Hodnota za peníze v praxi 6. června 2008 Twinningový projekt EU: „Zavádění strategie PPP“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PPP a klasická veřejná zakázka
Advertisements

Doporučení pro přípravu žádosti;
Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Hodnota za peníze v projektech PPP: Úvod k pojmům Owain Ellis 12. června 2008.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Projektové řízení Modul č.1.
Metodika projektového investování - Případová studie Petra Wendelová Jim Wheeler Libor Cupal David Koudela 2. a Tato zakázka je financována Evropskou.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
NedRailways Nabídková řízení ve veřejné dopravě České republiky Pohled zahraničního uchazeče.
Řízení poradců ze soukromého sektoru Školení na řízení plánování a procesů PPP Twinningový projekt CZ/2005/IB/FI/04 Mikko AJ Ramstedt Senior.
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Facility management ČSN EN
Mikko AJ Ramstedt Senior Project Adviser Financial Partnerships Unit
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
Doporučení pro přípravu žádosti a Bilaterální fond na programové úrovni – opatření „B“ Ministerstvo financí Seminář pro žadatele v rámci programu CZ06,
1 Seminář. 2 Veřejná podpora Obecná pravidla PRV.
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejný zadavatel a vnitřní předpisy aneb kontrola předcházejí kontrole ÚOHS Brno, 27. listopadu 2007 Mgr.
Případová studie – práce ve skupinách Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Uherské Hradiště 2009.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Politická scéna a komunikace Maarten Groothuis. Proč projektová komunikace? Bez efektivní komunikace se může stát, že klíčové zúčastněné strany přijdou.
Běžné chyby při řízení procesů PPP Maarten Groothuis.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
NABÍDKA PROJEKTU ENERGETICKÝCH ÚSPOR 1. Projekty energetických úspor – metoda Energy Performance Contracting (dále EPC) EPC – „energetické služby se zárukou,“
Příprava projektu v praxi Shrnutí Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Brno 2009.
Případová studie Kromhoutova kasárna Maarten Groothuis.
Proces partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) Zadávání zakázek v širších souvislostech Jim Wheeler 3. a Tato zakázka je financována.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Práce s mezinárodními dodavateli Školení na řízení plánování a procesů PPP Twinningový projekt CZ/2005/IB/FI/04 Mikko AJ Ramstedt Senior Project.
Obsah Obsah Etapy realizace PPP projektu
Využití metody EPC Jaroslav Maroušek SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s. Praha.
Evropské projekty & management VÝCHODISKA:  Realita vstupu do EU, rozvoj regionů, potřeba posílení dovedností zaměstnanců a organizací, možnost změny.
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Zkušenosti se soutěžním dialogem ve Velké Británii z poslední doby Jonathan Davey, Partner, Addleshaw Goddard
Silnice nebo železnice
MARKETINGOVÝ MIX.
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Personální plán pro podnikatelský plán
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 PROGRAMY INSPEKCÍ Robert Mout DCMR – Agentura pro ŽP.
Problematika zadávání vodohospodářských projektů v ČR Mgr. Hana Šachová.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Faktory úspěchu a získané zkušenosti pro projekt PPP D4 v ČR
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Management projektu Fakulta sportovních studií MU Brno 2013 Ing
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Interreg DANUBE Program nadnárodní spolupráce
Program B2B a zapojování soukromého sektoru do rozvojové spolupráce Ludmila Leškovská, Česká rozvojová agentura Praha,
Presentation Title 1st September 2002
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Transkript prezentace:

Hodnota za peníze v praxi 6. června 2008 Twinningový projekt EU: „Zavádění strategie PPP“

Obsah Hodnota za peníze v praxi: 1.Příklady ze života 2.Zdroje VfM 3.Určující faktory VfM 4.Řízení VfM 5.Dilema finanční dostupnosti 6.Co dělat a čemu se vyhnout Dopolední blok Odpolední blok

Příklady ze života

Projekt rychlostní komunikace N31 25 km dlouhá místní komunikace Rozšíření na dvouproudou rychlostní komunikaci Infrastruktura, most a vodovodní most na komunikaci. Smlouva DBFM (navrhni, postav, financuj, udržuj) Hodnota zakázky: 80 milionů EUR Trvání smlouvy: 15 let

PPP projekt rychlostní komunikace N31 Hodnota za peníze 21 % Úspory nákladů díky použití jiných materiálů O 25 % méně uzavírek pruhů Výstavba kratší o 11 měsíců

A’dam – Úsek vysokorychlostní železnice v Bruselu Vysokorychlostní železnice dlouhá 125 km Nová stavba + modernizace stávající železnice Infrastruktura a železniční svršek. 2 smlouvy DBFM/ 1 smlouva O (provozuj) Hodnota zakázky: 7 miliard EUR Trvání smlouvy : 15 – 25 let

