Kapitoly z metodologie pedagogického výzkumu Prostředí pro výuku algoritmů Vojtěch Ouška
Zadání bakalářšké práce Název práce: Prostředí pro výuku algoritmů Autor: Vojtěch Ouška Vedoucí: RNDr. Hana Havelková Datum zadání: Datum odevzdání:
Téma práce Snaha o vytvoření nástroje pro výuku programovacích jazyků Vytvoření jednoduchého jazyka – česky – mocnost – jednoduchost – názornost – krokování Vývojový nástroj pro hromadnou, názornou prezentaci
Cíl práce Cílová skupina – vyšší stupeň středních škol, nižší ročníky vysokých škol Vytvořit rozšiřitelný nástroj, který bude moci být spravován i mými následovníky Nejdříve analýza existujících nástrojů, vybrání prvků, které by mohly být přínosem a spojení jich dohromady Vytvoření gramatiky jazyka, který bude srozumitelný pro většinu začínajících studentů Implementace překladače jazyka Implementace běhového prostředí
Účel práce Výhody oproti existujícím nástrojům – Jestliže vyrábím „učební“ nástroj, nemusí být tak silný, ale nebude zavádět přílišnou komplexnost – Ukázky – Distribuované univerzální prostředí Prostředí webového prohlížeče Možnosti spolupráce studentů na jednom projektu Snadná kontrola práce vyučujícím
Ukázka kódu program kalkulátor; začátek napiš("Zadej první sčítanec"); načti(proměnná1); napiš("Zadej druhý sčítanec"); načti(proměnná2); suma := proměnná1 + proměnná2; napiš("Součet=" + suma); konec
Ukázka kódu - java Public class Kalkulator { public static void main(String[] args) { System.out.println(“Scitanec 1”); int a = System.in.read(); System.out.println(“Scitanec 2”); int b = System.in.read(); int suma = a + b; System.out.println(“Vysledek=” + suma); return; }