Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

III/2 XVII AB
Téma č.2 Datové formáty grafiky, jejich specifika a možnost využití
Co to znamená RGB a co CMYK
Počítačová grafika.
ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Počítačová grafika.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA HELENA MYNAŘÍKOVÁ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Webové formáty Bohumil Bareš. -1- Rozdělení grafických formátů  firemní (PSD, AI, FLA……)  univerzální (GIF, JPEG, TIFF, PNG…)  bitmapové (rastrové,
Formáty grafických souborů
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
III/2 XVII ABC
Počítačová grafika Základní pojmy.
18. Počítačová grafika, prezentace
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafika na PC základy.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Základní pojmy grafiky
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Počítačová grafika.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
Počítačová grafika.
GRAFIKA.
Základy počítačové grafiky
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Počítačová grafika.
Základní pojmy Grafiky
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Základní pojmy a principy
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Bitmapová (rastrová) grafika
Počítačová grafika, prezentace
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Jak na obrázky? Martin Žáček
Grafické editory Jaroslav Pergler EP1 2015/2016. grafický editor = program pro tvorbu nebo úpravu grafických dat Používány k tiskovým návrhům i grafik.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Grafické programy - opakování
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Jak na obrázky? Martin Žáček
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
GRAFIKA.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Barvy v počítačové grafice
Transkript prezentace:

Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti a způsoby využití, základní zásady správné úpravy grafických dokumentů)

Zákl. rozdělení grafiky Rastrová (bitmapová)-V bitmapové grafice je celý obrázek popsán pomocí jednotlivých barevných bodů (DPI=body na palec-normálně tak 72, pro tisk i 300)

Vektorová-vektorový obrázek je složen ze základních geometrických útvarů jako jsou body, přímky, křivky a mnohoúhelníky

3D-pracuje s trojrozměrnými objekty (filmy, PC hry)

RGB x CMYK červená-zelená-modrá je aditivní způsob míchání barev používaný ve všech monitorech a projektorech (bez vnějšího světla) Azurová-purpurová-žlutá-černá způsob založený na subtraktivním míchání barev (mícháním od sebe barvy odčítáme)

Barevná hloubka, DPI počet bitů použitých k popisu určité barvy nebo pixelu v bitmapovém obrázku (čím více-tím lepší a více odstínů, náročné) DPI (dots per inch)=kolik obrazových bodů (pixelů) se vejde do délky jednoho palce. Jeden palec, anglicky inch, je 2,54 cm. Někdy se také užívá zkratky PPI čili pixels per inch, pixely na palec

Formáty-rastr BMP= Windows bitmap-až do 24bitové hloubky, všude dostupné (univerzální), ale VELKÉ (nevhodné na Intenet) JPEG=Joint Photographic Experts Group, standardní metoda ztrátové komprese(vyberou se důležité informace a nedůležité-redukce)-obrázky na netu, nevhodné pro perokresby (divné znaky)

GIF =Graphics Interchange Format-bezztrátová metoda, maximální počet současně použitých barev je 256, použitelný pro animace (také na net), vhodné na loga apod. PNG =Portable Network Graphics- zdokonalená náhrada GIFu, více barev, ale ne animace TIFF =Tag Image File Format-pro tisk, umožňuje vícestránkové dokumenty

Vektor Kvalita, „beztrestné“ zmenšování a zvětšování, dá se pracovat s jednotlivými objekty (tvary, přímky…) zvlášť Velké zatížení počítače, dobré exporotvat do něčeho jiného

Co a jak Vždy musíme znát účel, za kterým obrázek vzniká, potom se dá uvažovat o některých formátech, nemá cenu blokovat internet velkými fotkami, nicméně nekvalitní fotka do rodinného alba nikoho nenadchne, většina tiskáren chce katalogy apod. v křivkách, nejlépe v InDesignu

Když už zásah …tak s rozumem..nic se nemá přehánět (kontrast, ořez, pozadí…), je to jen možnost, ne nutnost….