Inovativní služba pro firmy: O2 Počítačové řešení Fernando Astiaso Viceprezident pro firemní zákazníky Matts Johansen Ředitel pro marketing – firemní a korporátní segment Martina Lovčíková Ředitelka pro prodej – firemní segment V Praze 26. září 2007
Malé a střední firmy (SME) v České republice Segment SME Podíl společnosti Telefónica O2 na telekomunikačním trhu SME v ČR Podíl společnosti Telefónica O2 na telekomunikačním trhu Firmy, které za telekomunikační služby platí 4000 - 100 000 Kč měsíčně Velikost segmentu: přes 150 000 firem Firmy, které nevyužívají žádnou službu O2 Pozice společnosti Telefónica O2 Jednička v poskytování fixních a mobilních služeb Stabilní a pevný vztah se zákazníky SME je pro společnost Telefonica O2 klíčovým segmentem se stabilním a významným růstem Firmy využívající alespoň jednu službu O2 Výzvy pro nadcházející období Zdroj: AISA, Telefónica O2 Rostoucí konkurenční tlak v tradičních telekomunikačních službách V oblasti telekomunikací a IT zákazníci požadují komplexního dodavatele Telefónica O2 má navázaný pevný vztah s většinou SME firem trhu
Naši zákazníci potřebují počítače Telefónica O2 přináší řešení Základní požadavky na infrastrukturu SME zákazníků Navigační kolečko – Prosím interaktivní nástup – nejprve se objeví „Zákazník“ a následně postupně nabíhají jeho potřeby (HLAS, E-MAIL, INTERNET A POČÍTAČE) Naši zákazníci potřebují počítače Telefónica O2 přináší řešení 3 3
Proč Telefónica O2 vstupuje do nového oboru? Česká republika - DT & NB předpověď 2007- 2008 Trh počítačů v ČR 50 100 150 200 250 Q106 Q206 Q306 Q406 Q107 Q207 Q307 Q407 Q108 Q208 Q308 Q408 -10% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% Desktop Notebook DT růst DT dřívější růst NB růst NB dřívější růst Ve všech segmentech se v ČR ročně prodá přes 1 milion počítačů Celková roční hodnota trhu přesahuje 30 miliard korun Trh počítačů v segmentu SME Počítače jsou základní pracovní nástroj pro firmy Počet nainstalovaných počítačů v SME segmentu: 500 000 počítačů Ročně firmy nakoupí kolem 100 000 počítačů *zdroj HP 2007 Jasná příležitost pro další růst
Snížení celkových nákladů Výhodné řešení pro firemní zákazníky Outsourcing vs. skryté náklady „efekt ledovce“ Tradiční řešení O2 Počítačové řešení HW vybavení SW licence Záruky Měsíční poplatek Nákup Dodání Instalace IT zdroje Řízení záručních dob Výpadky po dobu opravy počítače Školení zaměstnanců OSTATNÍ NÁKLADY: Firma alokuje zdroje (lidské a finanční) do oblasti, která není předmětem jejího podnikání Vysoká pořizovací investice Snížení celkových nákladů Con la universalización de las comunicaciones de Banda Ancha a precios más asequibles, el escenario tradicional ha cambiado. Las empresas pueden disponer de una tecnología que permite externalizar realmente, contratando la solución en modo servicio desde la red. Esto permite no tener que preocuparse por la tecnología, siendo transparent. Se evita la inversión en infraestructuras, con un menor tiempo de puesta en servicio, menores costes operativos, total escalabilidad y máxima flexibilidad Todos estos beneficios debe estar basados en una total transparencia en la explotación de los servicios. [contar cuadro izquierdo] Si comparamos la inversión de una solución in house (tradicional) con los costes de un outsourcing tenemos que tener en cuenta además de las inversiones en equipos y los costes de mantenimiento, los costes de personal dedicados a la administración, mantenimiento y soporte. La suma sería el coste total de propiedad. Las funcionalidades como son la optimizacion de procesos y control de la planta instalada, permiten mejorar la eficiencia de vuestro personal propio hasta en un 30%, contar ademas que elevamos el nivel de gestion de vuestros colaboradores, dejando de realizar tareas rutinarias y repetitivas, para pasar a gestionar y controlar las mejoras en vuestros servicios. En el cuadro de la izquierda podemos ver las distinas fases en las que dividimos la soluicon de Outsourcing [contar cuadro derecho] Repasemos lo visto hasta ahora: hemos visto las infraestructuras (CDG), la capa de administración (CeGAS), contando con esto y con mas de un CPD, el mercado nos demandaba una solución de continuidad de negocio, con un alto nivel de servicio … [siguiente] S outsourcovaným řešením se snižují skryté náklady: vše pokrývá fixní měsíční poplatek
