Reforma veřejných financí v ČR ZS 2008/2009 PRESENTACE téma 1 skupina VI Reforma veřejných financí v ČR ZS 2008/2009 Sociální a zdravotní systémy 5hp301 1
Svátek má: Tereza Výčet členů týmu a jejich témat: PRESENTUJÍCÍ členové Reforma veřejných financí skupina VI Výčet členů týmu a jejich témat: Jiří Štekláč NF | xstej71@vse.cz David Rychetský NF | xrycd02@vse.cz Úvodní slovo, daňová reforma Státní rozpočet (SR) Tomáš Hýbner NF | xhybt02@vse.cz Martin Šťastný NF | xstam56@vse.cz Reforma zdravotního systému Důchodová reforma Klára Vančáková NF | xvank14@vse.cz Reforma sociálního systému Sociální a zdravotní systémy 5hp301 2
Co rozumíme pojmem reforma veřejných financí?... ÚVODNÍ SLOVO reforma Reforma veřejných financí skupina VI Co rozumíme pojmem reforma veřejných financí?... … změna struktury příjmů a výdajů a změna systémů determinujících příjmy a výdaje ve státním rozpočtu a ostatních veřejných rozpočtech tak, aby výdaje v těchto rozpočtech dlouhodobě nepřevyšovaly příjmy. Sociální a zdravotní systémy 5hp301 3
Proč je nutné reformu realizovat? ÚVODNÍ SLOVO reforma Reforma veřejných financí skupina VI Proč je nutné reformu realizovat? • neuspokojivý stav veřejných financí (permanentně vysoké záporné saldo SR) • neudržitelná schopnost financování některých systémů (sociální, zdravotní, důchodový …) Sociální a zdravotní systémy 5hp301 4
Důvody vysokých deficitů? ÚVODNÍ SLOVO reforma Reforma veřejných financí skupina VI Důvody vysokých deficitů? • volební cyklus (fiskální expanze 2006) • nepopulárnost snižování výdajů • absence institutu bankrotu ve veřejných financích (alespoň dočasně) Sociální a zdravotní systémy 5hp301 5
Důvody neudržitelnosti některých systémů? ÚVODNÍ SLOVO reforma Reforma veřejných financí skupina VI Důvody neudržitelnosti některých systémů? • dlouhodobé změny struktury obyvatelstva (časem začne klesat počet přispěvatelů a růst počet příjemců) Sociální a zdravotní systémy 5hp301 6
Státní rozpočet STÁTNÍ ROZPOČET téma 7 Sociální a zdravotní systémy Reforma veřejných financí skupina VI Státní rozpočet Sociální a zdravotní systémy 5hp301 7
• snižování rozpočtového deficitu STÁTNÍ ROZPOČET cíle Reforma veřejných financí skupina VI Cíle reformy rozpočtu • snižování rozpočtového deficitu • zpomalení nárůstu vládního dluhu • snižování mandatorních výdajů Sociální a zdravotní systémy 5hp301 8
Důvody reformy z hlediska rozpočtu STÁTNÍ ROZPOČET důvody Reforma veřejných financí skupina VI Důvody reformy z hlediska rozpočtu • stále vyšší zadlužování • maastrichtská kritéria Sociální a zdravotní systémy 5hp301 9
Maastrichtská kritéria STÁTNÍ ROZPOČET důvody Reforma veřejných financí skupina VI Maastrichtská kritéria • schodek veřejných financí nesmí přesáhnout 3 % HDP • celkový veřejný dluh nesmí překročit 60 % HDP Sociální a zdravotní systémy 5hp301 10
Saldo státního rozpočtu (mld. Kč) STÁTNÍ ROZPOČET ukazatele Reforma veřejných financí skupina VI Saldo státního rozpočtu (mld. Kč) Sociální a zdravotní systémy 5hp301 11
Saldo státního rozpočtu/HDP (% HDP) STÁTNÍ ROZPOČET ukazatele Reforma veřejných financí skupina VI Saldo státního rozpočtu/HDP (% HDP) Sociální a zdravotní systémy 5hp301 12
Státní dluh (mld. Kč) ukazatele STÁTNÍ ROZPOČET 13 Reforma veřejných financí skupina VI Státní dluh (mld. Kč) Sociální a zdravotní systémy 5hp301 13
