Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Památky Unesco Česká republika.
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Významné památky ČR.
Gotika Dějepis VY_32_INOVACE_305, 16. sada, D
Renesance.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
BAROKO I..
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Baroko.
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
Baroko.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
BAROKNÍ STAVBY V OPAVĚ Charakteristika barokní architektury
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
nový umělecký sloh vzniká v polovině 12. století ve Francii
Gotická kultura.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Baroko v českých zemích
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.7.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Baroko Život v barokní době.
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Barokní architektura v českých zemích
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
BAROKO Doba protikladů.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
1/ Barokní architektura
Ve znamení gotického slohu
Baroko v Čechách Architektura vrcholného baroka 2. část
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Baroko - procvičení 8. ročník.
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_13_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D8 - 2 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
BAROKO.
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
Architektonické směry
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 8. Téma : Barokní architektura v Čechách Autor : Mgr. Monika Konečná

Doplň tajenku: pérola ………………. 1) Panovnický rod vládnoucí v českých zemích od roku 1526. 2) Obraz znázorňující Pannu Marii s Ježíškem. 3) Umělecký sloh 14. – 17. století. 4) Nástěnná malba zhotovená na vlhké omítce.. 5) Zakladatel moderní pedagogiky: Jan Amos… 6) Stoupenci římskokatolické církve. 7) Sídelní kostel biskupa.

- z port. pérola barroca – perla nepravidelného tvaru Baroko - z port. pérola barroca – perla nepravidelného tvaru umělecko - kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 - 1750 1) 2) vznik v Itálii, nejsilněji se projevilo v katolických zemích Opakujeme: Jaký umělecký směr předcházel baroku? Poznáš některé z jeho typických staveb? 1) 1) 3) 4)

1) obrat k Bohu – reakce na utrpení a beznaděj třicetileté války Hlavní znaky: 1) obrat k Bohu – reakce na utrpení a beznaděj třicetileté války 2) zhroucení víry v lidský rozum – cit převládl nad rozumem 3) snaha zachytit kontrast – bolest a bída člověka ve srovnání s nádherou a velkolepostí boží 5) „Co Bůh? Člověk? Kdokolivěk? Co já? Co ty? Bože svatý? Já hřích, pych, lest: tys sláva, čest. Já hnis, vřed, puch: tys čistý duch.“ ( Bedřich Bridel: Co Bůh? Člověk?, 1658)

- stavby měly reprezentovat katolickou církev, církevní architektura 6) - znaky: velká zdobnost, okázalost, dynamické a zakřivené linie, stěny pokryty výrazným štukem, fresková výzdoba, monumentalita (velkolepost), kopule, bohatá výzdoba kolem oken 7)

Poznáš významné barokní památky v ČR? Svatý Kopeček u Olomouce 8) Jaroměřice nad Rokytnou 11)

Architekti: bratři Dientzenhoferové C. Lurago 11) 10) Valdštejnský palác. Kostel sv. Mikuláše v Praze na Malé Straně Architekti: bratři Dientzenhoferové C. Lurago

Další prvky barokní architektury 12) akant – ornamentální rostlinný motiv balustráda – zábradlí vytvořené z ozdobných sloupků 13) giganti – sochy obrů podpírající balkon nebo stojící na sloupech brány 14)

- lidová architektura, která se uplatnila převážně v jížních Selské baroko - lidová architektura, která se uplatnila převážně v jížních Čechách během 19. století (Písecko, Vodňansko, Třeboňsko) 15) Barokní gotika stavby kombinují barokní i gotické prvky (např. architekt: J.B.Santini, kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře) 16)

Opakujeme. Kde vzniklo baroko? a) Itálie b) Francie c) Anglie Ve kterém století vzniklo baroko? a) 17 b) 18 c) 16 Co nepatří mezi znaky barokní architektury? a) chrliče b) balustráda c) akant Jaké stavby řadíme mezi barokní? a) Karlštejn b) Valdštejnský palác c) Belveder

Použité zdroje: Literatura: Obrázky: LOHOUTKOVÁ, H. – KOMSAVÁ, M. Dějepis na dlani. 2. vydání. Olomouc: Rubico, 2007. 256 s. ISBN 80-7346-065-3. Obrázky: 1) URL:<http://imagenes.solostocks.com/z14261566/perla-barroca-34228.jpg>[cit. 21. září 2010] 2) URL:<http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/small/20569912.jpg>[cit. 21. září 2010] 3) URL:<http://www.atlasceska.cz/images/foto_kat/stredni/s7986_prazsky_hrad.jpg>[cit. 21. září 2010] 4) URL:<http://www.muzeumpv.cz/assets/images/hlavnistrana/muzeum.jpg>[cit. 21. září 2010] 5) URL:<http://nd03.jxs.cz/659/493/04f4c03036_54841924_o2.gif>[cit. 21. září 2010] 6) URL:<http://data.czechtourism.com/fotografie/2008-08/foto/2008-08-03-131741-pamatky-krtiny.jpg>[cit. 21. září 2010] 7) URL:<http://nd01.jxs.cz/864/471/9950c5825c_5920837_o2.jpg>[cit. 21. září 2010] 8) URL:<http://data.czechtourism.com/fotografie/2009-07/foto/2009-07-08-131733-pamatky-olomouc.jpg>[cit. 21. září 2010] 9) URL:<http://www.zamky-hrady.cz/1/img/jaromerice_poz.jpg>[cit. 21. září 2010] 10) URL:<http://www.senat.cz/zajimavosti/palace/video/valdstejnsky_palac.jpg>[cit. 21. září 2010] 11) URL:<http://www.nakladatelstvipro.cz/uploads/posts/2009-08/1250759740_chram-sv-mikulase.jpg>[cit. 21. září 2010] 12) URL:<http://img.interia.pl/encyklopedia/nimg/akant.jpg>[cit. 21. září 2010] 13) URL:<http://www.lom-hlinsko.cz/images/reference_dobra_voda.jpg>[cit. 21. září 2010] 14) URL:<http://www.volny.cz/ag-presto/images/clamgalas1.JPG>[cit. 21. září 2010] 15) URL:<http://www.naturfoto.cz/fotografie/ostatni/selske-baroko-holasovice-5356.jpg>[cit. 21. září 2010] 16) URL:<http://www.portalvysociny.cz/res/data/001/000239_05_001165.jpg>[cit. 21. září 2010]