Prezentace … ☺ co „to“ je a proč vlastně?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
1 Komunikace a prezentace/ P3 Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.1.
Umění prezentace.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Zásady dobré komunikace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.01 Téma: PowerPoint Číslo.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Firemní komunikace ( několik postřehů z praxe) PhDr. Pavel Beňo Práce a vztahy / Civilcourage TV Tel ;
Hodnocení ústní prezentace Mgr. Petra Janečková šk. r. 2007/2008
Prezentační dovednosti
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Prezentujeme výsledky projektu Výpočetní technika.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Komunikace s rodiči.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Rozhodovací procesy.
Komunikace a prezentace/ C4
D R A M A Mgr. Michal Oblouk. DRAMA Slovo odvozeno z řeckého pojmenování dráma = čin, jednání, skutek Literární dílo určené k jevištnímu provedení Divadelní.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Alternativní a augmentativní komunikace
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Obhajoba BP.
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Tvorba posterů *1* - Co je to poster? *2* - Jak vypadá?
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Komunikace a prezentace/ C7
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Psaní právních dokumentů
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
1 Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Zápočtové cvičení ZEMÁNEK, Z. - PLUSKAL, D. Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Principy KPSS Zlín Co KPSS přineslo do procesu plánování důraz na aktivní roli uživatelů sociálních služeb a zastoupení jejich zájmů v procesu.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Vzor individuální prezentace
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Prezentační a komunikační dovednosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Volnočasová pedagogika
Rozvoj IT kompetencí Pavla Kovářová.
Transkript prezentace:

Prezentace … ☺ co „to“ je a proč vlastně? ☻ Prezentace je strukturovaná forma komunikace s nasazením vlastních pomůcek a v rámci přehledného kruhu posluchačů.

Prezentace Je strukturovaná forma komunikace Je výběr relevantních informací Je znázornění informací pomocí metod Je cílené zprostředkování věcných obsahů Je způsob komunikace ve firmě!

Prezentace slouží … … kvalitě práce a spokojenosti spolupracovníků!!! Vyjasnění struktury práce (i vlastní!) Vzájemné informaci a spolupráci Otevřenosti a „konstruktivnímu pracovnímu klimatu“ na pracovišti a tím i … kvalitě práce a spokojenosti spolupracovníků!!!

Prezentace není Zastírací manévr … „Show“!!! Připustíme-li, že jde o dovednost, pak se „to“ (dobře prezentovat) lze naučit!!!

Význam prezentace narůstá (proto, že): 1. Výrobky a výkony se svou kvalitou začínají stále více podobat! 2. Podniky a firmy potřebují ke svým rozhodnutí stále více informací! 3. Ti, kteří rozhodují chtějí znát a prověřit, co se skrývá za „leskem“ nabídek a prospektů! 4. Narůstá strach z chybných rozhodnutí a proto bude - schopnost řešit problémy (a) - orientace na zákazníka (b) - a kompetence (c) při výběru nabídky centrálním kriteriem v rozhodování!

Jak postupujeme ? Pro (nebo při) prezentaci zjišťujeme problémy a přání zákazníků (zadavatelů), současně však musíme umět argumentovat v ten správný okamžik – za pomoci svého zevnějšku (1), řeči těla (2) a rétorických (řečnických) dovedností (3).

O „člověčině“ v prezentaci … V popředí prezentace stojí vždy člověk! Optické a vizuální pomůcky mu slouží pouze jako podpora. - V tom, že usnadňují pochopení a srozumitelnost ... Je mnohem těžší výrobek abstraktně popsat než jej - prostě a jednoduše – ukázat ! Obraz řekne víc jak tisíc slov! (Ale pozor – obraz! Nikoli chaotická čmáranice…)

Jak prezentovat efektivně … 1. Vypracování konceptu: Cílem prezentace je aktivovat posluchače. Jak ale vyjádřit komplexní a složité souvislosti jednoduše a názorně? 2. Optimalizace médií: Dalším hlediskem je volba a vhodné, tj. „profesionální“ nasazení a obsluha médií v prezentaci. - Nezapomeňte na nácvik před prezentací! 3. Přesvědčivost projevu … 4. Obrana konceptu (schopnost argumentace)

Sdělení (verbální a neverbální Ostatní okolnosti Prvky prezentace Lidé (řečník a posluchači) Sdělení (verbální a neverbální část, pomůcky) Ostatní okolnosti (čas, místo, podmínky, příležitosti …)

Plánování prezentace Plánujte včas a hledejte odpovědi na otázky: Kdo jsou účastníci ? O co se zajímají? Jak dlouho bude prezentace trvat? (Ideál: 20-30 minut + diskuse 30 – 60 minut…) Čeho chci dosáhnout (cíl)? Co chci ukázat, zdůraznit, zprostředkovat (obsah)? Jak to budu dělat, ukazovat, znázorňovat (průběh)? Čím mohu učinit obsah srozumitelnějším? (média) Jak chci uspořádat okolí? (místnost, uspořádání) Jakým způsobem se efektivně připravím? (Kontrolní seznam … katalog opatření)

