Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Statistika.
Advertisements

Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B9 Dávkové soubory AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníBřezen 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Statistika Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C11 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníBřezen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B01 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A13 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A2 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B09 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníProsinec.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C5 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A17 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B20 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníKvěten.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A15 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A1 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A6 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Statistika Ukazatelé variability
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C17 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníŘíjen.
Charakteristiky variability
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B07 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Chyby jednoho měření když známe
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C19 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A16 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníKvěten.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B15 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníDuben.
Řízení finančních rizik
Právo Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A3 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava - Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09B1 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří.
Náhodné výběry a jejich zpracování Motto: Chceme-li vědět, jak chutná víno v sudu, nemusíme vypít celý sud. Stačí jenom malý doušek a víme na čem jsme.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C18 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří 2013.
Mgr. Marcela Sandnerová Pojem charakteristiky variability Variabilita (proměnlivost)  Odlišnost hodnot příslušného znaku Čím větší je variabilita sledovaného.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B05 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B4 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09A14 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníProsinec.
Řízení finančních rizik Jan Vlachý Vlachý, J.: Řízení finančních rizik; Eupress, Praha, 2006.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B19 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B18 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B8 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A16 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B6 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A12 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A10 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A8 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A7 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
VY_32_INOVACE_21-16 STATISTIKA 2 Další prvky charakteristiky souboru.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Charakteristiky variability VY_32_INOVACE_M4r0120 Mgr. Jakub Němec.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Charakteristiky variability Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Datové typy MS Access (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Chyby měření / nejistoty měření
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Náhodné výběry a jejich zpracování
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_09C20 Autor Mgr. Monika Chvostková Období vytvoření Říjen 2013 Ročník/věková kategorie 15 až 19 let Vyučovací předmět/klíčová slova Matematika Směrodatná odchylka Anotace Prezentace obsahujete teorii zaměřenou na směrodatnou odchylku. Obsahuje příklady s řešením (hypertextové odkazy). Jeho součástí je také ukázka výpočtu směrodatné odchylky pomoci EXCELU.

S T A T I S T I K A Směrodatná odchylka Mgr. Monika Chvostková

Směrodatná odchylka - charakteristika variability - vyjadřuje rozptyl hodnot kolem střední hodnoty (průměru), tj. určuje jak hustě jsou hodnoty kolem průměru seskupeny - má stejnou hodnotu jako zkoumaná veličina Vzorec:

Určení směrodatné odchylky využitím Excelu Do příslušného sloupce vložte naměřená data. Vybereme pole, do kterého chcete vzorec umístit. Vložit-Funkce-Statistické-SMODCH.P (vyplnit jen číslo 1 – oblast zkoumaných hodnot)-OK

Využití Ve finanční sféře nám odhaduje míru nejistoty budoucích výnosů. investoři, kteří se spokojí s nižším výnosem (nechtějí akceptovat vyšší riziko), volí fondy s nižší odchylkou, většinou krátkodobý charakter fondu nejnižší směrodatnou odchylku mívají obvykle fondy peněžního trhu nejvyšší akciové fondy

Měření - čím je měření přesnější, tím je směrodatná odchylka menší

Příklad 1: Určete směrodatnou odchylku, znáte-li naměřené hodnoty: 5, 6, 2, 4, 3, 3, 5 Řešení:

Příklad 2: Určete směrodatnou odchylku, znáte-li naměřené hodnoty: 10, 1, 20, 3, 2, 25, 2. Dále porovnejte přesnost měření u hodnot prvního a druhého příkladu. Řešení:

Příklad 3: Své výpočty ověřte využitím Excelu. Určete směrodatnou odchylku, znáte-li naměřené hodnoty: 5, 6, 2, 4, 3, 3, 5 Určete směrodatnou odchylku, znáte-li naměřené hodnoty: 10, 1, 20, 3, 2, 25, 2 Řešení:

Směrodatná odchylka je 1,31. Zpět Příklad 1: Určete směrodatnou odchylku, znáte-li naměřené hodnoty: 5, 6, 2, 4, 3, 3, 5 Řešení: 𝑥 = 1 7 5+6+2+4+3+3+5 =4 s = 1 7 5−4 2 + 6−4 2 + 2−4 2 + 4−4 2 + 3−4 2 + 3−4 2 + 5−4 2 Směrodatná odchylka je 1,31. Zpět

Směrodatná odchylka je 9,07. Zpět Příklad 2: Určete směrodatnou odchylku, znáte-li naměřené hodnoty: 10, 1, 20, 3, 2, 25, 2 Řešení: 𝑥 = 1 7 10+1+20+3+2+25+2 =9 s = 1 7 10−9 2 + 1−9 2 + 20−9 2 + 3−9 2 + 2−9 2 + 25−9 2 + 2−9 2 Směrodatná odchylka je 9,07. Zpět

Příklad 2: Směrodatná odchylka (s = 1,31) hodnot druhého příkladu je větší než směrodatná odchylka (s = 9,07) hodnot prvního příkladu, proto je druhé měření méně přesnější.

Zdroje: Příklady z vlastní databáze