Státní dluh/HDP (% HPD) STÁTNÍ ROZPOČET ukazatele Reforma veřejných financí skupina VI Státní dluh/HDP (% HPD) Sociální a zdravotní systémy 5hp301 14
cíle STÁTNÍ ROZPOČET 15 Sociální a zdravotní systémy 5hp301 Reforma veřejných financí skupina VI Sociální a zdravotní systémy 5hp301 15
cíle STÁTNÍ ROZPOČET 16 Sociální a zdravotní systémy 5hp301 Reforma veřejných financí skupina VI Sociální a zdravotní systémy 5hp301 16
Daňová reforma DAŇOVÁ REFORMA téma 17 Sociální a zdravotní systémy Reforma veřejných financí skupina VI Daňová reforma Sociální a zdravotní systémy 5hp301 17
Daňová kvóta (2008) DAŇOVÁ REFORMA daňová kvóta 18 Reforma veřejných financí skupina VI Daňová kvóta (2008) Sociální a zdravotní systémy 5hp301 18
Vývoj a vládní predikce daňové kvóty (2000-2010) DAŇOVÁ REFORMA daňová kvóta Reforma veřejných financí skupina VI Vývoj a vládní predikce daňové kvóty (2000-2010) Sociální a zdravotní systémy 5hp301 19
Reforma přinesla změny těchto daní DAŇOVÁ REFORMA změny Reforma veřejných financí skupina VI Reforma přinesla změny těchto daní • Daň z příjmu fyzických osob • Daň z příjmu právnických osob • DPH • Majetkové, spotřební, ekologické … Sociální a zdravotní systémy 5hp301 20
Hlavní změny daně z příjmu fyzických osob DAŇOVÁ REFORMA DPFO Reforma veřejných financí skupina VI Hlavní změny daně z příjmu fyzických osob • místo 4 sazeb (12%,19%,25%,32%) zůstala jedna 15% daňová sazba • základem daně je superhrubá mzda namísto mzdy hrubé očištěné od sociální a zdravotní daně placené zaměstnancem Sociální a zdravotní systémy 5hp301 21
Hlavní změny daně z příjmu fyzických osob DAŇOVÁ REFORMA DPFO Reforma veřejných financí skupina VI Hlavní změny daně z příjmu fyzických osob • došlo k zastropování sociální a zdravotní daně, v příjmu nad 80.000,- Kč, placené jak zaměstnancem, tak zaměstnavatelem • došlo ke změně slev na dani Sociální a zdravotní systémy 5hp301 22
Kolik úšetří FO na daních oproti roku 2007? DAŇOVÁ REFORMA reformní úspora DPFO Reforma veřejných financí skupina VI Kolik úšetří FO na daních oproti roku 2007? Polepšení oproti 2007 Hrubý příjem poplatníka Sociální a zdravotní systémy 5hp301 23
43 % 15 % 23 % Bezdětný poplatník s příjmem 21.000,- Kč/měsíc DAŇOVÁ REFORMA Příklad DPFO Reforma veřejných financí skupina VI Bezdětný poplatník s příjmem 21.000,- Kč/měsíc Sociální a zdravotní pojištění (12,5%) 2.625,- Kč 2.625,- Kč Superhrubá mzda (mzdové náklady – 135 % hrubé mzdy) 28.400,- Kč 7.400,- Kč Sleva na dani 2.070,- Kč Záloha na daň (15% ze superhrubé mzdy – sleva) 2.190,- Kč 2.190,- Kč Čistá mzda 16.185,- Kč 12.215,- Kč (2.625+2.190) : 21.000 = 23 % 12.215 : 28.400 = 43 % 15 % 23 % 43 % Sociální a zdravotní systémy 5hp301 24
Porovnání efektivního zdanění před a po reformě DAŇOVÁ REFORMA efektivní daň DPFO Reforma veřejných financí skupina VI Porovnání efektivního zdanění před a po reformě Efektivní zdanění Příjem, při kterém si poplatník polepší o minimum 2007 Příjem, kde začíná strop na sociální a zdravotní daň Hrubý příjem [Kč] Sociální a zdravotní systémy 5hp301 25
Změna v roce 2009 - zmírnění progrese DAŇOVÁ REFORMA efektivní daň DPFO Reforma veřejných financí skupina VI Změna v roce 2009 - zmírnění progrese Efektivní zdanění Sazba snížena na 12,5 %, sleva na poplatníka klesá z 2.070,- Kč na 1.380,- Kč => zmírnění progrese => pohoršení pro nízkopříjmové skupiny … Hrubý příjem [Kč] Sociální a zdravotní systémy 5hp301 26
