Online nástroje pro Váš lepší web Helena Šimková
Co chceme zjistit
Ptejte se, co potřebujete zjistit… ●Jak lidé rozumí struktuře webu? ●Jak se lidé na webu orientují? ●Jak fungují konkrétní prvky webu? ●Jaký je první dojem z webu, co si z webu lidé pamatují? ●Jak se lidé na webu pohybují?
Jak lidé rozumí struktuře webu?
Testování struktury webu ●Dokáží návštěvníci najít stránku, kterou hledají? ●Rozumí položkám menu? ●Dokáží si představit, jaký obsah pod položkami najdou?
●Cena: Zdarma: test s max. 3 úkoly pro 10 respondentů Měsíční paušál 109 $ Roční paušál 990 $ ●Nutné sehnat si vlastní respondenty ●Podporuje češtinu
Rozhraní pro účastníky testování (demo)demo Rozhraní pro účastníky testování (demo)demo
Vytvoření testu: vložení struktury webu
Vytvoření testu: úpravy ve stromu struktury
Vytvoření testu: zadání úkolů včetně správných odpovědí
Vytvoření testu: editace uvítacího textu, instrukcí a závěrečného poděkování
Vytvoření testu: vstupní a závěrečné otázky
Výsledky: základní přehled (demo)demo Výsledky: základní přehled (demo)demo
Výsledky pro jednotlivé otázky
Přehled odpovědí respondentů na jednotlivé otázky
Graf cesty, kterou respondenti prošli, než označili položku
Jak lidé sami kategorizují obsah webu?
Návrh struktury webu - Card sorting ●Jak uživatelé sami kategorizují obsah webu? ●Jakou terminologii používají? ●Typy card sortingu Otevřený Uzavřený
Online card sorting
●Cena: Zdarma: test s max. 3 úkoly pro 10 respondentů Měsíční paušál 109 $ Roční paušál 990 $ ●Nutné sehnat si vlastní respondenty ●Podporuje češtinu
Rozhraní pro respondenty (viz demo)demo Rozhraní pro respondenty (viz demo)demo
Vytvoření testu: zadání položek k roztřídění
Vytvoření testu: zadání typu card sortingu
Vytvoření testu: editace úvodního textu, instrukcí a poděkování
Výsledky: tabulka s přehledem kategorií
Výsledky: matice podobnosti
Výsledky: dendrogramy
Výsledky: Participant-Centric Analysis
Video ukázky ●Nastavení testuNastavení testu ●Výsledky testuVýsledky testu
Jak se lidé na webu orientují
Nemoderované vzdálené testování webu ●Testování webu nebo jeho části na uživatelích na dálku a bez přítomnosti moderátora ●Výhody: Rychlost Nízká cena ●Nevýhody: Máte k dispozici „jen“ záznam Není možné se respondentů doptávat
Nástroje pro nemoderované vzdálené testování
●Cena: Zdarma: test s 5 úkoly a 2 otázkami Jeden test stojí 350 $ ●Nutné sehnat si vlastní respondenty
Rozhraní pro respondenty (demo)demo Rozhraní pro respondenty (demo)demo
Výsledky ●Heatmapy ●Záznam z testování včetně zvukuZáznam z testování
Jak fungují konkrétní prvky webu
Klik testy a memory testy ●Dokáží návštěvníci na stránce najít důležité prvky? ●Co návštěvníky nejvíce upoutalo, jaký byl první dojem, co si z webu pamatují?
●Cena: Nejlevnější varianta 20 $ za 100 odpovědí Je možné vyzkoušet zdarma ●Respondenty lze sehnat vlastní přes odkaz, nebo nechat zapojit komunitu z této služby ●Ukázka testuUkázka testu
Výsledky Clicktest- heatmapa
●Patří do skupiny nástrojů Usabilityhub (s Clicktest a Navflow) ●Co si návštěvník ze stránky zapamatoval, co ho nejvíce upoutalo, jaký byl jeho první dojem z webu… ●Ukázka testuUkázka testu
Výsledky Fivesecondtest
Jak se lidé na webu pohybují a kam klikají
Analýza na webu ●Jak se návštěvník na webu pohybuje?
●Cena Zkušební verze: 2 týdny od prvního kliku, max kliků Od 400 do 600 Kč za měsíc (podle doby a počtu kliků na webu), viz myx.czmyx.cz ●Nutné sehnat vlastní respondenty
Výstup z mYx - heatmapa
Helena Šimková twitter.com/hellcza
Použité obrázky /sizes/l/in/photostream/ /sizes/m/in/photostream/