Obsah, jednotky obsahu 5. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníku 5. ročník
Advertisements

Zaokrouhlování přirozených čísel 5. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obvod a obsah rovnoběžníků
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Matematika Obsahy obrazců.
Lomená čára 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Jízdní řády, grafy a diagramy 5. ročník
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
Konstrukce čtverce 5. ročník
KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická,
Konstrukce obdélníku 5. ročník
VY_32_INOVACE_M.6.03-Převody jednotek obsahu – PL
Kdo chce být milionářem ?
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Převody jednotek délka.
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Vedlejší jednotky objemu
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Povrch kvádru a krychle
Zábavná matematika.
Mapa zájmu - plány.
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávací obor: Matematika
Vzdělávací obor: Matematika
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Slovní úlohy I. Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Násobení přirozených čísel 5. ročník
13..
Obvody a obsahy obrazců
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Název Převody jednotek délky Předmět, ročník
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_163
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika pro 2. stupeň V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti.
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
Jednotky obsahu km2 ha a m2 dm2 cm2 mm2.
Zaokrouhlování 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
Obsah obdélníku a čtverce, jednotky obsahu. Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Obsahy útvarů a čtvercová síť
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Konstrukce čtverce 4. ročník
Převody jednotek obsahu
Převody jednotek Jednotky délky.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_14_Převody jednotek obsahu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
Převody jednotek obsahu
Převody jednotek délky
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

Obsah, jednotky obsahu 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Jednotky obsahu používáme k určování obsahů čtverců, obdélníků… Ahoj! Jsem čtverec o straně 1 mm. Jmenuji se _______________________. milimetr čtvereční – 1 mm 2 Ahoj! Jsem čtverec o straně 1 cm. Jmenuji se _______________________. 2 centimetr čtvereční – 1 cm Ahoj! Jsem čtverec o straně 1 dm. Jmenuji se _______________________. decimetr čtvereční – 1 dm 2 2 1 m - obsah čtverce o straně 1 m.

Další jednotky obsahu 1 a Je to obsah čtverce o straně 10 m. V arech se vyjadřuje obsah (výměra) zahrady, menšího pole apod. 1 ha Je to obsah čtverce o straně 100 m. V hektarech se uvádí výměra lesů, přehrad, větších polí a rybníků. 1 km 2 Je to obsah čtverce o straně 1 000 m. V kilometrech čtverečních se uvádí rozloha velkých území nebo států.

Převody jednotek obsahu : 100 : 100 : 100 : 100 : 100 : 100 2 2 2 1 km 1 ha 1 a 1 m 1 dm 1 cm 2 1 mm 2 . 100 . 100 . 100 . 100 . 100 . 100

Převáděj jednotky obsahu: m dm cm mm 5 5 m = 500 dm 1 6 16 dm = 1 600 cm 4 4 dm = 400 cm 8 8 m = cm 3 2 32 dm = cm 9 9 dm = mm 12 m = dm 7 7 cm = mm 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 80 000 2 2 3 200 2 2 90 000 2 1 200 2 2 2 700

m dm cm mm 4 400 mm = 4 cm 7 700 cm = 7 dm 2 20 000 cm = 2 m 400 mm = 4 cm 7 700 cm = 7 dm 2 20 000 cm = 2 m 500 dm = m 6 000 mm = cm 900 000 cm = m 2 800 dm = m 160 000 cm = m 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 5 2 2 60 2 2 90 2 2 28 2 2 16

Převáděj: 7 m = dm 85 cm = mm 6 m = cm 27 m = dm 9 dm = mm 18 m = cm 5 000 cm = dm 90 000 mm = dm 2 2 2 2 700 5 2 2 8 500 2 2 700 2 2 2 2 60 000 39 2 2 2 2 2 700 780 2 2 2 2 90 000 50 2 2 2 2 180 000 9

Převáděj jednotky obsahu: km ha a m 3 3 km = 300 ha 7 7 ha = 700 a 5 5 a = 500 m 1 2 12 a = m 8 8 ha = m 4 14 km = a 9 39 ha = a 2 km = m 2 2 2 2 2 1 200 2 80 000 2 140 000 3 900 2 2 2 000 000

km ha a m 1 2 1 200 m = 12 a 9 900 ha = 9 km 3 30 000 m = 3 ha 600 a = ha 50 000 a = km 8 000 000 m = km 3 900 a = ha 7 900 ha = km 2 2 2 2 2 6 2 5 2 2 8 39 2 79

Převáděj: 29 km = a 17 a = m 30 ha = m 5 km = ha 2 km = m 14 ha = a 3 800 a = ha 1 800 m = a 1 200 a = ha 1 100 ha = km 90 000 m = ha 2 2 290 000 12 1 700 2 38 2 2 300 000 18 2 500 12 2 2 2 2 000 000 11 2 1 400 9

Převeď na stejné obsahy A) 5 km B) 5 500 mm C) 500 cm D) 55 a E) 55 m F) 5 500 dm a) 55 cm b) 5 dm c) 500 ha d) 55 m e) 5 500 dm f) 5 500 m 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 Ac, Ee, Ba, Cb, Fd, Df

Obsahy útvarů seřaď vzestupně: 3 dm 130 mm 2 2 3 dm 2 400 cm 2 400 cm 2 130 mm 2 5 a 600 m 600 m 2 2 200 a 200 a 3 ha 5 a 3 ha

Molnár, J., Mikulenková, H. Matematika pro 4. ročník 3. díl Olomouc: Prodos, 2004. ISBN: 80-85806-52-1 Blažková, R. a kolektiv Matematik pro 4. ročník ZŠ 3. díl Praha: Alter, 2006. ISBN: 80-85775-98-0 Justová, J. Matematika pro 5 ročník ZŠ 3. díl Praha: Alter, 1997. ISBN: 80-85775-94-8 Kaslová, M., Jarošová, J., Nechanická R. Matematika 4 Praha: SPN, xxxx. ISBN: 80-7235-098-7 www.veskole.cz