JAK KRIZE ZMĚNILA POHLED NA LOGISTIKU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Vztah distribuční společnosti a Zákazníka po otevření trhu se zemním plynem Ing.Milan Kajtman člen představenstva Jihočeské plynárenské a.s. 1.
Opakování Hranice Produkčních Možností Ekonomické statky „Scarsity“
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
O co se jedná? Státu trvá 3 – 6 měsíce než DPH vrátí Často vrácení předchází finanční kontroly atd. Exportérům a firmám nárokujícím si velké odpočty DPH.
Význam informací v podnikání
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
ODPOVĚDNÉ DODAVATELSKO – ODBĚRATELSKÉ VZTAHY? ANO JUDr. Michaela Chaloupková, MBA Členka představenstva a ředitelka Divize nákup, Skupina ČEZ.
Prezentace společnosti ZAJDO Transport Logistics s.r.o.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Koncepce marketingového řízení
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
I vzděl á v á n í je zbož í 1. část – efekt tréninků - vazba na frekventanta - vazba na frekventanta 2. část – dodavatel - útvar vzdělávání a nákupčí -
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
Automobilový klastr – integrátor aktivit „Společně v automotive!“
Holínská, E.: Základy účetnictví BIVŠ LS 2009/ Stručný obsah 2. přednášky předmět účetnictví majetek podniku - aktiva struktura aktiv vlastnický.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
BEST PRACTICES IN TREASURY CORPORATE FUNDING COUNTERPARTY RISK MANAGEMENT WORKING CAPITAL MANAGEMENT.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Pharma Factoring Factoring České spořitelny, a.s.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Petráčková Jozová Cézová
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Ekonomie 1 Magistři Třetí přednáška Produkce v čase
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
A její transpozice do českého práva.  Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/7/EU ze dne 16. února 2011 o postupu proti opožděným platbám v obchodních.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
A její transpozice do českého práva.  Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/7/EU ze dne 16. února 2011 o postupu proti opožděným platbám v obchodních.
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK PODNIKU – OBĚŽNÝ MAJETEK Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Informační systém pro správu a vyřizování objednávek
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
DODACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKA
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Plán na zvýšení spokojenosti zákazníků Zvýšení spokojenosti zákazníků
Název společnosti Obchodní plán.
Transkript prezentace:

JAK KRIZE ZMĚNILA POHLED NA LOGISTIKU Bc. Karel Kváč, MBA Marketing & Sales Director DSV Road, a.s.

ŘÍZENÍ SPOLEČNOSTI Řízení společnosti se podobá vedení karavany velbloudů přes poušť. Musíte ji nějak překonat, musíte cestou najít oázy, jinak pravděpodobně nepřežijete. Během cesty budete čelit problémům, obtížím, těžkostem, zmatkům, písečným bouřím, ztrátám orientace či mořské nemoci z neúnavného kývání hřbetu velblouda.

NASLOUCHEJTE SVÝM ZÁKAZNÍKŮM Naslouchejte svým zákazníkům – zjistěte jejich potřeby, snažte se porozumět jejich očekávání. Spokojený zákazník je nejlepší propagace. Vaše mzda je placena zákazníky, ne generálním ředitelem.

1370 profesionálů z oboru logistiky z 21 zemí a 12 různých odvětví NASLOUCHEJTE SVÝM ZÁKAZNÍKŮM – PRŮZKUM DSV 2012 Koho jsme se ptali? 1370 profesionálů z oboru logistiky z 21 zemí a 12 různých odvětví

57,9% firem má zájem o přepravu malých zásilek několikrát do týdne NASLOUCHEJTE SVÝM ZÁKAZNÍKŮM – PRŮZKUM DSV 2012 Co jsme zjistili? 57,9% firem má zájem o přepravu malých zásilek několikrát do týdne

VYUŽÍVEJTE TECHNOLOGIE Využívejte technologie – snažte se co nejvíce využívat vhodné technologie ke zvýšení vlastní výkonnosti,  k ulehčení práce a v neposlední řadě ke zlepšení komfortu zákazníka. Měřte pravidelně svou výkonnost pomocí vhodně zvolených parametrů.

Co má (kromě ceny) největší vliv na výběr poskytovatele logistiky? VYUŽÍVEJTE TECHNOLOGIE – PRŮZKUM DSV 2012 Co má (kromě ceny) největší vliv na výběr poskytovatele logistiky? 84,0% avizace doručení zásilek 71,5% možnost T&T 56,5% systém on-line objednávek Elektronické přenosy dat „www“ aplikace

ŠETRNĚ HOSPODAŘTE Šetrně hospodařte – náklady se musí řídit, ne sekat – Sekání nákladů má pouze krátkodobý efekt a může vás omezit v pozdějším rozvoji. Současné těžké časy vám pomohou najít úspory. Mnoho dodavatelů je nyní ochotných přehodnotit smlouvy, jen se nesmíte stydět se zeptat.

