Revoluce v Latinské Americe Konec amerického kolonialismu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Advertisements

Evropská kultura na prahu moderní doby
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Krize francouzské monarchie a počátek revoluce
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Věk absolutismu Evropské velmoci 17. a 18.stol.
2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Zápas o turecké dědictví
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
Vzestup Japonska mezi moderní velmoci
Versailles 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Americká revoluce a občanská válka
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol
Americká revoluce a vznik USA
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Identifikátor materiálu: EU
Vývoj politické mapy světa
JIŽNÍ AMERIKA -OBYVATELSTVO
VY_32_INOVACE_06 Obyvatelstvo Ameriky
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Jižní Amerika.
IDENTIFIKÁTOR MATERÍÁLU: EU –
Geografická charakteristika latinské ameriky
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika- opakovací spojovačka.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Identifikátor materiálu: EU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Latinská Amerika Střední Amerika. Mexiko - Estados Unidos Mexicanos 1,973 mil. km místo na světě 105 mil. obyv. (2003)12. místo na světě.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
VY_52_INOVACE_03/2/2_ZEMĚPIS Amerika II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: V/2 – Inovace a.
Anotace Prezentace, která se zabývá základními charakteristikou Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží vyjmenovat.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Identifikátor materiálu: EU
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Anotace Obyvatelstvo Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popíší složení, rasy a rozmístění obyvatelstva Ameriky Speciální.
KANADA Státní uspořádání: F _ _ _ _ _ _ E _ _ provincií a _ teritoria
Amerika Obyvatelstvo a sídla
Zdeněk Bergman, G Teplice
Identifikátor materiálu: EU
Mexiko. Dějiny Indiánské kultury Mexiko bylo již od 1. tis. př.n.l. zemí vyspělých civilizací. První vrchol představovala kultura Olméků v období 900.
Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Evropská kultura na prahu moderní doby
The Big Apple NEW YORK. NEW YORK 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_01 Název materiáluObyvatelstvo.
AMERIKA.  Polokoule Z, S, J  1492  Dělení: ◦ Severní, Střední, Jižní ◦ Latinská Amerika  Rozloha: ◦ km² ◦ 8,3% povrchu, 28,4% pevniny.
Jihoamerické státy Peru Chile Bolívie.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Amerika – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
AMERIKA.  Polokoule Z, S, J  1492  Dělení: ◦ Severní, Střední, Jižní ◦ Latinská Amerika  Rozloha: ◦ km² ◦ 8,3% povrchu, 28,4% pevniny.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
6. AMERIKA - OBYVATELSTVO
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_02
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MAPA SVĚTA AMERIKA.
MAPA SVĚTA AMERIKA.
AMERIKA - obyvatelstvo
Bolívie
Transkript prezentace:

Revoluce v Latinské Americe Konec amerického kolonialismu 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1740 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Anotace Autor: Jazyk: Očekávaný výstup: Klíčová slova: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Celková velikost: Období vytvoření materiálu: Mgr. Martin Šimek čeština charakterizuje obecné rysy vývoje Latinské Ameriky v 19.stol. a její cestu k nezávislosti Latinská Amerika, revoluce, nezávislost, Bolívar, San Martín, Juárez prezentace žáci 8.r. ZŠ základní vzdělávání, druhý stupeň 2,97 MB březen 2012

Latinská Amerika - nekonečné pampy

Latinská Amerika – velehorské oblasti

Latinská Amerika – deštné pralesy

Kontinent pod vládou Španělů a Portugalců Pestré složení obyvatel Evropští úředníci Místní špaň. a port. osadníci (kreolové) Míšenci Indiáni a černoši Z toho plyne etnická různorodost, ale i etnické rozpory

Pojmy - Pampa Pončo Gaučo Caudillo Mestic Mulat Zambo Jihoamerická step Část oděvu Jihoamerický kovboj Vůdce Míšenec ev./ind. Míšenec ev./afr. Míšenec afr./ind.

Koloniální správa země

Simón Bolívar - sen o silné velmoci Osvobodil od Španělů Kolumbii, Venezuelu a Peru Jeden z nových států byl na jeho počest nazván Bolívie Chtěl vytvořit silné Spojené státy jihoamerické

Antonio José de Sucre populární spolubojovník Bolívara významný podíl na osvobození Horního Peru – pozdější Bolívie zavražděn v průběhu frakčních bojů mezi samotnými revolucionáři

Bernardo O‘Higgins Osvoboditel Chile Nedorozumění a územní rozpory vedou ke značnému napětí mezi Peru, Chile a Bolívií

José de San Martín Boje na území Chile a Argentiny Významný spolubojovník, ale i soupeř Bolívara

Benito Juárez -tvůrce svobodného Mexika Jediný Indián mezi velkými postavami epochy Prosazoval republikánské ideály proti konzervatismu velkostatkářů Úspěšně čelil francouzské intervenci

Nelehký zrod nové Ameriky Spory mezi vůdci Spory mezi sociálními skupinami Plány na vytvoření silných státních celků se postupně hroutí

Vývoj významných oblastí 1: Mexiko → císařství a později republika, čelí francouzské intervenci, sever ztracen ve válkách s USA 2: Středoamerická → federace bída a nestabilita, silný vliv USA, posléze rozpad na malé středoamerické státy 3: Velká Kolumbie → základ Bolívarova snu o velmoci, občanské války a rozpad na Ekvádor, Kolumbii a Venezuelu 1 2 3

Vývoj významných oblastí 4: Peru → poslední bašta španělské vlády, osvobozena po dlouhém tažení Bolívarových vojsk, tzv. Horní Peru časem vyhlašuje nezávislost pod názvem Bolívie (5) 6: Guyana → zůstává pod koloniální vládou Británie, Francie a Nizozemí 7: Brazílie → nejprve nezávislé císařství, pak republika, problémy s rozlohou 8: La Plata → též územní rozpory, britská intervence, vnik Argentiny 6 4 7 5 8

Nová Amerika

Zdroje vyobrazení užitých v prezentaci www.en.wikipedia.org www.encyklopedia.com www.elantropofista.blogspot.com www.travelnotes.org www.history.howstuffworks.com www.panoramio.com www.imagesofantropology.com www.visitingargentina.com www.reportart.com www.bookpalace.com www.info-regenten.de www.todo-argentina.net www.seventymillion.org www.flickr.com