Příprava prezentace (podklady) a) Úvaha (stanovit cíl, analyzovat cílovou skupinu) b) Výběr (sbírat materiál,hledat a třídit informace) c) Vypracování konceptu (určit těžiska, stanovit pořadí – priority …) c) Realizace (zvolit média, vizualizovat informace)

Prezentace - provedení 1. Úvod – otevření prezentace (oslovení, pozdravení, seznámení ...) 2. Hlavní část (dramaturgie – Aristoteles; rytmus: napětí vs. uvolnění … 3. Závěr – zakončení (jak „dospět k závěru“ …, shrnutí … poděkování za pozornost, pochvala účastníků … )

Členění a srozumitelnost … Vystavte svoji prezentaci efektivně po stránce dramaturgie (kupř. drama dle Aristotela) – připravte si „jízdní řád“ Dejte - na začátek „to snadnější“ a „to těžší“ doprostřed Nebojte se – „při orientaci“ požádat uchazeče o pomoc !

… srozumitelnost Dbejte na jednoduchost, srozumitelnost a snadnou pochopitelnost svého vystoupení Média by měla přinášet pouze důležité informace Nepřeceňujte své posluchače když víte, že téma je pro ně neznámé – navazujte na to, co jim je již známé! Používejte pouze výrazy a pojmy, které jsou účastníkům známé Orientujte se na pracovní praxi účastníků.

Stavba dramatického díla dle Aristotela (Poetika … tragédie…) 1. Prolog (nastínění děje) 2. Expozice (představní jednotlivých prvků, jejich vztahu, konflikty a prostředí, v němž se pohybují) 3. Kolize (první „střet protikladných sil“, například dobro (+) vs. zlo (-) , problém vs. možnost jeho řešení) 4. Krize (konflikt nastíněný v předchozí části zde vrcholí, ale není dořešen 5. Peripetie („obrat děje naruby“… anagnorisí = kdo je kdo, odhalení „pravé tváře“ …) 6. Katastrofa (obrat v ději je dokonán, konflikt je vyřešen! Vč. tzv. katarze = „očištění, uvolnění…“)

Média v prezentaci … (Pozor na… !) Dbejte na to, aby jste „nestáli v obrazu“ (nestínit!) Nemluvte „do plátna“ ale „do publika“! Neťukejte ukazovátkem „do plátna“! Budete-li mluvit o nějakém slidu/fólii nechávejte je nejdříve „zapůsobit“ na diváky, ustupte na chvíli stranou a teprve potom ji komentujte. Výstižný titulek (název) usnadňuje orientaci, názvy a nadpisy mají „členit“ a „zvýrazňovat“ (jádro)! Tvořte „bloky“ a používejte „barvy“, „šipky“ (vývoj) – ale pozor: všeho s mírou !!!

Desatero efektivní prezentace I Víš, čeho chceš dosáhnout? (Stanov si jasný cíl! Konzultuj cíle a příp. i obsahy ze zadavatelem!) Vytvořil/a si vhodný scénář? (Nepodceňuj přípravu! Zvaž a rozmysli si průběh prezentace!) Víš, kdo ti může pomoci? (Nemusíš dělat vše sám/sama!) Víš, jak působit na posluchače? (Nepodceňuj mimoslovní formy komunikace ani to, jak se budeš projevovat a chovat!) Vyjadřuj se srozumitelně! (Umíš dobře mluvit? Jasně a srozumitelně? Volíš správná slova?) „Vyrovnej“ se s místem a časem! (Jsou místnost a čas vhodné? Zvládneš to podle rozvrhu? Máš dost času na přípravu?)

Desatero efektivní prezentace II Zvýrazni – jednoduše a názorně - důležité informace! (Vybral/a jsi informace citlivě? Bude jejich „podrobnost“ a „odbornost“ vhodná?) Vžij se do svého posluchače! (Umíš navázat kontakt? Víš jak zaujmout? Respektovat skupinu? Vyber vhodné technické prostředky! (Jakou techniku chceš použít? Bude přiměřená a užitečná? A bude dobře fungovat?) Vyhodnoť a pouč se! ( Nezapomínáš na zhodnocení prezentace a zpětnou vazbu? Chceš-li opravdu vědět. Zda byla prezentace skutečně efektivní, zeptej se těch, kteří byli nejméně spokojeni!)

Kontakt: Práce a vztahy, Sudoměřská 25, 130 00 Praha 3. Tel Kontakt: Práce a vztahy, Sudoměřská 25, 130 00 Praha 3 Tel. 222711362 nebo 602349848, E-mail: 222711362@praceavztahy.cz, info@workrelations.eu Děkuji za pozornost! Pavel Beňo