Veřejné zakázky z pohledu dozorového orgánu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

Veřejné zakázky - pochybení v souvislosti s VZ.
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Zákon o veřejných zakázkách: problémové okruhy
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Veřejné zakázky města nově od 2016 MĚSTO V PROMĚNÁCH ČASU A MYŠLENÍ LIDÍ 5. konference Platformy městských architektů a Společnosti Petra Parléře, o.p.s.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení Magdaléna Navrátilová Oddělení veřejných zakázek Státní fond životního prostředí ČR.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Úřad vlády České republiky Oddělení veřejných zakázek Společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek Úřadem vlády ČR Mgr. Zuzana Profousová.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Veřejné zakázky vybrané kapitoly
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Pochybení při zadávání veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Veřejné zakázky z pohledu dozorového orgánu Mgr. Michal Kobza ředitel Úseku veřejných zakázek I Úřad pro ochranu hospodářské soutěže XV. celostátní finanční konference Svaz měst a obcí ČR 29.11.2012

Statistický přehled I

Statistický přehled II

Statistický přehled III

Doporučení pro zadavatele I Před uzavřením smlouvy: Ověřit postavení zadavatele (§ 2 odst. 7) Zúžení okruhu veřejných dodavatelů, kteří v případě výkonu relevantní činnosti postupují dle ustanovení vztahujících se na sektorového zadavatele Ověřit zda není naplněna definice veřejné zakázky (§7) Úplata je zpravidla hrazená zadavatelem, nelze však vyloučit i nepřímou úhradu při jiné konstrukci úplaty.

Doporučení pro zadavatele II Při stanovení zadávacích podmínek: Stanovit správně předpokládanou hodnotu veřejné zakázky (§13) zákaz rozdělení předmětu veřejné zakázky za účelem dosažení nižších finančních limitů (§13 odst.2) Stanovit správně druh zadávacího řízení §23-jednací řízení bez uveřejnění-restriktivní výklad oprávněnosti důvodů=důkazní břemeno ohledně oprávněnosti aplikace tohoto ustanovení nese zadavatel

Doporučení pro zadavatele III Srozumitelně , jasně a úplně popsat co chci (§44 odst.1) nejasné vymezení předmětu zakázky neumožní uchazečům předložit vzájemně porovnatelné nabídky Zabývat se specifiky trhu a nevytvářet neodůvodněné překážky hospodářské soutěži, aby zadavatel dostal skutečně vždy nejvhodnější nabídku (§§6,45,46,56) úroveň kvalifikačních předpokladů musí odpovídat druhu, rozsahu a složitosti veřejné zakázky (přiměřenost kvalifikace) nekumulovat nesouvisející předměty zakázky Uvádět shodné informace do Věstníku veřejných zakázek a do zadávací dokumentace (§6,44 odst.1)

Doporučení pro zadavatele IV Stanovit takový způsob hodnocení, který není diskriminační a je transparentní a který zadavateli umožní posoudit, zda je nabídka uchazeče skutečně pro zadavatele výhodná uchazeči musí vědět v čem mají mezi sebou soutěžit Stanovit dostatečnou lhůtu pro plnění veřejné zakázky Věnovat maximální pozornost obchodním a platebním podmínkám – doporučení stanovit je detailně předem, lze požadovat vzor návrhu smlouvy jako součást zadávacích podmínek Při změně zadávacích podmínek prodlužovat lhůtu pro podání nabídek (§40 odst. 3) v určitých případech i o celou původní délku lhůty

Doporučení pro zadavatele V Při posuzování kvalifikace a nabídek: Doporučuje se vždy postupovat tak, aby bylo možno ve fázi hodnocení hodnotit co možná nejvíce nabídek Lze-li ze zákona žádat o doplnění, objasnění dokladů prokazujících splnění kvalifikace (§59 odst.4) či vysvětlení nabídky (§76 odst. 3,4), doplňovat, objasňovat a vysvětlovat…

Doporučení pro zadavatele VI …,ale nepřipustit změnu původní nabídky lze předkládat nové doklady prokazující splnění kvalifikace(skutečnosti rozhodné pro splnění kvalifikace však musejí nastat ve lhůtě §52!),ale nelze měnit obsah a podmínky nabízeného plnění O každém jednání a postupu hodnotící komise pořizovat protokol formálně zachytit všechny úvahy hodnotící komise, protokol o posouzení kvalifikace

Doporučení pro zadavatele VII Při hodnocení nabídek: Hodnotit vždy jen podle kritéria stanoveného předem v zadávacích podmínkách (§79) Vždy ve zprávě o posouzení a hodnocení uvést popis metody a způsobu hodnocení a popis hodnocení jednotlivých nabídek v rámci všech hodnotících kritérií s odůvodněním (§80) transparentnost postupů a úvah hodnotící komise

Doporučení pro zadavatele VIII Při zrušení zadávacího řízení: Povinnost zrušit zadávací řízení(§84 odst.1) Zadávací řízení lze zrušit jen ze zákonem uvedených důvodů (§84 odst.2) – i zrušení zadávacího řízení může být správní delikt Při uzavírání smlouvy: Nelze měnit návrh smlouvy a předmět plnění, které byly obsahem původní nabídky uchazeče (§82 odst.2)

Doporučení pro zadavatele IX Při změnách smlouvy: Je nutno rozlišovat změny textu smlouvy na podstatné a nepodstatné (§82 odst.7) Nepřípustnost změny v uzavřené smlouvě, která by - umožnila účast jiných dodavatelů v původním ZŘ - mohla mít vliv výběr nejvhodnější nabídky v původním ZŘ - rozšířila předmět veřejné zakázky v původním ZŘ - měnila ekonomickou rovnováhu ve prospěch vybraného uchazeče

Doporučení pro zadavatele X Při sjednávání dodatečných stavebních prací nebo služeb (tzv. vícepráce) : Podmínkou je kumulativní splnění všech podmínek v § 23 odst. 7 písm. a) nebyly obsaženy v zadávacích podmínkách potřeba vznikla v důsledku objektivně nepředvídaných okolností nezbytné pro provedení původní VZ témuž dodavateli nemohou být technicky nebo ekonomicky odděleny bez závažné újmy zadavateli, nebo jsou zcela nezbytné pro dokončení původní VZ veřejný zadavatel pouze do 20 % ceny původní VZ

Aktuality z ÚOHS Uveřejnění výkladového stanoviska k prokazování kvalifikace ve zjednodušeném podlimitním řízení po 1. 4. 2012 na www.compet.cz ÚOHS pořádá pro zaměstnance organizačních složek státu, obcí, krajů a jejich příspěvkových organizací ve dnech 4.12. 2012 a 6.12. 2012 jednodenní odborné semináře (více na www.compet.cz)

Děkuji za pozornost. www.compet.cz Úřad pro ochranu hospodářské soutěže