Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
F U N K C E Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Slovní úlohy – směsi 4..
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
V ý p o č t y p l o c h Milan HanušPřehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Řešení stejnosměrných obvodů
řešené soustavou rovnic
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
NEROVNICE Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Zábavná matematika.
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál
Goniometrické funkce pro III. ročník
Matematika a její aplikace
ROZTOKY.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Lineární funkce Zdeňka Hudcová Přehled učiva ÚvodÚvod Definice a=b=0 a=0 b=0 Vyšetření monotonie Průsečík s y Úkol 1 Úkol 2Definice a=b=0a=0 b=0Vyšetření.
MATEMATIKA Pro tříletý učební obor Číšník – servírka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Chemické výpočty II.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Směšovací počet Prezentace_15
1 EXPONENCIÁLNÍ ROVNICE- řešení logaritmováním Mgr.Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Autor: Ing. Jitka Michálková
Vysoké učení technické v Brně
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Slovní úlohy - směsi © Jitka Mudruňková 2014.
Transkript prezentace:

Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií Soustava nerovnic Přehled učiva K učebnici Calda,E.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU 2. díl Prometheus, 2003, s. 63

Postup řešení soustavy nerovnic 1.Každou nerovnici ze soustavy řešíme samostatně (Postup  )  2.Ze získaných řešení uděláme průnik množin (Postup  )  Řešte soustavu nerovnic 2x – 3 < 5x + 18 | +3 -5x 2x - 5x < + 18 – 3 -3x < 18 | : (-3) x > -6 2x – 3 < 5x x – 3 < 3x + 18 | +3 -3x 4x – 3x < x < I1I1 I2I2 Další řešené příklady učebnice s. 65

Užití soustavy nerovnic V zásobě máme 8 kg 26% kyseliny sírové. Kolika procentní roztok kyseliny sírové potřebujeme na přípravu 18 kg alespoň padesátiprocentní, ale nejvýše šedesátiprocentní kyseliny sírové. K řešení můžeme využít zkušeností z řešení slovních úloh soustavy rovnic. (Postup  )  Koncentrace přilévané kyseliny …x% Množství přilévané kyseliny … 18 – 8 = 10 kg Množství 100% kyseliny ve 26% kyselině …8 26/100 = 8 0,26 = 2,08 kg Množství 100% kyseliny v přilévané kyselině … 10 x/100 = 10 0,01x = 0,1x kg Množství 100% kyseliny v připravované kyselině … 18 50/100 = 18 0,5 = 9 kg Podle zadání sestavíme nerovnice: Množství kyseliny v připravované kyselině musí být nejméně 50%, tj 9kg Množství kyseliny v připravované kyselině musí nejvýše 60%, tj 10,8kg 18 60/100 = 18 0,6 = 10,8 kg Vzniklou soustavu vyřešíme:

| -2,08 | : 0,1 | -2,08 69,2 87,2 Přilévaná kyselina sírová musí mít koncentrace 69.2% až 87,2%. Další příklad učebnice s. 68

Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií Konec

1. Řešte v R soustavu nerovnic: 2. Cukrář připravuje k prodeji směs bonbónů. Má 30 kg žvýkacích bonbónu za 100 Kč/kg. Potřebuje připravit 50 kg směsi za 130 až 160 Kč/kg. Jakou cenu musí mít doplněné bonbóny? 1. Řešte v R soustavu nerovnic: 2. Do 10 kg 25% roztoku soli máme přilít 60% roztok soli tak, obsahoval 40 až 45 procent soli. Kolik kg druhého roztoku je třeba použít?

1. Řešte v R soustavu nerovnic: 2. Cukrář připravuje k prodeji směs bonbónů. Má 30 kg žvýkacích bonbónu za 100 Kč/kg. Potřebuje připravit 50 kg směsi za 130 až 160 Kč/kg. Jakou cenu musí mít doplněné bonbóny? 1. Řešte v R soustavu nerovnic: Přidávané bonbóny do směsi musí stát 175 až 250 Kč/kg. 2. Do 10 kg 25% roztoku soli máme přilít 60% roztok soli tak, obsahoval 40 až 45 procent soli. Kolik kg druhého roztoku je třeba použít? Musíme použít 7,5 až (13+1/3) litru 60% soli.