Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období 2011-2014 Komentáře a otázky Ivo Jupa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠÍŘÍME PRINCIPY CSR A UDRŽITELNÉHO PODNIKÁNÍ.
Advertisements

Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
Ing. Ivan Beneš Setkání pracovních skupin CBCSD 7. června 2013 PwC, City Green Court, Praha Smart Life – součást prevence katastrof ve městech.
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ.
Vize, Strategie, Cíle.
Kodex řízení evropské akvakultury FEAP. EIFAC – evropská komise pro sladkovodní rybářství (FAO) FEAP – federace evropských chovatelů ryb –( Federation.
Implementace UR UR jako průnik tří pilířů rozvoje: ekonomického + sociálního + environmentálního Ekonomika Sociální soudržnost Environmentální.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Informace o vrcholné Konferenci OSN o udržitelném rozvoji (Rio+20): Očekávání, možné dopady, přínos pro ČR PhDr. Přemysl Štěpánek 10. listopadu 2011.
Sociální podnikání v ČR Prosinec Sociální podnikání Inovativní přístup k podnikání s pozitivním dopadem na společnost Společensky prospěšné podnikání.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Mechatronika v okresu Plzeň-sever (a nejen tam) Ing. Jiří Prantner, Klastr Mechatronika o.s., prezident Tel: Mail:
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Workshop ke konceptu společenské odpovědnosti firem - CSR - Klára Tichá partner rozvojového partnerství Equal Aspra, a.s. Moderní formy péče o zaměstnance.
Společenská odpovědnost firem jako součást firemní strategie
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Obchodní, organizační, personální plán, IT
Jak se pozná sociální podnik
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Předmět: Řízení podniku 1
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Partnerství se soukromým sektorem v rozvojové spolupráci Michal Kaplan Česká rozvojová agentura Kulatý stůl na MZV Praha,
Koncepce marketingového řízení
Společenská odpovědnost organizací
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
Záměr založení 16. odborné sekce Rady kvality ČR „KVALITA V ENERGETICE“ Daniel Jarchovský, ČEZ, a. s. Praha,
Pro Zelený kruh - oborové setkání Velké změny začínají od nejmenších… Etické otázky spolupráce s komerčními partnery.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
CSR Společenská zodpovědnost firem. Vývoj společenské zodpovědnosti Stát a církev=tradiční garanti, jejich role slábne Začátky CSR: 2.pol. 20.stol. V.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
Prof. Ing. Jaroslav Jakš, DrSc.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
KONFERENCE projektu „Net ZP - Síť péče o osoby se zdravotním postižením „ j Prezentace s názvem: Proč a jak zaměstnávat OZP na volném trhu práce Tomáš.
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
TRH (tržní mechanismus)
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Corporate Social Responsibility Kristýna Hercegová, ES IMS EM029 Evropská ekonomická integrace - podnikový pohled JUDr. Václav Šmejkal Ph.D.
Centrum energeticky efektivních budov.  CLB vzniklo jako sdílená infrastruktura, tedy seskupení firem a akademických pracovišť na vývoj systémů technologií,
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Místní Agenda hodnocení místní udržitelnosti v ČR a evropský kontext Ing. arch. Marie Petrová PS URROU, 11. prosince 2013.
Hodnoty a Společenská odpovědnost firem
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
MARKETING Přednáška P
Corporate Social Responsibility
Společenská odpovědnost a školy
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Společenská odpovědnost firem
UNIVEZITA SPOLUVYTVÁŘÍ SVOU ZEMI
Název společnosti Obchodní plán.
Společensky odpovědné podnikání
Sociální podnikání a lokální ekonomika Mgr. Alena Zieglerová
Společenská odpovědnost v rámci Národní politiky kvality
UNGC Bělorusko na MPO – 5. prosince 2017 Společenská odpovědnost organizací (CSR) Ing. Pavel Vinkler, Ph.D. ředitel Odboru podnikatelského prostředí.
Corporate Social Responsibility (CSR)
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období Komentáře a otázky Ivo Jupa

