Hranoly Pohanová Lucie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Advertisements

Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Jehlan povrch a objem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pythagorova věta užití v prostoru
Rotační kužel - výpočet objemu
7. třída Hranoly 1.
Matematika Povrchy těles.
Digitální učební materiál
síť, objem, povrch opakování
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autor: Mgr. Lenka Šedová
ROTAČNÍ KUŽEL ÚVODNÍ HODINA
Za předpokladu použití psacích potřeb.
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
* Hranol Matematika – 7. ročník *.
Objem hranolu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
29.1 Síť a povrch kolmého hranolu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Válec.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jehlan výpočet povrchu
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Krychle Síť, povrch, objem
Povrch hranolu – příklady – 1
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
VÁLEC Popis, síť, povrch, objem. VÁLEC Popis, síť, povrch, objem.
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Matematika Komolý jehlan
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Objem hranolu.
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Kolmé hranoly, ich objem a povrch
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Povrch krychle.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
Válec.
Transkript prezentace:

Hranoly Pohanová Lucie

Toto jsou všechno hranoly:

Jak hranol vzniká: ve vodorovné rovině sestrojíme mnohoúhelník tuto rovinu budeme svisle zvedat do určité výšky zvedaný mnohoúhelník zaplní část prostoru, které říkáme hranol

Každý hranol má svoji: Boční stěnu Podstavu Hrany Výšku

Uveď slovo, které patří místo otazníků. Podstavami trojbokého hranolu jsou ??? trojúhelníky Kvádr má podstavu ??? obdélník Krychle má podstavu ??? čtverec Podstavy čtyřbokého hranolu jsou ??? shodné

Každý hranol má svůj plášť, který je složen ze: Dvou podstav Ze všech jeho stěn Povrch hranolu je sjednocením dvou podstav a pláště hranolu

Síť hranolu je to soustava mnohoúhelníků v rovině Síť hranolu je to soustava mnohoúhelníků v rovině. Jestliže jí obkreslíme na papír a vystřihneme, je možné pouhým přehýbáním papíru podél některých stran mnohoúhelníků vytvořit povrch daného hranolu.

Povrch hranolu S=2.Sp +Spl je součet obsahů všech jeho stěn Sp … obsah podstavy Spl … obsah plaště S=2.Sp +Spl

Povrch hranolů se měří v jednotkách čtverečních

Jak vypočítáme obsah některých mnohoúhelníků? čtverec S=a.a obdélník S=a.b rovnoběžník S=a.va trojúhelník S=a.va/2 lichoběžník S=(a+c).v/2

Objem hranolu Sp … obsah podstavy v … výška V=Sp.v

Objem hranolů se měří v jednotkách krychlových

A to je vše přátelé…….