CZ.1.07/3.2.05/02.0041.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Management Ing. Jan Pivoňka.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Lidský faktor v dopravě!
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
„P U L Z“ PROJEKT UČENÍ LIBERECKÉ ZÁCHRANKY připravil: Mgr. Kristýna Fejfarová – specialista pro kvalitu a rozvoj PNP.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
Identifikace a rozvoj talentů ve skupině PRECIOSA
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI A VEDNÍ TÝMŮ Obecná část pro vedoucí pracovníky společností Ing. Rudolf Pánek, CSc. ABC Professional
AUTOMANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ NA PRINCIPU BENCHMARKINGU
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Pardubice 15. a 16. listopadu 2012 Ing. Petr PETŘÍK
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace Operační program Rozvoj lidských zdrojů Opatření 3.2.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Ostravice Možnosti mobilních technologií při řešení projektů a v organizaci času Mgr. Rostislav Fojtík Ostravice
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Stav realizace projektu AutoAdapt RNDr. Danica Pražáková Rada ředitelů AutoSAP
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
„Zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků Střední školy zemědělské, p.o.“ CZ.1.07/1.3.44/
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Didaktické metody Androdidaktika.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální strategie mezinárodní firmy
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Didaktické prostředky
Didaktické metody Androdidaktika.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Vzdělávání v období snižování nákladů
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Prezentační a komunikační dovednosti
Rozvoj sociálních služeb a vzdělávání pracovníků v sociálních službách
Transkript prezentace:

CZ.1.07/3.2.05/02.0041

Zamyšlení Život sám je jeden velký projekt. Má svůj začátek i konec a je jedinečný. Musíme do něj hodně investovat a očekáváme dosažení cílů, které si přejeme. Je na každém z nás, jak velký cíl si stanovíme, kdy ho chceme dosáhnout a za jakou cenu.

Cíle projektu 1) Rozvíjením a zdokonalením komunikačních, prezentačních a trenérských dovedností lektorů dalšího profesního vzdělávání, zvýšit účinnost a kvalitu vzdělávání dospělých. 2) Využívání multimediálních a interaktivních pomůcek, včetně e-learningu, jako základ moderní a interaktivní výuky dospělých. 3) Vzdělávání lektorů v tvorbě pracovních textů a dalších studijních opor. 4) Proškolením a podporou personalistů přispět k rozvoji jejich schopností napomáhat v organizaci nastavit, případně zdokonalit, vlastní efektivní systém dalšího vzdělávání zaměstnanců. 5) Zajistit nástroje rozvoje lidských zdrojů.

1) Psychologie a motivace v lektorské praxi 2) Komunikace a asertivita v lektorské praxi 3) Prezentační dovednosti 4) Facilitace a koučování 5) Tvorba a vyhodnocení školících programů

Autoři a spolupracovníci Projektová manažerka: Ing. Martina Novosádová Vedoucí projektu: Mgr. Pavel Pavlas Spolupracovníci – autoři vzdělávacích modulů a lektoři kurzů programu: Mgr. Diana Hladečková, Tomáš Hykel, Bc. Simona Pavlasová, Bc. Jana Koudelková

E-learningový kurz - samostudium před prezenčním kurzem - teorie, základní pojmy a principy - k učení využívá příklady

Prezenční kurz interaktivní k učení využívá případové studie a cvičení ukázky - multimediální cvičení 6 školících dnů

Cílová skupina Lektor, konzultant, učitel, lektor a školitel vzdělávacích a poradenských institucí, pracovník nestátní neziskové organizace poskytující další vzdělávání, interní školitel, lektor, trenér malé, střední nebo velké firmy.

Pilotní běh Účastníci = partneři lektorů prezenční forma kurzů navazující přístup na e-learning kooperace s lektory kurzů zpětná vazba náměty cvičení, příkladů doporučení

Téma a obsah jednotlivých modulů

Psychologie a motivace v lektorské praxi

Obsah 1) Psychologie - struktura osobnosti, - psychologie osobnosti (schopnosti, motivace, temperament, charakter) - introspekce jak vidím sebe, jak nás vidí ostatní - psychohygiena - zvládání stresu - relaxace - syndrom vyhoření - zvládání zátěžových situací 2) Motivace - motivace v učení a v práci jako proces, - teorie pracovní motivace, - faktory ovlivňující motivaci v procesu učení a v procesu učení a v práci, - motivační proces, - osvojení si motivační způsob vedení lidí, - manažerské strategie zvyšování motivace pracovníků

Komunikace a asertivita v lektorské praxi 13

Obsah Kompetence ke komunikaci - obecné zásady komunikace, - komunikace s účastníky vzdělávacího procesu, - komunikace s veřejností a médii, - elektronická komunikace Asertivita - asertivní desatero, - asertivita v lektorské praxi - lidský přístup k řešení každodenních situací, - vnímání kolegů jako rovnocenných partnerů Personální kompetence - personální řízení - sdělování nepříjemného - hodnocení pracovníků - sestavování projektového týmu, vedení týmu

Prezentační dovednosti

Obsah Formy a styl prezentování - Interaktivní prezentace - Struktura a obsah prezentace - Moderní principy vzdělávání dospělých - Osobnost lektora a zvládání obtížných situací při prezentaci - Analýza cílů a účastníků Využití moderních pomůcek pří výuce - Zásady využívání prezentačních a audiovizuálních pomůcek - Multimediální a interaktivní pomůcky (interaktivní tabule, e-beam, vizualiser …) Ergonomie místnosti - Ergonomie jako pomocný faktor učení - Modely uspořádání a jejich výhody Praktické tipy,cvičení

Tvorba vzdělávacích programů 17

Obsah - projektování vzdělávacích akcí, - tvorba odborných textů a studijních opor (tištěné materiály, elektronické materiály, interaktivní cvičení atd.) - charakteristika konzultačního procesu, - systém celopodnikového vzdělávání, - analýza vzdělávacích potřeb, - plánování vzdělávací akce, - plánování způsobů následného vyhodnocování, - cíle vzdělávací akce, - převádění kvalitativně vyjádřených cílů do kvantifikované podoby.

Facilitace a koučování

Obsah Facilitace Typy otázek pro úspěšnou facilitaci Nástroje facilitátora: prevence a zásahy Nástroje pro dosažení dohody Postupy při facilitaci Koučování Proces a plánování koučinku Styly koučování Aplikace metody GROW Metoda 7P Osobnost kouče a charakteristika dobrého kouče Techniky vedení, které na nás působily a formovaly Rozvoj dovedností kouče

Zamyšlení Swiss Air Westinghouse Enron Pan Všechny tyto firmy zbankrotovaly, protože si myslely, že se nemusí měnit. Neustále dělat benchmark na best practice, je základ přežití. Kdo se nemění, ten vyhyne.

Závěr Velké poděkování účastníkům, partnerům, lektorům a celému projektovému týmu za to, že se zapojili do tohoto projektu a rozhodli se přispět k tomu, abychom nevyhynuli.

Děkuji za pozornost Mgr. Pavel Pavlas kma@kmatrade.cz 602 739684