Fiskální vývoj daně z příjmu fyzických osob DAŇOVÁ REFORMA DPFO Reforma veřejných financí skupina VI Fiskální vývoj daně z příjmu fyzických osob Inkaso DPFO [mld. Kč] -24 mld. Kč Sociální a zdravotní systémy 5hp301 27
Hlavní změny daně z příjmu právnických osob DAŇOVÁ REFORMA DPPO Reforma veřejných financí skupina VI Hlavní změny daně z příjmu právnických osob • sazba daně se snižuje z 24 % v roce 2007 na 21 % v roce 2008, 20 % v roce 2009 a 19 % v roce 2010 • plánuje se ovšem rozšíření daňového základu Sociální a zdravotní systémy 5hp301 28
Změny sazeb a inkasa DAŇOVÁ REFORMA DPPO Reforma veřejných financí skupina VI Změny sazeb a inkasa Snížení DPPO => -81 mld. Kč Rok 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 růst HDP 1,9% 3,6% 4,5% 6,3% 6,8% 6,0% 5,0% Sociální a zdravotní systémy 5hp301 29
Hlavní změny daně z přidané hodnoty DAŇOVÁ REFORMA DPH Reforma veřejných financí skupina VI Hlavní změny daně z přidané hodnoty • snížena 5 % sazba se zvýšila na 9 % (+26 mld.) • v rámci ekologické reformy některé ekologické produkty přeřazeny do snížené sazby Sociální a zdravotní systémy 5hp301 30
• zrušení minimálního základu daně DAŇOVÁ REFORMA další reformy Reforma veřejných financí skupina VI Další daňové změny • zrušení minimálního základu daně • zrušení společného zdanění manželů • přesun daňové zátěže od přímých daní do spotřeby (ekologické daně, DPH, spotřební …) • … Sociální a zdravotní systémy 5hp301 31
Problém daňových výjimek DAŇOVÁ REFORMA daňové výjimky Reforma veřejných financí skupina VI Problém daňových výjimek • nepřehlednost systémů -> administrativní zátěž jak pro poplatníka tak úřad -> neefektivita • daňová distorzita -> chovám se jinak, než bych se choval -> nepřirozenost • daňová nerovnost -> jedny skupiny platí daně za druhé -> nespravedlnost Sociální a zdravotní systémy 5hp301 32
… zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů … DAŇOVÁ REFORMA daňové výjimky Reforma veřejných financí skupina VI … zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů … § 4, (1) Osvobozeny od daně jsou: zi) náhrady (příspěvky) pobytových výloh poskytované orgány Evropské unie zaměstnancům (národním expertům) vyslaným k působení do institucí Evropské unie zl) příspěvky poskytované poslanci Evropského parlamentu, zvolenému na území České republiky, z rozpočtu Evropské unie, zj) renta, náhrady a naturální plnění poskytované bývalému prezidentu republiky podle zvláštního právního předpisu, Sociální a zdravotní systémy 5hp301 33
… zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů … § 10, (3) DAŇOVÁ REFORMA daňové výjimky Reforma veřejných financí skupina VI … zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů … § 10, (3) Od daně jsou, kromě příjmů uvedených v § 4, osvobozeny a) příjmy podle odstavce 1 písm. a), pokud jejich úhrn u poplatníka nepřesáhne ve zdaňovacím období 20 000 Kč; přitom příjmem poplatníka, kterému plyne příjem z chovu včel a u kterého nepřekročí ve zdaňovacím období počet včelstev 40, je částka 500 Kč na jedno včelstvo Sociální a zdravotní systémy 5hp301 34
Návrh MF ČR na daňovou reformu do roku 2010 DAŇOVÁ REFORMA reforma 2010 Reforma veřejných financí skupina VI Návrh MF ČR na daňovou reformu do roku 2010 • sjednocení vyměřovacího základu daně • sjednocení místa výběru daní • nový, jednodušší, daňový řád • odstranění nadbytečných výjimek Sociální a zdravotní systémy 5hp301 35
