Číslo v digitálním archivu školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo v digitálním archivu školy
Advertisements

Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_03 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po B Anotace Prezentace.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ7_17 Sada DUMČeský jazyk 7 Předmět Český jazyk Název materiáluPředložky a předpony 2 Anotace Prezentace.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Aj_03 Sada DUMAnglický jazyk Předmět Anglický jazyk Název materiáluOsobní zájmena čísla jednotného Anotace.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
PODZIM POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU ( VÝROBA DRAKA)
Číslo v digitálním archivu školy
Byliny a dřeviny – rozdělení, stavba
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_03 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluČeskoslovenské legie Anotace Prezentace vysvětluje,
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D7_20 Sada DUMDějepis 7 PředmětDějepis Název materiáluKdo jsem? Anotace Prezentace formou soutěže prověří.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ8_12 Sada DUM Český jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiálu Číslovky (jak správně píšeme číslovky).
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ8_16 Sada DUMČeský jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiáluPřídavná jména – skloňování. Anotace V prezentaci.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Zem8_15 Sada DUMZeměpis 8 PředmětZeměpis Název materiáluStáty východní Evropy Anotace V prezentaci žák určuje.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_07 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po L Anotace Prezentace.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Zem8_10 Sada DUMZeměpis 8 PředmětZeměpis Název materiáluStáty západní Evropy Anotace V prezentaci žák určuje.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ6_18 Sada DUMČeský jazyk 6 PředmětČeský jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po V – opakování formou.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ6_06 Sada DUMČeský jazyk 6 PředmětČeský jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po S – opakování formou.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_FY7_01 Sada DUM Fyzika 7 Předmět Fyzika Název materiálu Druhy pevných látek Anotace V prezentaci si žák procvičuje.
Hospodářská domácí zvířata – ptáci
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_14 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluPodstatná jména Anotace AutorMgr. Andrea.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Zem8_04 Sada DUMZeměpis 8 PředmětZeměpis Název materiáluJak se mluví v Evropě Anotace V prezentaci žák přesouváním.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_10 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po M Anotace Prezentace.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Aj_12 Sada DUMAnglický jazyk Předmět Anglický jazyk Název materiáluPředložky on, in, under, over, next to.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Zem8_08 Sada DUMZeměpis 8 PředmětZeměpis Název materiáluStáty střední Evropy Anotace V prezentaci žák určuje.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_TVAR_04 Sada DUMTvarosloví Předmět Český jazyk Název materiáluPád podstatných jmen 3 Anotace Žáci v jednoduchých.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_06 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluPřehled událostí Anotace Prezentací zopakuje.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_14 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiáluNásobení a dělení v oboru do 100 Anotace Žáci.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_ INOVACE_ ICT_13 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluMS PowerPoint – tvorba prezentací cvičení AnotaceMS.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_ INOVACE_ ICT_02 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluMS Word – vlastnosti písma - cvičení Anotace Vlastnosti.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_ INOVACE_ ICT_06 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluMS Word - opakování Anotace Velké opakování AutorMgr.
Transkript prezentace:

Číslo v digitálním archivu školy VY_32_INOVACE_SKV_05 Sada DUM Slohová a komunikační výchova Předmět Český jazyk Název materiálu Podzim – popis pracovního postupu. Anotace Prezentace motivuje žáka ke čtení návodu a k porozumění tomuto textu. Učí ho osvojit si základní dovednosti pro vytvoření srozumitelného popisu činnosti. Autor Mgr. Iva Jakubcová Jazyk Datum vytvoření 1.8.2011 Očekávaný výstup Žák dokáže poznat a provést popis jednoduchého pracovního postupu. Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělání – lehké mentální postižení Klíčová slova Pracovní postup – návod, drak, přirovnání, rým, osnova. Druh učebního materiálu Prezentace . Cílová skupina Žák na 2. stupni speciální školy Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1102

POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU ( VÝROBA DRAKA) PODZIM POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU ( VÝROBA DRAKA)

