Rozvoj dopravní infrastruktury v ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové výzvy v cyklistické dopravě a cykloturistice
Advertisements

Regionální dimenze sítě TEN-T
Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Ladislav Němec náměstek ministra
Dopravní stavby na střední Moravě
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie, Ministerstvo dopravy
Strategie dopravy MD ČR
II. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ KONFERENCE Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů , Luhačovice Pavel ŠVAGR „Dopravní módy a rozvoj.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Dopravní sektorové strategie a postavení regionů v období 2014+
Projekt TROLLEY Dobrý den.
1 Ing. Ivo Toman, MBA náměstek ministr dopravy 5. července 2012 Průhonice Téma: „ Rozvoj dopravní infrastruktury ČR “ „ Nová dopravní a technická legislativa.
Legislativní překážky urychlení výstavby dopravní infrastruktury v ČR, podněty a řešení Mgr. Miroslav Osladil, advokát Střední Morava – křižovatka.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Potřeby dopravní infrastruktury z pohledu krajů Ing. Jaroslav Drozd statutární náměstek hejtmana ZK Dopravní politika ČR, sektorové strategie a OPD2 Priority.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
OP ŽP Anna Limrová Samostatný odbor OP ŽP.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM PRO NUTS2 JIHOVÝCHOD POSOUZENÍ VLIVŮ KONCEPCE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ (SEA) Ing. Petr Mynář INVESTprojekt NNC, s.r.o. Brno, 4.
úřad územního plánování
Konference Evropa regionů – priorita ELS-ED
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Strategické úkoly MD Pardubice
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Další výzvy ve Specifickém cíli 3.3 IROP Regulační plány
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
ředitel odboru strategie
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
PREZENTACE ŘSD VIII. ročník konference MORAVSKÉ DOPRAVNÍ FÓRUM
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Aktuální informace z odboru strategického rozvoje Milan Filip 25. 5
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Rozvoj dopravní infrastruktury v ČR Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Ředitel odboru strategie 25.9.2014 Luhačovice

Dopravní politika a Dopravní sektorové strategie - základ pro období 2014 – 2020 (DSS2) Existuje reálná koncepce dopravní infrastruktury? => ANO Schválená Dopravní politika ČR i navazující Dopravní sektorové strategie vč. souhlasného stanoviska SEA – dlouhodobý proces završen schválením Politicky neutrální koncepční dokumenty Zapojeno široké množství zainteresovaných stran (vč. Evropské komise, profesních sdružení projekčních i stavebních, odborníků z vysokých škol, zahraniční oponentura) Práce všech subjektů v resortu by měla vycházet z principů obsažených v těchto dokumentech – v opačném případě hrozí neschválení OPD 2014 – 2020 Pro realizaci principů těchto koncepcí je klíčové nastavení stabilní a funkční právní úpravy

technicko-ekonomických Potřeby DSS2 potvrdily potřebnost VŠECH staveb v rámci „Moravského kříže“ - Nutnost prověření technicko-ekonomických parametrů v rámci tahových studií

Přehled potřeb + prověření tahovými studiemi D1 potřeba klíčová a nezpochybnitelná R49 – precizuje se finální varianta v tahové studii R55 sever – tahová studie dokončena vč. oponentury R55 jih – precizace finální varianty dle MÚK v ZÚR JHMK I/35 Palačovská spojka – bude zadáno DSP I/44 I/44 Vlachov – Rájec zprovozněn I/44 Bludov, obchvat – zpracována DÚR, připraveny podklady pro ÚR I/44 Červenohorské sedlo jih – zahájení 10/2014

Možnosti Národní zdroje vázány na mandatorní výdaje + kofinancování OPD I / OPD II i ve výhledu Ve výhledu rozpočtu SFDI (2016-17) nejsou garantovány finanční prostředky na národní akce OPD II: vyšší objem ERDF pro I.třídy než uvažovala Návrhová varianta financování DSS2 → reflektováno na doporučení projednat vyšší objem z ERDF Do objemu OPD II a dle priorit DSS2 je z „Moravského kříže“ možno zařadit stavby: D1 – 0136, 0137 (fázování) R49 – 4901, zařazení 4902 není vyloučeno R55 – pokud se podaří argumentačně přesvědčit EK

