Kapitoly z metodologie pedagogického výzkumu Prostředí pro výuku algoritmů Vojtěch Ouška.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bakalářská práce Prostředí pro výuku algoritmů
Advertisements

Vývoj aplikací s využitím JavaFX
Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Programovací jazyk C++
Semestrální práce KIV/PT Martin Kales Hana Hůlová.
Pole, ukazatele a odkazy
Metody (funkce, procedury)
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.
PJV151 Vnořené a vnitřní členy mohou být členy tříd a interfejsů. Je-li X obalem Y a Y je obalem Z, pak Z získá jméno X$Y$Z - kompilací vzniknou classy.
Alg51 Rozklad problému na podproblémy Postupný návrh programu rozkladem problému na podproblémy –zadaný problém rozložíme na podproblémy –pro řešení podproblémů.
Počítače a programování 1. Obsah přednášky Výjimky - základní typy výjimek Způsoby zpracování výjimek.
● SWIG - Simplified Wrapper and Interface Generator ● + google a diskusní fóra ● nástroj zjednodušující (a sjednocující)
Algoritmizace Cíl předmětu - naučit se sestavovat algorimy řešení základních problémů a zapisovat je v jazyku Java. Jádrem předmětu jsou data, typy, výrazy.
Větvení cykly J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá Přetěžování metod, rekurze.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
Objektové programování a výjimky 2. cvičení Y36PJV, X36PJV
Hana Kotinová Struktura a cíl práce Metody předzpracování dat Systémy předzpracování dat Historie vývoje DPT Jak program pracuje Budoucnost.
C# - Exceptions (výjimky)
Jedenácté cvičení Vlákna. Java cv112 Vlákna Operační systém Mutitasking – více úloh se v operačním programu vykonává „současně“ Java Multithreading -
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
KIV/PPA1 cvičení 7 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Zadání samostatné práce –Vysvětlení nejasností –Způsob odevzdání –Hodnocení Řazení Vyhledávání.
6. cvičení Polymorfismus
Ukázka odstranění rekurze Přemysl Tišer
Alg91 Textové soubory Na rozdíl od jiných typů souborů jsou textové soubory určené pro gramotné lidské oko. Textový soubor je posloupnost znaků členěná.
Počítače a programování 1
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IB111 Programování a algoritmizace
Excel – základní početní operace
ZADÁNÍ Sestavte program, který vypočítá obvod a obsah čtverce o straně a. Zajistěte, aby výpočet byl realizován pouze v případě, kdy strana a bude mít.
Sorty Bubble, Insert a Quick
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
Metodika objektového přístupu při tvorbě překladačů. Marek Běhálek Informatika a aplikovaná matematika FEI VŠB-TU Ostrava.
1 / 9X36DSA 2005The complexity of different algorithms varies: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log 2 (n)), … Různé algoritmy mají různou složitost: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log.
Šesté cvičení Výjimky Balíky.
1 Počítače a programování 1 13.přednáška. 2 Obsah přednášky Vstupy a výstupy – 1.část.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
POSLOUPNOST úkol 1_41. ZADÁNÍ Sestavte program, který doplní tabulku nepřímé úměrnosti pro hodnoty proměnné x = 1, …, n. Nepřímá úměrnost je zadána uživatelem.
Algoritmy – jejich tvorba Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Jaroslav.
C – jak na procedury Mgr. Lenka Švancarová. C – procedury #include int main() { printf("Ahoj\n"); return(0); } #include void pozdrav(void) { printf("Ahoj\n");
Programování POCSI. Programovani/POCSI2 Základní pojmy Akce - děj nad objekty, mající začátek a konec, a mající přesně definovaný účinek. Příkaz - popis.
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část I.
Webová mapová aplikace pro odbor školství MSK Bc. Michal Samiec Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava.
ÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_29.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_26. ZADÁNÍ Napište zdrojový kód k zadanému vývojovému diagramu.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vytiskne n hvězdiček.
PŘÍKAZ for úkol 1_47.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_25. ZADÁNÍ Sestavte program, který po načtení čísla z klávesnice vypočítá jeho absolutní hodnotu a vytiskne ji na obrazovku.
Strategy. Motivace Různé algoritmy pro stejnou akci Hromada kódu v mnoha podmínkách Důsledky  Komplexnost  Špatná čitelnost  Těžká správa kódu  Těžka.
Kurz Adobe Dreamweaver CS6 v LMS Moodle
POSLOUPNOST úkol 1_45.
PŘÍKAZ do - while úkol 1_43.
PŘÍKAZ while úkol 1_40.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Testování aplikací v Javě Petr Adámek IBA CZ, s.r.o. © 2010.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
C# konzole – TEST – Program nákup
Bc. Vladimír Holubec Bc. Nikola Němcová
C# konzole – Vstup a výstup
C# konzole – Podíl dvou čísel, podmínka IF
Programovací jazyk C Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Bridge.
Resources-multijazykové prostředí
CYKLUS S PODMÍNKOU NA ZAČÁTKU (se vstupní podmínkou)
Transkript prezentace:

Kapitoly z metodologie pedagogického výzkumu Prostředí pro výuku algoritmů Vojtěch Ouška

Zadání bakalářšké práce Název práce: Prostředí pro výuku algoritmů Autor: Vojtěch Ouška Vedoucí: RNDr. Hana Havelková Datum zadání: Datum odevzdání:

Téma práce Snaha o vytvoření nástroje pro výuku programovacích jazyků Vytvoření jednoduchého jazyka – česky – mocnost – jednoduchost – názornost – krokování Vývojový nástroj pro hromadnou, názornou prezentaci

Cíl práce Cílová skupina – vyšší stupeň středních škol, nižší ročníky vysokých škol Vytvořit rozšiřitelný nástroj, který bude moci být spravován i mými následovníky Nejdříve analýza existujících nástrojů, vybrání prvků, které by mohly být přínosem a spojení jich dohromady Vytvoření gramatiky jazyka, který bude srozumitelný pro většinu začínajících studentů Implementace překladače jazyka Implementace běhového prostředí

Účel práce Výhody oproti existujícím nástrojům – Jestliže vyrábím „učební“ nástroj, nemusí být tak silný, ale nebude zavádět přílišnou komplexnost – Ukázky – Distribuované univerzální prostředí Prostředí webového prohlížeče Možnosti spolupráce studentů na jednom projektu Snadná kontrola práce vyučujícím

Ukázka kódu program kalkulátor; začátek napiš("Zadej první sčítanec"); načti(proměnná1); napiš("Zadej druhý sčítanec"); načti(proměnná2); suma := proměnná1 + proměnná2; napiš("Součet=" + suma); konec

Ukázka kódu - java Public class Kalkulator { public static void main(String[] args) { System.out.println(“Scitanec 1”); int a = System.in.read(); System.out.println(“Scitanec 2”); int b = System.in.read(); int suma = a + b; System.out.println(“Vysledek=” + suma); return; }