Corporate Social Responsibility… Co to v posledních deseti letech znamenalo? Skoro cokoliv! DNEŠNÍ TRENDY CSR není „požadavek“ společnosti, který firma musí naplňovat CSR je příležitost pro firmu jak dlouhodobě a udržitelně vytvářet zisk „Není důležité sdílet vytvořené hodnoty ale vytvářet sdílené hodnoty“ Paul Bulcke CEO Nestlé World Economic Forum – Davos 2011 POHLED (POZICE) KOMENTÁTORA:

Ve zdůvodnění opouští … staré cíle typu “People - Profit – Planet” staré cesty typu “dobrovolný závazek chovat se nad rámec zákona a minimalizovat negativní dopady výroby na společnostnost...” V definici pracuje s formulacemi… „ maximalizovat vytváření společné hodnoty pro své vlastníky, další zůčastněné strany…“ „rozvoj sociální odpovědnosti podniků by měl být veden samotnými podniky…“ V prováděcích návrzích zmiňuje společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek propojení se sociálním podnikáním „SDĚLENÍ“ O CSR: +

Ve zdůvodnění nevyjasňuje postavení Komise k problematice… Jedná se o téma, jehož primárním „nositelem“ je stát…? Jedná se o téma, jehož primárními „nositeli“ jsou firmy…? V definici pracuje s formulacemi… „ složitost procesu bude záviset na faktorech, jako je velikost podniku a povaha jeho činností…“ V prováděcích návrzích zmiňuje Platformy, ceny, „zavádějící marketing“, tvorba kodexu samoregulace a společné regulace „SDĚLENÍ“ O CSR: ?

Ve zdůvodnění nevyjasňuje postavení Komise k problematice… Jedná se o téma, jehož primárním „nositelem“ je stát…? Jedná se o téma, jehož primárními „nositeli“ jsou firmy…? V definici pracuje s formulacemi… „ složitost procesu bude záviset na faktorech, jako je velikost podniku a povaha jeho činností…“ V prováděcích návrzích zmiňuje Platformy, ceny, „zavádějící marketing“, tvorba kodexu samoregulace a společné regulace Ve zdůvodnění opouští … staré cíle typu “People - Profit – Planet” staré cesty typu “dobrovolný závazek chovat se nad rámec zákona a minimalizovat negativní dopady výroby na společnostnost...” V definici pracuje s formulacemi… „ maximalizovat vytváření společné hodnoty pro své vlastníky, další zůčastněné strany…“ „rozvoj sociální odpovědnosti podniků by měl být veden samotnými podniky…“ V prováděcích návrzích zmiňuje společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek propojení se sociálním podnikáním NÁRODNÍ STRATEGIE Business Leaders Fórum & Byznys pro Společnost Očekávání od národní strategie? Potvzení trendu (+) a odpovědi na otazníky ( ? )

CSR PŘED FINANČNÍ UZÁVĚRKOU A PO NÍ „Vytváření sdílených hodnot…“ PROVOZ DODAVATELÉ MARKETING HR PR … „ Sdílení vytvořených hodnot…“ PROJEKTY POMOC SPOLEČENSKÁ TÉMATA HR PR … OBRAT ZISK

STRATEGICÉ CSR PROBLÉM, KTERÉMU SE VĚNUJEME JE NALÉHAVÝ V MÍSTĚ, KDE PŮSOBÍME NAŠE FIRMA MÁ POTENCIÁL DANÝ PROBLÉM ÚSPĚŠNĚ ŘEŠIT PROBLÉM JE PŘÍLEŽITOSTÍ/ PŘEKÁŽKOU PRO ROZVOJ NAŠEHO PODNIKÁNÍ.. 0

CSR JE VŽDY JEDINEČNÝM VÝSLEDKEM HLEDÁNÍ

I N O V A C E N Á S B A V Í