A’dam – Úsek vysokorychlostní železnice v Bruselu Hodnota za peníze 2 % Nepoužívaly se nevyzkoušené technologie Větší dostupnost Zapuštěné kolejnice

Rekonstrukce Ministerstva financí Prostory pro Ministerstvo financí Rekonstrukce 1 smlouva DBFMO Hodnota zakázky: 175 milionů EUR Trvání smlouvy : 25 let

Rekonstrukce Ministerstva financí Hodnota za peníze 15 % Úspory energiíLepší logistika

Školní budova v Montaigne Školní budova Nová stavba Smlouva DBFM Hodnota zakázky: 27 milionů EUR Trvání smlouvy : 30 let

Školní budova v Montaigne Hodnota za peníze (kvalita) Multifunkční místnosti Rozsáhlé „výukové prostory“

Čistírna vody v Delfuent Čistírna vody Nová stavba a modernizace Smlouva DBFMO Hodnota zakázky: 450 milionů EUR Trvání smlouvy : 30 let

Čistírna vody Delfuent Hodnota za peníze 17 % Nižší náklady na využívání Inovace procesů Kratší doba výstavby

Výstavba a rozvoj nemovitostí Přístaviště a ubytovací kapacity Nové stavby, rozšíření a rekonstrukce Více smluv DBFM Hodnota za peníze Flexibilita Rozfázovaná realizace Alternativní využití

Zdroje tvorby hodnoty

Hlavní zásady Kvalita

Hodnotový strom Časový rámec Úspora nákladů Tvorba příjmů Flexibilita Zlepšení kvality Hodnota za peníze Stanovení celoživotních nákladů Inovace Využívání komerční hodnoty Financování mimo bilanci Technické know-how Dovednosti podnikatelské ho procesu Komerční odborné znalosti Struktura pobídek Rozložení rizik Specifikace výstupů Platební mechanismu s Konkurence Rozsah projektu

Hlavní určující faktory hodnoty: Projekt rychlostní komunikace N31

Specifikace výstupů Specifikace funkčních výstupů v oblasti bezpečnostních standardů a standardů pohodlí Ministerstvo dopravy Strom zadávacích podmínek Technické specifikace Soukromý partner

Matice odpovědnosti

Rozložení rizik StátSoukromé konsorcium Projekt  Rizika výstavby  Rizika údržby (infrastru ktura )  Rizika rozhraní  Rozpočtová rizika  Politic ká rizika ( včetně novelizace zákonů )  Vyšší moc 

Struktura pobídek Kvalitativní Zadávací řízeníRealizace zakázky € Finanční výběrová kritéria Minimální požadavky Testování trhu Platební mechanismus Specifikace výstupů

Platební mechanismus PlatbyTermínyZdůvodnění Jednorázová platba nebo platba po dosažení určitých milníků Po dokončení výstavby Zajistit včasnou dostupnost Snížit rozpočtové riziko pro finančníky, a tedy snížit finanční náklady Částka je předem určena během výběrového řízen Odpočty za zpožděnou dostupnost Následně po plánovaném termínu dostupnosti Předejít zdržení ve výstavbě / dostupnosti Postih za každý den (stanovená maximální celková částka) Částka je předem určena během výběrového řízen Odměna za brzké dokončení a dostupnost Před plánovaným termínem dostupnosti Podpořit brzkou dostupnost Částka za každý den Platby za dostupnostBěhem „provozní“ fáze Platby na základě dosažených výsledků Podpořit maximální dostupnost, kvalitu poskytovaných služeb a dodržování bezpečnostních standardů. Další podrobnosti viz následující list

Platební mechanismus – N31 / trendy Hrubé platby za dostupnost Platba založená na měsíčních výsledcích Výše určena při uzavření smlouvy Vzorec fixní indexace Odpočty za dostupnost Odpočty v případě (částečné) uzavírky pruhů nebo dočasných rychlostních omezení Výše odpočtů závisí na objemu dopravy a délce trvání (viz další list) Penále Předem určený (během výběrového řízení) způsob penále Zahrnuje otázky bezpečnosti a plánování (viz další list) Čisté platby za dostupnost Rovná se Hrubé platby za dostupnost - / - Odpočty za dostupnost - / - Penále

Platební mechanismus Objem dopravy (počet vozidel) Hodnota dostupnosti (EUR/hod) Uzavírka pruhuDočasné rychlostní omezení Částečná uzavírka pruhu 0 – – – – – > 3000 nebo dopravní zácpa

