Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_9.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika a její aplikace
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Hraní s desetinnými čísly
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Matematika a její aplikace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Matematika a její aplikace
Dělení desetinných čísel 3. část
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
zpracovaný v rámci projektu
Početní výkony s desetinnými čísly
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Vzdělávací obor: Matematika
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Matematika a její aplikace
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Matematika a její aplikace
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika NázevSinus - cvičení Klíčová slova Goniometrické funkce,
Dělení desetinných čísel
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobení a dělení 10, 100, 1000,… Matematika – 6. ročník *
Násobení a dělení desetinných čísel
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení početních operací s desetinnými čísly. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou,
Matematika a její aplikace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_01 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Přednost početních operací
Matematika a její aplikace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaInformatika NázevWord.
Matematika a její aplikace
Početní operace s celými čísly
16..
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Desetinná čísla – dělení
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_9 Klíčová slovadesetinná čísla, dělení, slovní úloha Pomůckydataprojektor Druh interaktivityvýklad, cvičení Stupeň a typ vzděláníII. stupeň základní školy Potřebný čas2 vyučovací hodiny Velikost817 kB Zdroje viz použitá literatura a elektronické zdroje, archiv autora

DESETINNÁ ČÍSLA 9 Dělení III. Mgr. Bc. Hana Amlerová, 2012 Matematika 6 Základní škola s rozšířenou výukou výtvarné výchovy, Teplice, Koperníkova 2592

OBSAH Početní operace s desetinnými čísly DDělení desetinných čísel desetinným číslem   Slovní úlohy z praxe

DĚLENÍ DESETINNÉHO ČÍSLA DESETINNÝM ČÍSLEM Dělence i dělitele násobíme tak, aby dělitel byl přirozeným číslem (v obou číslech posuneme desetinnou čárku o stejný počet míst doprava). Tím se podíl nezmění. Například: 9 8, 5 8 : 0, 7 = /. 10 čísla vynásobíme deseti 9 8 5, 8 : 7 = 1 4 0, , 0 6 : 10 0,006 Provedeme zkoušku násobením! výsledek: neúplný podíl 140,82 zbytek 0,006 ZK: 1 4 0,8 29 8,5 7 4 · 0,7 0, , ,5 8 0

Příklad: 57,533 1 : 1,02 = /. 100 čísla vynásobíme stem , 3 1 : = 5 6, Zkouška: , , , výsledek: úplný podíl 56,405 zbytek 0 Dělte písemně: 51,94 : 5,3 1,974 : 8,4

CVIČENÍ Čtvercová stavební parcela o délce strany 31 m byla prodána za ,50 Kč. Kolik stál 1 čtvereční metr? Řešení: a = 31 m1 m 2 ……… ,50 Kč S = ? m m 2 …………...… ? Kč S = a · a ,5 : 961 = 782,5 Kč S = 31 · S = 961 m Jeden metr čtverečný stál 782,50 Kč. 782,5 · _ ,5

CVIČENÍ V místnosti se má vytapetovat stěna o délce 6,5 m a výšce 2,6 m. Tapety se prodávají v rolích širokých 60 cm, ve kterých je 10 m tapety. Kolik rolí musíme koupit? Řešení: 6,5 m = 650 cm 60 cm ………….. 1 pruh tapety 650 cm ………… ? pruhů tapety 650 : 60 = 10,8 – tj. asi 11 pruhů 2,6 m dlouhých 1 role tapety ………… 10 m …………… ? pruhů 10 : 2,6 = 100 : 26 = 3,8 pruhu – tj. 3 celé pruhy 3 pruhy ………… 1 role 11 pruhů ……….. ? rolí tapety 3 role = 9 pruhů, 4 role = 12 pruhů Musíme koupit 4 role tapety.

CVIČENÍ Vypočítejte (21,149 – 16,781) : 0,28 = (51,46 – 12,08). (5, ,05) = [221,54 – (16,9 : 5,2)] : 8,3 = Příklad řešení: (21,149 – 16,781) : 0,28 = = 4,368 : 0,28 = 15,6 4,368 : 0,28 = /· ,6 436,8 : 28 = 15,6 · 0, _ 0 4, ,095 26,3 Pro výsledky klikni

METODICKÉ POZNÁMKY str. 1 – 3   Úvodní strany, povinné údaje, obsah. str. 4 – 5   Výklad proložený řešenými příklady.   Slide možno použít pro zápis do sešitu, slouží jako opora pro frontální/dialogickou metodu výuky učitele. Po výkladové části následuje cvičení. Výsledky příkladů je uvedeno v poznámce u příslušného slide. str. 6 – 8   Cvičení – výpočet obsahu čtverce a další slovní úloha (aplikace získaných poznatků při řešení úloh z praxe); úlohy je možné řešit frontálně, zadat jako samostatnou nebo skupinovou práci. Řešení včetně zápisu a postupu výpočtu se objeví po klepnutí myší.   Příklady s více početními operacemi – před řešením je vhodné s žáky zopakovat vlastnosti početních operací; řešení prvního příkladu se objeví po klepnutí myší. Příklad je možno řešit frontálně na tabuli s důsledným zápisem všech kroků ve výpočtu, další dva příklady je možno zadat jako samostatnou práci, práci ve dvojici nebo ve skupině. Výsledky 2. a 3. příkladu se objeví po kliknutí myší. str. 9 – 10   Metodické poznámky, zdroje.

POUŽITÁ LITERATURA CIHLÁŘ, J.; ZELENKA, M. Matematika 6. Praha: Pythagoras Publishing, s. ISBN ODVÁRKO, O.; KADLEČEK, J. Matematika pro 6. ročník základní školy, 2. díl. Praha: Prométheus, s. ISBN PŮLPÁN, Z.; ČIHÁK, M.; MÜLLEROVÁ, Š. Matematika 6 pro základní školy - aritmetika. Praha: SPN, s. ISBN