Návrh MF ČR na daňovou reformu do roku 2010 DAŇOVÁ REFORMA reforma 2010 Reforma veřejných financí skupina VI Návrh MF ČR na daňovou reformu do roku 2010 • lepší právní postavení poplatníka • zamezit dvojímu zdanění, nezdaňovat kapitál u právnických osob • zafixovat systém, umožnit pouze změnu parametrů - fiskálním nástrojem bude sazba Sociální a zdravotní systémy 5hp301 36
Reforma zdravotnictví REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ téma 37 Reforma veřejných financí skupina VI Reforma zdravotnictví Sociální a zdravotní systémy 5hp301 37
Krizový vývoj českého zdravotnictví REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ krize zdravotnictví Reforma veřejných financí skupina VI Krizový vývoj českého zdravotnictví • poskytovatelé zdravotní péče • zdravotní pojišťovny • stát • uživatel zdravotní péče - občan Sociální a zdravotní systémy 5hp301 38
Podíl výdajů na zdravotnictví REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ krize zdravotnictví Reforma veřejných financí skupina VI Podíl výdajů na zdravotnictví Sociální a zdravotní systémy 5hp301 39
• odpovědnost institucí REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ cíle Reforma veřejných financí skupina VI Hlavní cíle reformy • volná soutěž • odpovědnost institucí • posílení role občana Sociální a zdravotní systémy 5hp301 40
Dvě základní stránky reformy REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ stránky reformy Reforma veřejných financí skupina VI Dvě základní stránky reformy • institucionální reforma • reforma systému financování Sociální a zdravotní systémy 5hp301 41
Institucionální reforma REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ instituce Reforma veřejných financí skupina VI Institucionální reforma • poskytovatelé zdravotní péče • zdravotní pojišťovny • stát • uživatel zdravotní péče - občan Sociální a zdravotní systémy 5hp301 42
Reforma financování reforma REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ 43 Reforma veřejných financí skupina VI Reforma financování Sociální a zdravotní systémy 5hp301 43
Reforma financování • zdravotní plány • osobní účty REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ finance Reforma veřejných financí skupina VI Reforma financování • zdravotní plány • osobní účty • regulační poplatky Sociální a zdravotní systémy 5hp301 44
Regulační poplatky – nejdiskutovanější téma REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ regulace Reforma veřejných financí skupina VI Regulační poplatky – nejdiskutovanější téma • smysl • názory opozice • hodnocení OECD Sociální a zdravotní systémy 5hp301 45
Důchodová reforma DŮCHODOVÁ REFORMA téma 46 Reforma veřejných financí skupina VI Důchodová reforma Sociální a zdravotní systémy 5hp301 46
• penze jsou závislé na národních aktivech DŮCHODOVÁ REFORMA něco z historie Reforma veřejných financí skupina VI Málokdo si uvědomuje … • penze jsou závislé na národních aktivech • v 90. letech se na dluhy zakládalo • ztráta národních aktiv -> závislost na příjmu z daní Sociální a zdravotní systémy 5hp301 47
Důchodový systém nemůže mít dlouhého trvání... DŮCHODOVÁ REFORMA populační problém Reforma veřejných financí skupina VI Důchodový systém nemůže mít dlouhého trvání... • populace stárne • počet pojištěnců roste Sociální a zdravotní systémy 5hp301 48