Možnosti vs. realita EK musí schválit OPD II ⇒ nutná aktivní komunikace s EK – PROBÍHÁ Všechny stavby musí být v souladu se stanoviskem EIA Musí být ukončena příprava – stav.pov., ZDS (PDPS) Musí být úspěšně vybrán zhotovitel (komplikace vyplývající ze ZVZ) Příprava i realizace staveb musí být odpovídajícím způsobem personálně zajištěna / stabilizována

Realita – silniční stavby D1 0136 Nutná změna ÚR (potřebná spolupráce s dotčenými subjekty u křižovatky Přerov sever) VZ na zpracovatele DSP/PDPS - lhůta pro podání nabídek prodloužena Teoreticky možné zadání v režimu Design and Build → v návaznosti na majetkoprávní přípravu a přípravu D&B D1 0137 Probíhá VZ na zhotovitele stavby – Lhůta pro podání nabídek je 9.10.2014 R49 – TES → R49 4901 – 99% majetkoprávně vypořádáno, nutno získat SP na hlavní trasu – získávání stanovisek, komplikace s odpůrci R49 4902 – po TES dojde k dopracování DÚR a IČ

Realita – silniční stavby R55 5505 Otrokovice, obchvat JV – finální kroky (formální změna ÚR), VŘ na PDPS zahájeno R55 5506 Napajedla – Babice – 1. část pravomocné ÚR (po schválení TES bude zahájeno DSP + IČ), 2. část – zpracuje se DÚR pro variantu podjezd II.TŽK, vysoká geologická rizika, nutné podrobné průzkumy a odpovídající technické řešení, 3. část – napojení na 5507 - vydání ÚR do konce roku 2014 R55 5507 Babice – Staré Město – pravomocné ÚR, po schválení TES bude zahájeno DSP + IČ R55 5508 Staré Město – Moravský Písek – předpoklad VZ na DSP + IČ, vydáno ÚR R55 5509 Moravský Písek – Bzenec – předpoklad VZ na DSP + IČ, vydáno ÚR R55 5510, 5511 Bzenec – Rohatec – z TES vyplývá varianta polovičního profilu s galerií ⇒ nutná akt. DÚR + IČ po schválení ZÚR JHMK R55 5512, 5513 Rohatec – Břeclav – po ZÚR JHMK zpracování DÚR +IČ

Realita - železniční stavby žst. Přerov, 1. stavba dokončena, žst. Přerov 2. stavba, řešení přesmyku v prostoru Dluhonic + úprava hlavních kolejí, Studie proveditelnosti bude předkládána na CK MD SP Brno – Přerov – hodnocené varianty vč. VRT, nutno řešit současně potřeby pro dálkovou i regionální dopravu s možným výhledovým provozováním expresních vlaků RS po dostavbě VRT Praha – Brno v dlouhodobém horizontu, studie se finalizuje, bude předkládána na CK MD Napojení Zlína – dle SP Brno – Přerov umožnění přímých vlaků do Brna, v této souvislosti dokončována nová SP na Otrokovice – Zlín, změněné technické řešení se zahloubením trati, vychází ekonomicky, nutno nové projednání. Dále bude navazovat příprava elektrizace Kojetín – Hulín. Modernizace a elektrizace do Luhačovic + úpravy souvisejících tratí, komplexní SP před schválením. Probíhá modernizace žst. Olomouc

Realita – vodní stavby V realizaci dílčí akce na Baťově kanále, především rejdy, ale také velké moderní přístaviště v Petrově V intenzivní přípravě další akce na Baťově kanále, zvyšování přístavní kapacity Nová sledovaná přístaviště ve Veselí nad Moravou, Kunovský les V přípravě - Plavební komora Bělov, plavební komora Hodonín Složitá příprava z titulu výjimek dle zákona 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny – z umělé vodní cesty se stalo přirozené útočiště chráněných druhů…

Závěry Pozitiva: Koncepční dokumenty – existují a jsou schváleny Schválen rozpočet SFDI pro rok 2015, dobrý výchozí předpoklad, roky 2016,17 zatím nedostatečně kryty Dobře nastaven rámec nového OPD 2014-2020, nutno finalizovat vyjednávání s EK – dobře nastavený postup Projektová a majetkoprávní příprava – finančně dobře dostatečně pokryta na rok 2015 Negativa: Procesy přípravy zadání a vlastní průběh veřejných zakázek na projektové a stavební práce – příliš dlouhý!!! Aplikace novelizace 416/2009 z roku 2014 do praxe - ???

Děkuji za pozornost