Jaký typ počítačů potřebuji? A co bude, když se objeví problém? Starosti SME firem s počítačovým vybavením O2 Počítačové Řešení™ Jaký typ počítačů potřebuji? Kde je nakoupit? Jak za ně zaplatit? A co základní software? Kdo to nainstaluje? A co bude, když se objeví problém? 6
Telefónica O2, Hewlett-Packard a Microsoft na všechny tyto otázky: přinášejí odpověď na všechny tyto otázky: O2 Počítačové řešení 7
Reportáž O2 Počítačové řešení 8
Co nabízí O2 Počítačové řešení
Kompletní řešení potřeb SME firem Počítač Jednoduchá a relevantní nabídka pěti typů sestav počítačů obnovovaných po dvou či třech letech Zahrnuje dodávku a instalaci Na všechny počítače je poskytnuta trvalá záruka a pojištění Software Microsoft XP Professional Základní software: antivirové programy, kancelářský balík Microsoft Works Servisní podpora Profesionální servisní podpora (helpdesk) po telefonu a přes vzdálený přístup V případě potřeby návštěva u zákazníka druhý pracovní den V navigačním kolečku zvýrazněno pole POČÍTAČ Vzdálená správa prostřednictvím O2 Internet ADSL A to vše za příznivý měsíční poplatek! 10 10
Typy počítačových sestav HP dx2250 HP dc5700 585 Kč/měsíčně 825 Kč/měsíčně HP 6710s HP nc2400 HP 530 935 Kč/měsíčně 765 Kč/měsíčně 1205 Kč/měs. O2 Počítačové řešení zahrnuje také: Operační systém Microsoft XP Professional Kancelářský balík Microsoft Works 8.5 Antivirový program: O2 PC Strážce (F-Secure) Kódování: zabezpečený IT Secure Disk (Calderon) Zálohování dokumentů Calderon Backup Certifikovaný kurz pro MS Office: e-learning Edu Portal (O2) V navigačním kolečku zvýrazněno pole POČÍTAČ Ceny bez DPH 11 11
Profesionální servisní podpora Servisní podpora začíná instalací O2 Počítačového řešení týmem našich techniků 1 Asistenční telefonní linka 800 203 203 každý pracovní den od 8 do 21 hodin 2 Vzdálená podpora každý pracovní den od 8 do 21 hodin Garance vyřešení problému se softwarem do 2 hodin 3 V navigačním kolečku zvýrazněno pole POČÍTAČ Odstranění závady hardware přímo u zákazníka následující pracovní den od 8 do 17 hod Garance výměny hardware do druhého dne 12 12
O2 Počítačové Řešení™ O2 Počítačové Řešení™ Kompletní počítačové řešení pro firmy O2 Počítačové Řešení™ O2 Počítačové Řešení™ Jaký typ počítačů potřebuji? Snadný výběr z nabídky: 3 notebooky a 2 desktopy Kde je nakoupit? Kontaktujte svého obchodního zástupce nebo volejte 800 203 203 Jak za ně zaplatit? Plaťte pohodlně prostřednictvím měsíčních poplatků A co základní software? Žádné obavy, SW je součástí dodávky Kdo to nainstaluje? Instalaci zajistí O2 A co bude, když se objeví problém? Jednoduše zavolejte na linku 800 203 203 a my problém vyřešíme 13
Reportáž Pilotní zákazníci 14
Vize společnosti Telefónica O2
Telefónica O2 je tím správným partnerem „Investice do SME“ Ambito Financiero (12/04/07) ARGENTINA Know-how Počítač je technologie a Telefónica O2 má nejmodernější technologickou infrastrukturu: nyní přes vzdálený přístup spravujeme přes 21 tisíc routerů Telefónica O2 Czech Republic tuto nabídku připravila na základě zkušeností získaných ostatními společnostmi skupiny Telefónica (ve Španělsku, Brazílii a Argentině) – nainstalováno a spravováno již více než 100 000 počítačů „Pracovní stanice: zaplať a užívej“ Cruzeiro do Sul (04/04/07) - BRAZÍLIE Vztahy a partnerství Máme zavedené vztahy se zákazníky a dobrou znalost jejich potřeb Spojili jsme se s nejlepšími partnery na trhu „Telefónicá má důvěru firem“ La Razon (18/11/06), „ Pracovní stanice: zlepšení práce pro SME“ El Pais (29/06/06) a La Razon (21/10/06) -ŠPANĚLSKO
Cíle Nabídnout kompletní portfolio základních firemních komunikačních potřeb: hlasové služby >internet >e-mail >počítače 1 Usnadnit firemním zákazníkům jejich podnikání a řešit některé jejich provozní problémy: např. správa počítačové sítě, investice 2 Stát se pro malé a střední firmy preferovaným poskytovatelem služeb 3
Děkujeme za pozornost dotazy Media Relations Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Za Brumlovkou 266/2 140 22 Praha 4 - Michle Tel: 800 163 342 (800 1 MEDIA) http://www.cz.o2.com/home/cz/aboutUs/pressCentre/index.html