Vývoj počtu poplatníků a důchodců DŮCHODOVÁ REFORMA populační problém Reforma veřejných financí skupina VI Vývoj počtu poplatníků a důchodců 4 880 187 4 848 236 4 788 289 4 843 380 4 595 773 4 583 373 4 530 096 Počet poplatníků 2 719 161 2 683 784 2 645 100 2 625 685 2 590 844 2 577 798 2 584 018 Počet důchodců 2 028 865 1 995 350 1 961 870 1 944 915 1 914 219 1 907 830 1 922 722 Počet starobních důchodců 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 Rok • nárůst počtu poplatníků pojistného se zvýšil cca o 7 %, starobních důchodců cca o 5 % Sociální a zdravotní systémy 5hp301 49
Poměr důchodců a poplatníků pojistného DŮCHODOVÁ REFORMA populační problém Reforma veřejných financí skupina VI Poměr důchodců a poplatníků pojistného Sociální a zdravotní systémy 5hp301 50
Vývoj počtu poplatníků a důchodců DŮCHODOVÁ REFORMA populační problém Reforma veřejných financí skupina VI Vývoj počtu poplatníků a důchodců 4 880 187 4 848 236 4 788 289 4 843 380 4 595 773 4 583 373 4 530 096 Počet poplatníků 2 719 161 2 683 784 2 645 100 2 625 685 2 590 844 2 577 798 2 584 018 Počet důchodců 2 028 865 1 995 350 1 961 870 1 944 915 1 914 219 1 907 830 1 922 722 Počet starobních důchodců 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 Rok Sociální a zdravotní systémy 5hp301 51
Poměr důchodců a poplatníků pojistného DŮCHODOVÁ REFORMA populační problém Reforma veřejných financí skupina VI Poměr důchodců a poplatníků pojistného Sociální a zdravotní systémy 5hp301 52
Postupné prodlužování věku … DŮCHODOVÁ REFORMA odchod do důchodu Reforma veřejných financí skupina VI Postupné prodlužování věku … Sociální a zdravotní systémy 5hp301 53
Systém založený na třech pilířích … DŮCHODOVÁ REFORMA třípilířový systém Reforma veřejných financí skupina VI Systém založený na třech pilířích … • I. pilíř: průběžně financovaný důchodový účet • II. pilíř: povinné spoření na penzi • III. pilíř: dobrovolné spoření na penzi Sociální a zdravotní systémy 5hp301 54
Reforma má jasnou logiku … DŮCHODOVÁ REFORMA průběh Reforma veřejných financí skupina VI Reforma má jasnou logiku … • penzijní systém směřuje do deficitu • vláda chce deficit snížit • kdo nebude pracovat 35 let má smůlu Sociální a zdravotní systémy 5hp301 55
Možná by stálo za úvahu … DŮCHODOVÁ REFORMA průběh Reforma veřejných financí skupina VI Možná by stálo za úvahu … • nabídnout vládou větší flexibilitu • výše důchodu odstupňovaná dle počtu odpracovaných let Sociální a zdravotní systémy 5hp301 56
Predikce podílu starobních důchodů (55+) na HDP DŮCHODOVÁ REFORMA průběh Reforma veřejných financí skupina VI Predikce podílu starobních důchodů (55+) na HDP Sociální a zdravotní systémy 5hp301 57
Sociální reforma SOCIÁLNÍ REFORMA téma 58 Sociální a zdravotní systémy Reforma veřejných financí skupina VI Sociální reforma Sociální a zdravotní systémy 5hp301 58
Mandatorní výdaje … SOCIÁLNÍ REFORMA výdaje 59 Reforma veřejných financí skupina VI Mandatorní výdaje … Sociální a zdravotní systémy 5hp301 59
Odstranění automatických valorizačních schémat SOCIÁLNÍ REFORMA konec automatiky Reforma veřejných financí skupina VI Odstranění automatických valorizačních schémat • novelizace zákona o živ. a exist. minimu • cílem je podpora motivace k práci • valorizační schémata zrušena u všech sociálních transférů kromě důchodů Sociální a zdravotní systémy 5hp301 60
Státní sociální podpora, sociální péče SOCIÁLNÍ REFORMA sociální podpora Reforma veřejných financí skupina VI Státní sociální podpora, sociální péče 700,- Kč 15 - 26 let 610,- Kč 6 - 15 let 500,- Kč 0 - 6 let Výše přídavku Věk dítěte • přídavek na dítě • sociální příplatek Sociální a zdravotní systémy 5hp301 61
