Školení trenérů Brno, 3.-4. února 2007 Motivace svěřenců Martina Clausová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Organizace táborů a soustředění pro žactvo
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Individuální psychologie
VOLNÝ ČAS TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU PATŘÍ MEZI ZÁKLADNÍ PSYCHOLOGICKÉ POTŘEBY KAŽDÉHO ČLOVĚKA.
Vývoj člověka - postnatální
VÝVOJ LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Proč je důležité studovat Principy
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
13. Psychický vývoj, jeho zákonitosti, periodizace - 1. cast.
FÁZE ŽIVOTA.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
KATEGORIZACE HODNOT Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová
Osobnost Občanská výchova.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
Ontogeneze Lidské Motoriky
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
DOSPĚLOST.
Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
D OSPÍVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
Osobnost Psychologická charakteristika. Definice osobnosti Nositel lidské psychiky Individuální jednota člověka, jednota jeho duševních vlastností Psychologický.
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Výchovné metody Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 12.října 2012.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Osoba a osobnost Pavlína Jordánová, Margita Přikrylová, Eliška Roubalová.
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
psychologie osobnosti - motivace
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
MOTIVACE.
Vývoj člověka Ontogeneze.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Temperament, charakter, motivace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Periodizace lidského vývoje
Kejřová Psychologie.
Transkript prezentace:

Školení trenérů Brno, února 2007 Motivace svěřenců Martina Clausová

Školení trenérůBrno, února 2007 Obsah 1. Úvod 2. Motivace 3. Psychologie 4. Čas 5. Desatero vychovatele 6. Hra 7. Zajímavá literatura 8. Shrnutí a diskuse

Školení trenérůBrno, února 2007 Motivace Motivace - souhrn pohnutek jednání Motivace - souhrn pohnutek jednání Motivovat - zaujmout, probudit zájem Motivovat - zaujmout, probudit zájem potřeba - prožívaný nebo pociťovaný nedostatek či nadbytek něčeho, co je důležité pro život jedince potřeba - prožívaný nebo pociťovaný nedostatek či nadbytek něčeho, co je důležité pro život jedince

Školení trenérůBrno, února 2007 Motivace Hierarchická teorie potřeb: 1. potřeby fyziologické - spánek, nápoje, potrava, odpočinek, potřeby jistoty - bezpečí, ochrana, péče, pomoc 3. potřeba náležení a lásky - přijetí druhými, přátelství 4. potřeba sebeocenění a úcty, uznání, přestiže 5. potřeba seberealizace 6. potřeba poznání a porozumění 7. potřeby estetické

Školení trenérůBrno, února 2007 Motivace Jak získat zájem mladých lidí? 1. Komunikovat s nimi 2. Získat jejich pozornost 3. Kontrolovat své pohnutky /soustředit se na dítě, ne na vlastní potřeby/ 4. Mluvení pomáhá –mluvit o věcech, které dítě zajímají –mluvit o sobě, jen tehdy, když potřebujeme oživit dialog –nemluvit s dětmi jako se svými vrstevníky

Školení trenérůBrno, února 2007 Motivace Jak získat zájem mladých lidí? 5. Povídat si při práci je lepší než jen mluvit 6. Vyjadřovat své city 7. Mít pochopení pro to, že každý člověk má svůj jedinečný pohled na život 8. Nemluvit ve zlosti, ale o tom, že se zlobíte 9. Závěr rozhovoru si připravit předem 10. Využívat čas účelně

Školení trenérůBrno, února 2007 Psychologie obor zabývající duševními vlastnostmi, procesy a stavy a jejich příčinami obor zabývající duševními vlastnostmi, procesy a stavy a jejich příčinami osobnost - každý člověk, který si je vědom sám sebe osobnost - každý člověk, který si je vědom sám sebe

