTIVACE sluchová hra – rozpoznávání zvuků a tónů hudební skladatelé, hudební nástroje hudební teorie – notová osnova, houslový klíč, hudební pojmy (nota), notové písmo (notopis)
hudební skladatelé: L. Beethoven A. Dvořák B. Smetana
Hudební nástroje
2. Práce s interaktivní tabulí výkladový materiál – DUM (vlastní tvorba)
INTERAKTIVNÍ TABULE - FOTO
3. PRÁCE na POČÍTAČi procvičovací materiál odhalit chyby, které jsou záměrně udělané
POČÍTAČ - FOTO
Počítač - foto
4. OVĚŘOVÁNÍ VĚDOMOSTÍ ověřování znalostí formou testů
TEST - FOTO
TEST - FOTO
PRACOVNÍ LIST
5. ZHODNOCENÍ PŘÍNOS : nové poznatky z hudební teorie práce s chybou používat získané informace využít ICT v hodině sebehodnocení hodnotit ostatní
REFLEXE ochotně spolupracují snadněji se učí těší se na práci s interaktivní tabulí a počítačem pracují samostatně kolektivní práce
ZÁVĚR
Hudební CITÁT Hudba je těsnopis emocí. Emoce, které lze popsat snadno, jsou přímo sdělovány člověku v hudbě a v tom je její síla a význam. Lev Nikolajevič Tolstoj
Zdroje: Lenka Kyzlinková: Hudební slabikář, nakl. Gill, s.r.o. Hudební výchova – základy 1, nakl. STIEFEL EUROCAR s.r.o. google - obrázky vlastní materiály