„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Hydrosféra – vodstvo na pevnině
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Planeta Země – Exogenní činitelé 2
Geometrická podstata map
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Planeta Země – Endogenní činitelé
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Hydrosféra – Ledovce, Podpovrchová voda
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Planeta Země – Pedosféra
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Balkánské státy
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy 2
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Mapa.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Globální cirkulace atmosféry
Kartografie.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
KARTOGRAFIE = nauka o mapách Mapa - zmenšený, zjednodušený
MAPY (uč. PaLZ 14-15) 1.
IV/ Úhly příslušné k oblouku kružnice
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Planeta Země - Litosféra
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Evropské regiony – Střední Evropa - Maďarsko
Planeta Země – Exogenní činitelé 1
KRAJINA – PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM ŽIJEME Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
MAPA A JEJÍ OBSAH.
Kartografie a topografie
MAPA A JEJÍ OBSAH Co je to mapa? Proti skutečnosti vypadá mapa jak?
Kartografie Zeměpisné souřadnice, GPS Typy kartografických zobrazení
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Evropské regiony – Západní Evropa– Švýcarsko Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Kartografie Název školy
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
MAPY (uč.14-15).
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Mimoevropské regiony – Východní Asie– Korejský poloostrov
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Evropské regiony – Střední Evropa- Transformace, Visegrádská čtyřka
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Výškopis, polohopis, popis VY_32_INOVACE_16 Sada 4
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
K ARTOGRAFIE – OBSAH MAP Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o kartografii Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: získá nové informace a základním.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
6. a MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě Existují mapy celého světa světadílů států menších území.
Opakování - mapy Vyber z uvedených slov 3 a vytvoř z nich definici
Transkript prezentace:

„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.  Zpracováno 22.10. 2013, autor: Mgr. Adam Supík Obsah map Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Dělení map podle obsahu Mapy s topografickým obsahem Jednotlivé prvky (reliéf, vodstvo, komunikace) jsou vyvážené Podrobné mapy velkého měřítka do 1: 5000 (katastrální mapy) Topografické mapy nad 1: 10 000 Obecně geografické mapy nad 1 : 500 000

Dělení map podle obsahu Tematické mapy Topografický obsah je potlačen a převažuje tematický obsah Přírodní jevy – geologické mapy Společenské jevy - hospodářské, politické mapy Ostatní - životní prostředí, dějepisné mapy

Obsah map Zeměpisné souřadnice Měřítko Výškopis Polohopis Popis

Výškopis Znázornění výšky pomocí: Barevné hypsometrie (obecně geografické mapy) světle zelená – tmavě hnědá Vrstevnic (turistické mapy) Vrstevnice –spojnice sousedních bodů o stejné nadmořské výšce Kóty ( · 465) Reliéfní mapy

Polohopis Vzájemná poloha objektů na zemském povrchu Zakreslení objektů předchází generalizace Generalizace - výběr, zjednodušení, zmenšení Pro zjednodušení se používá mapových značek Význam značek je uveden v legendě mapy (atlasu)

Mapové značky Bodové značky Znázornění menších objektů Plošné značky Letiště, město, most Plošné značky Pro plochy – barvou nebo rastrem Využití půdy, barevná hypsometrie

Mapové značky Čárové značky Pro protáhlé objekty Řeky, silnice, železnice, hranice Izolinie – čáry spojující sousedící body o stejné hodnotě (izobara, vrstevnice)

Popis mapy Různá barva, velikost a styl písma Podle původu: Domácí jména – názvy užívané v zemi vydavatele Havířov, Lučina, Praha, Postoloprty Cizí jména – pro objekty mimo území vydavatele Paris, London, New York, Beijing (北京) Vžitá jména (exonyma) – domácí podoby cizích jmen Aachen – Cáchy, München – Mnichov

Zdroje BIČÍK, Ivan a Bohumír JANSKÝ. Příroda a lidé Země: učebnice zeměpisu pro střední školy. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2001, 135 s. ISBN 80-860-3445-3. ČAPEK, Richard, Ludvík MUCHA a Miroslav MIKŠOVSKÝ. Geografická kartografie. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 373 s. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství). ISBN 80-042-5153-6. http://www.wpclipart.com/geography/earth/big_maps/population_density_by_country_per_square_km.png.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:DKM.jpg http://www.wpclipart.com/geography/ocean/mid_ocean_ridge_USGS.png.html http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Weltkarte.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Tatry_Mapa_Plastyczna.JPG http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Szintvonal01.png&filetimestamp=20070121170457& http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Satellite_image_of_Czech_Republic_in_September_2003.jpg http://www.wpclipart.com/geography/Country_Maps/C/Czech_Republic/Czech_Republic_simple.png.html http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Concrete-map-symbols.svg http://www.wpclipart.com/geography/Country_Maps/C/Czech_Republic/Czech_Republic_politics_1994.jpg.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Isobaren_bei_Orkan.png http://www.wpclipart.com/geography/Country_Maps/G/Germany/Germany.png.html