Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Advertisements

Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_20 NázevÚvěry Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční gramotnost.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_07 NázevBankovnictví v praxi Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_19 NázevInsolvenční řízení Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekPodnikání.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_04 NázevRozpočet partnerů Druh učebního materiálu Pracovní list – příklad rozpočtu PředmětEkonomika Ročník4 Tématický.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_18 NázevInflace Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční gramotnost.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_05 NázevRozpočet domácnosti Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_14 NázevNebankovní sektor Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_14 NázevZajištění ve finančních produktech Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_02 NázevHypotéky Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční produkty.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_03 NázevPlatební karty Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_08 NázevŠkodní a pojistné události Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekPojišťovnictví.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Transkript prezentace:

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivityVI/2 inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti AutorMgr. Blanka Janková Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_2N_30_17 NázevOchrana nakupujícího - triky prodejců Druh učebního materiáluPrezentace s výkladem učitele PředmětEkonomika Ročník2. ročník nástavbového studia Provozní technika Tématický celekFinanční gramotnost AnotaceZákladní přehled možných manipulací s nakupujícím Metodický pokynPrezentace s komentářem, řízená diskuse a názory žáků k vybraným tématům, pod vedením učitele pochopit základní pojmy.. Klíčová slovatriky prodejců, reklama, prostředí obchodu, rozmístění zboží, doplňkové služby Očekávaný výstupŽáci se seznámí s nejběžnějšími triky prodejců a obchodníků. Cílem prezentace je ukázat, jak zbytečně neutrácet při nákupu zboží nebo služeb. Datum vytvoření10. března 2014

Jak neutrácet zbytečně Všichni prodejci a obchodníci mají svou taktiku, jak přimět zákazníky víc nakupovat. Využívají poznatků psychologie, tradičních obchodnických triků, ale i nových postupů. Nejběžnější triky prodejců jsou:

******* Snaha dostat zákazníka do obchodu. Slouží k tomu např. reklamy, billboardy i cenové letáky doručované do poštovních schránek, na jejichž titulní stranu se vždy nasazuje cenový bojovník. To je extrémně zlevněná položka - často prodávaná pod výrobní náklady, zpravidla málo kvalitní zboží. Má za úkol upoutat pozornost a vyvolat dojem, že teď právě přišla vhodná doba zajet na nákup. Uveďte příklady a možné způsoby obrany!

******* Zákazník musí mít dojem, že nakupuje levněji než u konkurence. I když to není pravda - cena totiž rozhoduje. Prakticky pokaždé, když přijdete do hypermarketu nebo supermarketu, zrovna bude nabízena nějaká sleva. Období beze slev neexistuje. Slevy přitom dostanou ceny na úplně normální úroveň, jen s nižší marží pro obchodníka. Uveďte příklady a možné způsoby obrany!

******* Do hromady zboží označené viditelnými nápisy „Výprodej“ nebo „Sleva“ prodejce umístí i nezlevněné zboží. Možná si toho u pokladny ani nevšimnete. Pokud ano (zkušenější nakupující si kontrolují zlevněné zboží u čteček), pak se pokladní omluví a vysvětlí, že právě na vaše zboží se sleva nevztahuje. Uveďte příklady a možné způsoby obrany!

******* Majitelé nákupních center se snaží dostat pod své střechy i další služby: poštu, lékárnu, pojišťovny, banky. Pak totiž už vůbec nebudete mít důvod jezdit jinam než na periferii, kde prodává své zboží hypermarket. Čím víc multikin, bazénů, dětských koutků, kaváren, tím lépe. Zatím nejsme jako Američané, ale majitelé marketů by je z nás chtěli mít. Ideál: rodina, která stráví v centru celý víkend. Uveďte příklady a možné způsoby obrany!

******* Lákadlem jsou nabídky, kdy je jeden výrobek zdarma. Cena přitom není v případě tří výrobků za cenu dvou jen prostým dvojnásobkem běžné ceny, ale je obvykle o něco vyšší. Podobně zákazníci rádi sáhnou po zboží, ke kterému je připojen ještě nějaký dárek - například k pracímu prášku aviváž. Háček je v tom, že samotná cena prášku je vyšší. Uveďte příklady a možné způsoby obrany! Lákadlem jsou nabídky, kdy je jeden výrobek zdarma. Nejčastěji se to týká drogistických výrobků, jako jsou pasty, kartáčky na zuby a podobně. Obchodníci vědí, že právě takové výrobky zákazníci nakupují obvykle po jednom a takhle jich odbudou víc najednou. Cena přitom není v případě tří výrobků za cenu dvou jen prostým dvojnásobkem běžné ceny, ale je obvykle o něco vyšší. Podobně zákazníci rádi sáhnou po zboží, ke kterému je připojen ještě nějaký dárek - například k pracímu prášku aviváž. Háček je v tom, že samotná cena prášku je vyšší. Zdroj: Lákadlem jsou nabídky, kdy je jeden výrobek zdarma. Nejčastěji se to týká drogistických výrobků, jako jsou pasty, kartáčky na zuby a podobně. Obchodníci vědí, že právě takové výrobky zákazníci nakupují obvykle po jednom a takhle jich odbudou víc najednou. Cena přitom není v případě tří výrobků za cenu dvou jen prostým dvojnásobkem běžné ceny, ale je obvykle o něco vyšší. Podobně zákazníci rádi sáhnou po zboží, ke kterému je připojen ještě nějaký dárek - například k pracímu prášku aviváž. Háček je v tom, že samotná cena prášku je vyšší. Zdroj:

****** Nezastupitelnou úlohu má v psychologii prodeje světlo. Zvlášť nasvícené zboží upoutá větší pozornost zákazníka a ten si ho snadněji vybere do košíku. Maso bývá pod barevným světlem velmi pěkné a šťavnaté, i uzenina, která má nejlepší časy už za sebou, může vypadat díky nasvícení jako čerstvá a naopak. Hnědá barva v interiéru prodejny působí depresivně, zákazník odtud spěchá, chce mít nákup co nejrychleji za sebou. Růžová vyvolává pocit sladkosti v puse a hodí se spíš do cukrárny než supermarketu, červená vyvolává chuť k jídlu. Luxusní zboží snese studené barvy, pro výlohy s mimořádnou nabídkou se hodí barvy teplé. Modrá je dobrá, mohou si s Ondřejem Hejmou pobrukovat obchodníci, protože modrá barva v interiéru či na obalu zboží působí dojmem solidnosti. Uveďte příklady a možné způsoby obrany!