Platební mechanismus Bezpečnost 1.Dopravní nehoda s jednou nebo více oběťmi kvůli pochybení soukromého konsorcia 10 2.Dopravní nehoda bez obětí kvůli pochybení soukromého konsorcia6 3.Kvůli pochybení soukromého konsorcia se uživatelé ocitli v rizikové situaci4 4.Kvůli pochybení soukromého konsorcia se třetí strany, pracovníci stavby a údržby nebo záchranné služby ocitli v rizikové situaci 3 Řízení procesu 5.Pochybení soukromého konsorcia s ohledem na ustanovení smlouvy č (Systém řízení) 3 6.Odchylka od smlouvy nezpůsobená zadavatelem nebo vyšší mocí1 7.Odchylka od smlouvy nebo pochybení soukromého konsorcia nebyla včas nahlášena zadavateli 4 8.Pochybení nebylo včas napraveno (podle ustanovení smlouvy).4

Konkurence Etapy Klíčové okamžiky pro rozhodování Etapa konečného vyhodnoce ní Etapa výběruDialog 1. etapa Dialog 2. etapa Etapa konečných jednání VyhlášeníVyhlášení 1. etapy dialogu (včetně výběru) Vyhlášení 2. etapy dialogu (včetně užšího seznamu tří společností) Výzva k předložení „nejlepší konečné nabídky“ Výběr nejlepšího uchazeče Uzavření smlouvy/ dojednání financování Příprava na realizaci Etapa realizace Oplevering Etapa provozu Aanvangs- certificaat Dialog 3. etapa Vyhlášení 3. etapy dialogu (není povinné) Certifikát po ukončení Certifikát pro započetí Proces soutěžního dialogu

Řízení hodnoty za peníze

Proces, nástroje a časový rámec Zkoumání potenciálu PPP Koncesní přístup Zadávací řízeníVýzva k předložení návrhů Tradiční realizace PPP realizace Čas 6 měsíců Dynamické PPC KvalitativníKvantitativní

Organizace Management Management support Technical teamFinancial teamLegal team Negotiation team Communication Finance (project/ corp./ public) Financial modeling Investment & valuation Risk analysis Market supply and demand Civil engineering Technical evaluations Innovative contracting Market supply and demand Procurement and contract law Contract management Public finance and tax policy Innovative contracting Project organization Management Management support Technical teamFinancial teamLegal team Negotiation team Communication Finance (project/ corp./ public) Financial modeling Investment & valuation Risk analysis Market supply and demand Civil engineering Technical evaluations Innovative contracting Market supply and demand Procurement and contract law Contract management Public finance and tax policy Innovative contracting Management Management support Technical teamFinancial teamLegal team Negotiation team Communication Finance (project/ corp./ public) Financial modeling Investment & valuation Risk analysis Market supply and demand Civil engineering Technical evaluations Innovative contracting Market supply and demand Procurement and contract law Contract management Public finance and tax policy Innovative contracting Project organization PPP Unit Treasury Market

Řízení zakázky Soukromé konsorcium Organizace projektu Plán řízení kvality Prokázat výsledky a dodržování smlouvy Řízení procesu / dohled Smlouva Plán řízení Ministerstvo dopravy Organizace projektu Stavební práce Činnost údržby Dohled nad kvalitou

Řízení zakázky proces produkt Plán řízení kvality Kontrola procesu Kontrola produktu Ověřit proces Ověřit kvalitu produktu Přímá kontrola procesu Přímá kontrola produktu Soukromé konsorcium Ministerst vo dopravy Plán řízení zakázky Hlavní zaměření Výjimečně

Dilema finanční dostupnosti

Protichůdné cíle Hodnota za peníze Optimální přenos rizik Dostupnost Přenos rizik na soukromý sektor

Co dělat a čemu se vyhnout

1.Umožněte partnerovi se soukromého sektoru přicházet s úkoly 2.Paralelně sledujte zájmy soukromého i veřejného partnera 3.Zajistěte konkurenční výběrové řízení 4.Prosazujete spolupráci a partnerství 5.Využívejte mezinárodních zkušeností – z VB i ostatních evropských zemí 6.Nevytvářejte, ale umožněte tvorbu hodnoty 7.Nepřenášejte všechna rizika na soukromý sektor, ani si neponechávejte všechna na své straně 8.Nenavyšujte donekonečna rozsah projektu (vytvářejte chuť rozšiřovat) 9.Nepřipravujte rozsáhlá výběrová řízení s vysokými transakčními náklady 10.Nezadávejte nereálné projekty

Přenos rizik Tradiční model Rané zakázky DBFM Nové zakázky PPP. StátSoukromý sektor

Kontaktní údaje Rebelgroup Advisory BV Geert Engelsman Wijnhaven 3-O, 3011 WG Rotterdam, Nizozemsko Tel Fax