VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Advertisements

Množiny bodů dané vlastnosti
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Kružnice opsaná trojúhelníku
Vzájemná poloha dvou kružnic
Geometrie pro počítačovou grafiku
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Pythagorova věta – úvod
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Výšky trojúhelníku VY_32_INOVACE_35
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Rozšiřování a krácení zlomků
Sčítání a odčítání zlomků
Vzájemná poloha přímky a kružnice
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Vánoční matematický kufr
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Těžnice trojúhelníku VY_32_INOVACE_34
Střední příčky trojúhelníku
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Úhly – grafické přenášení
afinita příbuznost, vzájemný vztah, blízkost
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
THALETOVA VĚTA.
Elipsa VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: ELIPSA Anotace: pojmy - konstrukce.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
Úhly – definice, značení
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Středová kolineace.
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Osová souměrnost.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Kružnice trojúhelníku opsaná
30.
Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2
III. část – Vzájemná poloha přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Množina bodů dané vlastnosti
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
III. část – Vzájemná poloha přímky
Shodná zobrazení.
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ Křenovice

ANOTACE VY_32_INOVACE_26 – Osa úhlu autorka: Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. Materiál připomíná žákům, co je to osa úsečky a jak se sestrojuje. Dále se žáci seznámí s definicí a vlastnostmi osy úhlu. Na vzorovém příkladě se dozví postup konstrukce a na procvičovacím příkladě si mohou konstrukci vyzkoušet.

Osa úsečky (připomenutí) = přímka, která je kolmá na úsečku a prochází jejím středem Př. Sestrojte osu úsečky AB. o X2 A S B X1 pro každý bod X o platí: e |AB| = |SA| + |SB| = 2 . |SA| = 2 . |SB| |XA| = |XB|

Osa úhlu < | UVS | = | SVZ | ) o U S S S Z V V = přímka rozdělující úhel na dva stejně velké úhly (dva shodné úhly) o U S S S Z V V | UVS | = | SVZ | ~ < )

Osa úhlu pro každý bod X o platí, e = pro každý bod osy úhlu platí: X1 o U S S . . X2 . . . . Z V V pro každý bod X o platí, e že je stejně daleko od obou ramen úhlu

Osa úhlu – postup konstrukce Př. Sestrojte osu o UVZ. < ) o S U Z V | UVS | = | SVZ | ~ < )

Cvičení < < | ABS | = | SBC | ) ) A o B C Př. Sestrojte osu o ABC. < ) A o B C | ABS | = | SBC | ~ < )