Kde jsme objevili největší příležitosti? ŠETRNĚ HOSPODAŘTE – PRŮZKUM DSV 2012 Kde jsme objevili největší příležitosti? Více než 50% firem denně řeší problémy se včasným doručením zásilek Jaké efekty by firmám přineslo zlepšení ve včasném doručení zásilek? Spokojenost zákazníků Snížení administrativy Snížení celkových přepravních nákladů Snížení nadbytečných zásob

PROVOZNÍ SLEPOTA A DISCIPLÍNA Provozní slepota a disciplína – analyzujte vnitřní procesy. Podívejte se na ně z jiného úhlu. Nebojte se je zpochybnit a nastavit nové. Neodvolávejte se na své pocity a „zkušenosti“, poněvadž nyní je vše jinak. Utužte disciplínu, protože nyní je každá chyba bolestivější než před rokem.

PROVOZNÍ SLEPOTA Znáte slova … to nejde, už jsme to zkoušeli, minule to nešlo … Podněty zaměstnanců – vyhodnoť každou iniciativu (teleportování) Obchodní tým – signály z trhu Obchodní tým – jiný způsob prodeje Networking s jinými obory – automotive postupy

PROPAGUJTE Propagujte – ukažte všem (zákazníkům, konkurenci, zaměstnancům atd.) že jste stále tady, v pohodě, dobré náladě, bez finančních problémů,  připraveni uspokojovat potřeby svých zákazníků. Propagace je nyní mnohem účinnější, poněvadž většina konkurence šetří náklady.

Efektivní využití finančních zdrojů PROPAGUJTE – PRŮZKUM DSV 2012 Jednoznačné zaměření na konkrétní produktovou reklamu Využívání nových metod on-line marketingu  zpětná vazba Sledování trendů na trhu Nezapomínat na interní propagaci zaměstnancům např. nové produkty Efektivní využití finančních zdrojů

HOTOVOST Hotovost – soustřeďte se na vymáhání pohledávek, tak abyste vše dostali včas zaplacené a bez problémů platili své závazky. Je vám k ničemu, pokud máte krásné zisky, perfektní interní procesy či super vybavenou kancelář, pokud nejste schopni dostát svým závazkům.

HOTOVOST Práce se splatností – výše slevy vs. délka splatnosti Prověřování zákazníků – nové procesy – schvalování Pojišťování zákazníků Jsou smlouvy opravdu nevypověditelné? Mít zákazníka za každou cenu? Legislativa od 1.7.2013 v novele obchodním zákoníku 179/2013 Sb. v §340, odstavec 3) Od 1.1.2014 Nový občanský zákoník v § 1963 (1) Je-li obsahem vzájemného závazku podnikatelů povinnost dodat zboží nebo službu za úplatu, je cena splatná, aniž je zapotřebí výzvy k placení, do třiceti dnů ode dne, kdy byla dlužníku doručena faktura nebo jiná výzva podobné povahy, anebo ode dne obdržení zboží nebo služby, podle toho, který z těchto dnů nastal později. Bylo-li však ujednáno převzetí zboží nebo služby, popřípadě ověření, zda bylo řádně splněno, je cena splatná do třiceti dnů ode dne převzetí, popřípadě ověření. To platí i pro závazek podnikatele a veřejnoprávní korporace, popřípadě právnické osoby touto korporací založené, i když nejsou podnikateli. (2) Smluvní strany si mohou ujednat dobu splatnosti delší šedesáti dnů jen tehdy, pokud to není vůči věřiteli hrubě nespravedlivé. Je-li však obsahem závazku podnikatele povinnost dodat zboží nebo službu veřejnoprávní korporaci, smluvní strany si mohou ujednat delší dobu splatnosti jen tehdy, pokud je to odůvodněno povahou závazku, a doba splatnosti nesmí přesáhnout šedesát dní.

SDÍLEJ VIZE I INFORMACE Sdílejte vize i informace – snažte se sdílet co nejvíce informací či myšlenek se svými kolegy, tak aby věděli kam směřujete a jak se tam dostanete. Nejasné cíle mohou způsobit vnitřní zmatek a zbytečné mrhání energií. Dobré vztahy se zaměstnanci se vám mnohokrát vrátí, když zase přijdou dobré časy.

LOGISTIKA SE MĚNÍ … Portfolio dopravců Tlak na splatnosti – hlídání cash-flow Efektivnější využívání vlastních zdrojů (lidé, procesy, peníze) Nové technologie Nové produkty Investice do vzdělávání

TRH SE MĚNÍ … Nové trendy v průmyslu Nová poptávka Průmyslové firmy potřebují, aby silniční přeprava navazovala na interní výrobní procesy a tím šetřila náklady na skladování. Nová poptávka Častější přepravy menších zásilek. Požadavek sledování a kontroly zásilky po dobu přepravy. Nové zákaznické trendy Online svět mění obchodní zvyklosti, To se projevuje v celém dodavatelském řetězci. Nová poptávka Doručení v předem určený čas většího množství menších zásilek.

3-D TISK: příležitost nebo hrozba? TREDNY DO BUDOUCNOSTI 3-D TISK: příležitost nebo hrozba?

JEN CHTÍT Jen chtít – vítězství či prohra jsou jen v naší hlavě. Je to jako hra, tak si to užijte. Patrně budeme mít další šanci hrát tuto exkluzivní hru znovu. Snažte se ji vyhrát. Určitě prohrajete, pokud si budete myslet , že nemůžete uspět. Krize a omezení jsou pouze v naších mozcích, popř. novinách. Autor ilustrací: Miroslav Slejška

DĚKUJI ZA POZORNOST Bc. Karel Kváč, MBA Marketing & Sales Director DSV Road, a.s.