Školení trenérůBrno, února 2007 Psychologie Temperament sangvinik - duševně rychlý, pohyblibý, málo hluboké city sangvinik - duševně rychlý, pohyblibý, málo hluboké city cholerik - člověk dráždivý, vznětlivý, s náhlými silnými citovými reakcemi cholerik - člověk dráždivý, vznětlivý, s náhlými silnými citovými reakcemi flegmatik - pomalý, klidný, se slabými pomalu vznikajícími citovými reakcemi flegmatik - pomalý, klidný, se slabými pomalu vznikajícími citovými reakcemi melancholik - menší množštví citových projevů, city vznikají pomalu, ale jsou trvalé melancholik - menší množštví citových projevů, city vznikají pomalu, ale jsou trvalé pouze 1/3 lidí vyhraněné typy, zbytek kombinace

Školení trenérůBrno, února 2007 Psychologie Příčiny neúspěchu při práci s dětmi osobnost dítěte osobnost dítěte –poruchy tělesného vývoje –zdravotní obtíže –poruchy duševního vývoje rodina - špatné zázemí, nespolupráce rodina - špatné zázemí, nespolupráce

Školení trenérůBrno, února 2007 Čas - Dělení lidského života 1. Stádium prenatálního vývoje /9 měsíců/ 2. Stádium kojenecké /do 1 roku/ 3. Stádium raného dětství /období batolete, do 3 let/ 4. Stádium předškolního dětství /4-6,7/ 5. Stádium školního dětství /6,7-10,11/ 6. Stádium pubescence, puberty /10,11-13,15/ - hormonální změny, zvýšený zájem o vlastní tělo 7. Stádium adolescence /15-18,21/ - separace od rodiny, rodina zůstává ekonomickou a psychologickou čerpací stanicí

Školení trenérůBrno, února 2007 Čas - Dělení lidského života 8. Stádium mladšího dospělého věku /do 30.roku/ - stadium vrcholné vitality 9. Stádium středního dospělého věku /do 45.roku/ - deficit některých fyzických a intelektových funkcí 10. Stádium staršího dospělého věku /46-55,65/ 11. Stádium počátečního stáří, tzv. senium /do 75 let/ - úbytek funkcí, změna potřeb 12. Stádium pokročilého stáří /do 90. let/ - zhoršena schopnost adaptace na nové podmínky 13. Stádium krajního stáří /od 91/

Školení trenérůBrno, února 2007 Desatero vychovatele 1. Nešetřte chválou. 2. Dejte dětem možnost vedení a volby. 3. Ve všem hledejte klady. 4. Buďte zodpovědní a předávejte odpovědnost. 5. Uznávejte cenu. 6. Zaměřujte se na to, co je nutné, aby daná otázka byla vyřešena správně, lépe nebo jinak.

Školení trenérůBrno, února 2007 Desatero vychovatele 7. Pomáhejte si navzájem ke správnému řešení. 8. Sami jednejte tak, jak si přejete, aby se chovaly děti. 9. Více si hrejte, více se smějte a dělejte více věcí společně. 10. Zprostředkujte dětem okamžiky, na které budou vzpomínat celý život.

Školení trenérůBrno, února 2007 Hra svět sám pro sebe, ale i pro nás svět sám pro sebe, ale i pro nás vcházíme do toho světa, abychom se stali jinými, abychom nacházeli sami sebe a setkávali se s ostatními lidmi vcházíme do toho světa, abychom se stali jinými, abychom nacházeli sami sebe a setkávali se s ostatními lidmi činnost, která se váže především k neformální sféře, většinou k volnočasovým aktivitám činnost, která se váže především k neformální sféře, většinou k volnočasovým aktivitám interakce, která člověku působí potěšení a může být doprovázena smíchem interakce, která člověku působí potěšení a může být doprovázena smíchem

Školení trenérůBrno, února 2007 Zajímavá literatura M. Karnsová: Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem M. Karnsová: Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem R. Kohoutek: Základy pedagogické psychologie R. Kohoutek: Základy pedagogické psychologie E. Doležalová: Hry na dětské tábory E. Doležalová: Hry na dětské tábory J. Neuman: Hry a cvičení v přírodě J. Neuman: Hry a cvičení v přírodě