Bitmapa a pixel Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Přebohaté hodinky vévody z Berry
Komiks Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
„EU peníze středním školám“
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Řazení textu Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Druhy výloh podle konstrukce
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Vlajková výzdoba Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Knihtisk Johannes Gutenberg Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Piktogram Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Z čeho se skládá písmeno
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Zámky v našem okolí Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Co je logo, vznik loga z obrázku (piktogramu)
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Strahovský klášter Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Světlostní kontrast Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Snímky v počítači Digitální podoba obrazu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Druhy výtvarného umění
Grafický design, počítačová grafika
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Formáty papíru Gramáž Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Základní pojmy počítačové grafiky
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Počítačová grafika – rastrová grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Základní pojmy grafiky
Bitmapová a Vektorová grafika
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
KVADRATICKÉ ROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MATEŘSKÁ ŠKOLA, ZÁKLADNÍ ŠKOLA A PRAKTICKÁ ŠKOLA, HORNÍ ČESKÁ 15, ZNOJMO EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Písmová osnova Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Použití ozdobného písma (fontu)
Monte Cassino Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Giuseppe Arcimboldo Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Základní pojmy Grafiky
Tiskové techniky Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tematická a monotematická výloha
KVADRATICKÉ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Perspektivní zobrazení
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Transkript prezentace:

Bitmapa a pixel Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiáluBitmapa a pixel Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_25_2 Jméno autoraMgr. Antonín Grafnetter Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace „EU peníze středním školám“

Obrázkům složeným z bodů, pixelů, říkáme bitmapové.

Z čeho je vytvořen bitmapový obrázek? V bitmapové grafice je celý obrázek vytvořen pomocí jednotlivých barevných bodů (pixelů). Body jsou uspořádány do mřížky. Každý bod má určen svou přesnou polohu a barvu. Tento způsob tvorby obrázků používá např. televize nebo digitální fotoaparát. Kvalitu záznamu obrázku ovlivňuje především rozlišení a barevná hloubka.

Co je pixel? Je to malý bod, čtvereček, z něhož se skládá obraz v počítači. Slovo vzniklo z anglického Picture element = obrazový prvek

Každý barevný bod (pixel) má svoji barvu a umístění

Tento obrázek má rozlišení 278 x 55 Px. To znamená, že je to obdélník s 278 Px na šířku a 55 na výšku. Červený rámeček nám ukáže přiblížení na další stránce.

Tento výřez z předešlého obrázku má rozlišení 76 Px na šířku a 53 Px na výšku. To znamená, že je to obdélník s 76 čtverečky na šířku a 53 na výšku. Červený rámeček nám ukáže přiblížení na další stránce.

Tento výřez z předešlého obrázku má rozlišení 39 Px na šířku a 27 Px na výšku. To znamená, že je to obdélník s 39 čtverečky na šířku a 27 na výšku. Červený rámeček nám ukáže přiblížení na další stránce.

Tento výřez z předešlého obrázku má rozlišení 17 Px na šířku a 11 Px na výšku. To znamená, že je to obdélník s 17 čtverečky na šířku a 11 na výšku. Vidíme dobře, že původní ptáček se opravdu skládá z čtverečků, pixelů, ale už vůbec nepoznáme, že to byl ptáček.

Všechny pixely nám složí dohromady celý obrázek. Čím je pixelů víc, tím kvalitnější obrázek dostaneme. Zde je původní obrázek s rozlišením 461 x 278 pixelů. V obrázku je jich tedy celkem

Klíčová slova Pixel Bitmapa Rozlišení

Zdroje: Vlastní archiv