Pozorně si přečti následující text: „Dneska fouká parádní vítr,“ řekl jednou v neděli táta, „přesně ten pravý na pouštění draka. Postavíme si draka, Dane.“ A tak jsme si udělali draka. Táta mi ukázal, jak spojit čtyři tenké špejle do tvaru hvězdy a jak je uprostřed zpevnit dvěma dalšími. Potom jsme rozstříhali starou tátovu košili a natáhli látku na kostru. Fixou jsem namaloval drakovi obličej. Přidali jsme dlouhý ocas z kousku šňůry a ve stejných vzdálenostech jsme na něj navázali odstřižky z košile. V dílně jsme našli klubko provázku a táta mi poradil, jak provázek přivázat, aby byl drak za letu správně vyvážený. Společně jsme pak vyrazili na kopec, abychom draka vypustili.

Co tentokrát popisujeme? Správně, jde o popis pracovního postupu při výrobě draka. Proč jsou některá slova červeně zvýrazněna? Pomůcky a materiál, který potřebovali. Dokážeš vysvětlit tato přirovnání: Ten kluk je ale drak! Je to na draka! Je do práce jako drak.

Zkus rozvíjet holé věty: …………….. vyrobili ……………….. ……………..drak létal ……………… ……………..vystoupili jsme………… Pomohou ti otázky: KDO? KDE? KDY? JAK? JAKÝ? KAM? ČÍ? CO? ODKUD? KUDY? …….. Včera jsme si vyrobili krásného papírového draka. Náš nový drak parádně létal nad vesnicí. Z údolí jsme vystoupili na vysoký kopec.

A teď si zahrajeme na básníky – vymysli slova, která se rýmují. DRAK - MRAK, FRAK, ZRAK LETÍ – DĚTI, SMETÍ, TŘETÍ FOUKÁ – LOUKA, KOUKÁ, BROUKÁ Dokonči verše: Špejle jsme si nakoupili a draka si …………….. Zvládli jsme to lehce, vzali barvy, …………. Obličej má, už to stačí? Kdepak – chybí ocas……… Vítr fouká a drak letí, mávají mu všechny ……….. Nápověda: vyrobili, štětce, dračí, děti

Znáš nějakého jiného draka než papírového? Zajímavost: Pouštění draků vyztužených kostrou z dřevěných špejlí je oblíbenou dětskou zábavou. Je to velmi stará zábava. V Číně létali upoutaní draci už před mnoha staletími. A právě na dracích se lidé poprvé vznesli do vzduchu.

Popis pracovního postupu  popisuje práci s nějakým předmětem, výrobu nějakého předmětu, předkládáme návod k použití nebo recept k přípravě jídla. DŮLEŽITÉ ZÁSADY: Jednotlivé činnosti popisujeme přesně, přehledně a v tom pořadí, v jakém musí probíhat. Žádnou činnost nesmíme vynechat! Sestavíme si podrobnou osnovu.

Na základě osnovy se pokus do sešitu sestavit popis pracovního postupu výroby draka: OSNOVA: 1. Příprava potřebného materiálu. 2. Vyrobení kostry draka ze špejlí. 3. Připevnění papírového nebo látkového těla na kostru. 4. Namalování obličeje. 5. Zhotovení ocasu. 6. Vyvážení draka, aby dobře létal.

Nakonec si přečteme všechny popisy a zhodnotíme je Nakonec si přečteme všechny popisy a zhodnotíme je. Sám(a) zkus ohodnotit svoji práci (jak se ti popis povedl)?

Prameny: H.Muhlhauserová – Český jazyk a komunikace pro 5. ročník (2007) Z. Krausová – Český jazyk pro 6. ročník základní školy ( Fraus 2003) H. Muhlhauserová – Český jazyk 4 ( Nová škola Brno 2005) J. Žáček – Žáčkova encyklopedie pro žáčky (Albatros 2002) http://www.rafoshop.cz/user/shop/detail/360110(1)(0).jpg http://www.kuptonawebu.cz/fotoCache/1-53316.jpg http://img1.ct24.cz/multimedia/images/13/1233/smallfixed/123272.jpg http://whiteriders.bloger.cz/obrazky/reslofik.bloger.cz/drak.jpg http://www.lokki.cz/fotky/~2974b.jpg Vlastní tvorba