Rozdíly národních kultur zemí a jejich analýza. Úsilí EU vytvořit jednotný trh Zjednodušení pohybu zboží a služeb Xxx otázka eurospotřebitelů Francie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Vlivy na spotřebitele.
MARKETING A MANAGEMENT
Cizinecká legie …. V žoldu nebo pro slávu královny? Připravil:
Bezpečnost, bezpečnostní hrozby a rizika
Poptávka na trhu zboží a služeb
Předmět a prameny pracovního práva
Mezinárodní dimenze managementu Komparativní management
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Pro úspěch práce manažera a jím vedeného kolektivu je důležité i to, v jakém prostředí společně pracují, co je spojuje, jaké hodnoty a cíle sdílejí, jaká.
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Konflikty a způsoby jejich řešení
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
ETICKÉ ASPEKTY OCHRANY PŘÍRODY
Řídící struktury v organizaci
Sociální mobilita Sociální mobilita je pohyb sociálních subjektů (jednotlivých osob) v sociálním prostoru tvořeném soustavou sociálních pozic. P. Sorokin.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Konstantin Torkhov Projekt diplomové práce.
Základy marketingu šestá přednáška
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Kotler-Armstrong: Marketing. Grada 2004, s.783
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Zdravá škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Národ, národní identita a národní hrdost v Evropě
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Interkulturní psychologie
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Kultura a marketing v EU
Podnikání a kulturní odlišnosti Úvodní seminář podzim 2008 Boris Janča
Kultura a marketing v EU. „Nebe je tam,kde kuchaři jsou Francouzi, mechanici jsou Němci, policajti jsou Angličané, milovníci jsou Italové a všechno je.
Trh práce a politika zaměstnanosti Přednáška 8 Sociální výhody v nezaměstnanosti ve vybraných zemích EU.
Kultura a mezinárodní marketing v EU
Současné struktury společnosti Kritérium Typ struktury Charakteristika skupiny majetek/ třídní struktura třída výrobní prostředky zaměstnání.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Czech Statistical Office Na padesátém 81, Praha, Český statistický úřad odd. regionálních analýz a informačních služeb Praha Jana Podhorská.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY A MÍRA OHROŽENÍ PŘÍJMOVOU CHUDOBOU ZAMĚSTNANCŮ V ČR Oddělení sociálních.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
SOUČASNÁ RODINA A MOŽNOSTI HODNOCENÍ SITUACE PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Sociální práce s rodinou 1.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Model struktury strategického managementu
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza interkulturního obchodního jednání mezi Čechy a Japonci Autor.
STRATEGIE ČIŽP Rob Bakx
Ekonomika malých a středních podniků
Podklady pro zpracování semestrální práce
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Zpráva o globální konkurenceschopnosti Doc. Ing. Josef Taušer, Ph.D.
Sociální skupiny a role
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Lékařská fakulta MU v Brně Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů Personální management
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Rozdíly národních kultur zemí a jejich analýza

Úsilí EU vytvořit jednotný trh Zjednodušení pohybu zboží a služeb Xxx otázka eurospotřebitelů Francie – víno, oděvy, parfémy Itálie – těstoviny, módní návrháři, boty Japonsko – elektronika Německo - auta

Mezikulturní analýza spotřebitelů Určuje podobnost, odlišnost spotřebitelů Čím více jsou si národy podobné, tím více podobné marketingové strategie Při odlišném prostředí – individualizovaná marketingová strategie

IKEA 14 lokálních webových stránek, 30 odkazů Italské – lidé dovádí na nábytku Saudskoarabské – konzervativní stránky NIKE jiná reklama USA x Čína

Vliv času – liší se tempo života

Mezikulturní průzkum spotřebitelů

Rozdíly národních kultur zemí EU Výsledek historického vývoje Potřebné rozumět rozdílům Práce Holanďanů: Geerta Hofstedeho Fonse Trompenaarse Dvojpólové stupnice pro rozdíly národních kultur kulturní dimenze

Dimenze Je projev kultury, který může být měřen ve vztahu ke kulturám jiným (je nutné je definovat) 1.vztah k autoritám 2.koncepce vlastního já 3. způsob řešení konfliktů

Hofstedeho kulturní dimenze Předmětem rozsáhlého výzkumu v 65 státech světa, mezi 116 tisíci zaměstnanci IBM 70.léta, léta – opakování, nové otázky Slabiny: nepostihují celý svět, pouze IBM, kvantitativní charakter Výsledky z mnoha států, jednoduché

Indexy 0 (nejnižší možný výsledek) 100 (nejvyšší možná hodnota)

1. Vzdálenost mocenských pozic- vztah k autoritám Vyjadřuje do jaké míry společnost akceptuje a očekává nerovnost mezi lidmi Velká vzdálenost- nerovnost je akceptována, moc převažuje nad právem, autokratický styl řízení, mocní mají právo na výhody (lux.výrobky), úcta starších lidí Ochrana dětí, využívání celebrit v reklamě, starší radí mladším

Malá vzdálenost mocenských pozic Všichni členové mají stejná práva Sklon k týmové práci Reklama – parodie na šéfy,experty Index: Power distance index Nejvyšší hodnoty – nekvalifikovaní manuálně pracující Nejnižší hodnoty – vzdělaní, kvalifikovaní

2. Snaha vyhýbat se nejistotě A) Akceptace nejistoty B) averze vůči každé nejistotě a riziku Každá nejistota=hrozba, stres plánování, normy ….. Index UAI (Uncertaintly avoidance index Vysoký – podrobné zákony,vyhlášky, předpisy Nízký – nejistota je normální, málo zákonů

3. Individualismus a kolektivismus Většinou převládají zájmy skupinové nad zájmem jednotlivce (velká mocenská vzdálenost-kolektivní) Individuální kultura – volnější vazby, nezávislost, soukromí, očekáván vlastní názor, zákony platí pro všechny Index IDV Individualism index (USA 91)

Američan Edward T.Hall Rozlišuje kultury na základě jejich způsobu komunikace Vysoký kontex vysoká hodnota mezilidských vztahů, slovo a slib mají větší hodnotu než písemná smlouva Nízký komunikační kontex (Německo,Skandinávie, přímá asertivní komunikace

4. Maskulinní a feminní hodnoty Maskulinní společnost - uznává sílu, výkonnost, méně tolerantní, větší asertivita, přímočarost v jednání, orientace na výsledky, vyšší ochota pro nákup zahraničních výrobků, důvěra v reklamu

Feminní společnost Prosperita a sociální péče Děti jsou vedeni k tomu, aby byly slušné, skromné a zdrženlivé Uznávaná je skromnost a slušnost Zásadou je kompromis Pro nákupní chování je typický koncensus obou partnerů Index MAS (0 feminní kultura)

5.Krátkodobá a dlouhodobá orientace Krátkodobá – současnost, minulost, tradice, žít na dluh, konzumní způsob života Dlouhodobá – spořivost, houževnatost, vytrvalost (asijské kultury)

Kulturní dimenze podle Fonse Trompenaarse Vztah k jiným lidem Vztah k přírodě Vztah k času

Univerzalismus a partikularismus U- silnější orientace na pravidla (Švédsko) P- důraz na osobní aspekt a individuální přístup (ČR) Neutrální a emociální dimenze Specifická a difúzní dimenze Úspěch x přisuzování Vztah k času

Charakteristika českých kulturních dimenzí