• rychlý, klasický, pomalejší SOCIÁLNÍ REFORMA příspěvky Reforma veřejných financí skupina VI Rodičovský příspěvek • rychlý, klasický, pomalejší • čerpání ve třech výměrách - zvýšené 11.400,- Kč - základní 7.600,- Kč - snížené 3.800,- Kč Sociální a zdravotní systémy 5hp301 62
• porodné v pevné výši dle pořadí dítěte 1. dítě – 15.000,- Kč SOCIÁLNÍ REFORMA příspěvky Reforma veřejných financí skupina VI Porodné • porodné v pevné výši dle pořadí dítěte 1. dítě – 15.000,- Kč 2. a další – 13.000,- Kč • příspěvky v pevné výši dle věku (pěstouni) 10.000,- Kč 15 - 26 let 9.000,- Kč 6 - 15 let 8.000,- Kč 0 - 6 let Výše přídavku Věk dítěte Sociální a zdravotní systémy 5hp301 63
• školní pomůcky – zrušeno! SOCIÁLNÍ REFORMA příspěvky Reforma veřejných financí skupina VI Příspěvky na … • školní pomůcky – zrušeno! • pohřebné • na zvýšené životní náklady – zrušeno! Sociální a zdravotní systémy 5hp301 64
Dávky státní sociální podpory SOCIÁLNÍ REFORMA dávky Reforma veřejných financí skupina VI Dávky státní sociální podpory -435 103 -433 102 -430 Pohřebné návrh -86 -85 -84 Příspěvek na školní pomůcky - zrušení 14 13 12 Příspěvek při převzetí dítěte návrh -535 1 420 -407 1 432 -409 1 438 Porodné návrh -8 003 26 530 -5 672 27 299 -4 442 26 906 Rodičovský příspěvek návrh -671 3 564 -439 3 874 -477 4 211 Sociální příplatek návrh -3 336 7 090 -2 743 7 457 -2 652 7 669 Přídavek na dítě návrh úspora (-) náklady 2010 2009 2008 Dávky sociální péče pro zdravotně postižené -3 336 7 090 -2 743 7 457 -2 652 7 669 Přídavek na dítě návrh úspora (-) náklady 2010 2009 2008 Sociální a zdravotní systémy 5hp301 65
Sociální služby a nezaměstnanost SOCIÁLNÍ REFORMA sociální služby Reforma veřejných financí skupina VI Sociální služby a nezaměstnanost • sociální služby – navrhované změny • nezaměstnanost – fixní částky na podporu zaměstnávání osob se ZP • nezaměstnanost – zpřísnění vyplácení podpor Sociální a zdravotní systémy 5hp301 66
Základní ukazatele nemocenského pojištění SOCIÁLNÍ REFORMA vývoj ukazatelů Reforma veřejných financí skupina VI Základní ukazatele nemocenského pojištění Sociální a zdravotní systémy 5hp301 67
Účinnost se přesouvá na další rok … SOCIÁLNÍ REFORMA účinnost Reforma veřejných financí skupina VI Účinnost se přesouvá na další rok … • 1.-3. den – nenáleží nemocenská dávka • 4.-30. den – 60 % DVZ -též při ošetř.člena rod. • 31.-60. den – 66 % • 61. - … 72 % Sociální a zdravotní systémy 5hp301 68
• věcné plnění sociálních dávek,rodinná politika SOCIÁLNÍ REFORMA a reforma kráčí dál … Reforma veřejných financí skupina VI Další etapy reformy • věcné plnění sociálních dávek,rodinná politika • negativní daň • Národní úřad pro zaměstnanost a soc. správu • reformy lékařské posudkové kontroly Sociální a zdravotní systémy 5hp301 69
ZDROJE • vlastní hlavy • www.finance.cz • www.csob.cz • www.mfcr.cz Reforma veřejných financí skupina VI • vlastní hlavy • www.finance.cz • www.csob.cz • www.mfcr.cz • cds.mfcr.cz • www.mpsv.cz • www.duchody-duchodci.cz • www.statnisprava.cz • www.britskelisty.cz • www.cepin.cz • www.czso.cz Sociální a zdravotní systémy 5hp301 70
LOUČÍME SE DĚKUJEME ZA POZORNOST! 71 Sociální a zdravotní systémy Reforma veřejných financí skupina VI DĚKUJEME ZA POZORNOST! Sociální a zdravotní systémy 5hp301 71