Ona obvykle píše dopisy ráno. She usually writes letters in the morning.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Present Simple and Continuous
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Kdo to udělal? Who did it?. Proč to udělal? Why did he do it?
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Kdy se to stalo? When did it happen?. Jak dlouho už tady je? How long has he been here?
Přítomný čas průběhový
Budoucí čas „to be going to“
CHVÁLÍM DEN, KDY JSI PŘIŠEL K NÁM, Greatest day in history, PORAZIL SMRT, ZACHRÁNIL JSI NÁS, Death is beaten, You have rescued me, V RADOSTI TEĎ ŽIJEM.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
sloveso MÍT VY_22_INOVACE_55
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Ahoj Marku. Jak se vede? Hi Mark. How have you been?
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – revision Autor:
Unit 4 Infinitiv Příslovečné určení místa a času What ´s the time? Číslovky násobné - ingový tvar.
Pokud se neomluvíš tak z toho budeš mít problémy. You'll be in trouble unless you apologize.
Sloveso "to BE".
Pro své milé žáky vytvořila Kateřina Brandejsová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Elektronická učebnice - II
40.1 If clauses - 2nd and 3rd conditional
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Question tags, echo questions, parallel responses
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.107/1.500/ Název aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Cvičení 2: Přítomný čas průběhový (Vyber správnou možnost)
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_80 NázevPast continuous Téma hodinyMinulé časy PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_70 NázevPresent continuous Téma hodinyKladné a záporné tvary přítomného.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
Musím to udělat? Do I have to do this?. Proč tam musíme jít? Why do we have to go there?
Modal Verbs = způsobová slovesa.
42.1 Reported statements (Nepřímá řeč)
35.1 Question tags (Tázací dovětky)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Past Continuous author: Petr Baťa
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Future Simple Tense Budoucí čas prostý. vyjádření budoucnosti vyjádření nabídky Vyjádření rozhodnutí Tomorrow, the day after tomorrow, in the future,
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Budoucí čas prostý autor: Petr Baťa.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Před pár hodinami jsem byl na cestě sem. Earlier today I was on the way over here.
TO BE GOING TO Autor: Petr Baťa. Vazbu to be going to používáme k vyjádření budoucnosti. Dáváme ji přednost před budoucím časem prostým (will) v těchto.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
USED TO Vazba, kterou používáme, když chceme říci, že něco nějak bývalo. Teď je to však jinak. Často pokud porovnáváme minulost se současností. Např.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Present Simple Přítomný čas prostý. Použití Děje obvyklé nebo pravidelně se opakující I go to bed at 10. Trvalé pravdy, tvrzení, kt. mají obecnou platnost.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Tvorba otázky VY_22_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
All About Friends
Linking Words and phrases
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo Název Téma hodiny PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ Anotace Očekávaný výstup Druh učebního.
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Kdy chcete začít? What time are you going to begin?
Jak se mu říká? What is he called?.
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Nemusel jsem tam jít. I didn't have to go there..
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Všude kam se podívám vidím ryby. Everywhere I look, I see fish.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Transkript prezentace:

Ona obvykle píše dopisy ráno. She usually writes letters in the morning.

My nepíšeme dopisy. We don't write letters.

Proč píšeš ten dopis? Why are you writing the letter?

Nikdy nepíšu dopisy. I never write letters.

Píše teď dopis? Is he writing a letter now?

Nikdy nepíšeš dopisy večer, proč píšeš nějaký zrovna teď? You never write letters in the evening, why are you writing one now?

Proč nepíše dopisy doma? Why doesn't he write letters at home?

Oni píší dopisy často. They often write letters.

Napiš ten dopis. Write that letter.

Nepiš ten dopis. Don't write that letter.

Nepišme dopisy. Let's not write letters.

John nepíše dopisy ale Marie ano. John doesn't write letters, but Mary does.

Nemám moc času. I don't have much time.

Budete mít čas zítra? Are you going to have time tomorrow?

Zítra nebudu mít čas. I am not going to have time tomorrow.

Kdy budete mít čas? When are you going to have time?

Proč nemá vaše matka čas? Why doesn't your mother have time?

Máš trochu volného času? Do you have some free time?

Budeme mít čas odpoledne. We will have time in the afternoon.

Proč nebudou mít čas ráno? Why won't they have time in the morning?

Obávám se, že nebudu mít čas. I'm afraid I won't have time.

Kdy přineseš tu knihu? When are you going to bring that book?

Proč tu knihu nepřineseš? Why won't you bring that book?

Přinesu ji zítra. I'll bring it tomorrow.

Co teď neseš? What are you bringing now?

Nenos tu knihu. Don't bring that book.

Přiveď Johna sebou. Bring John with you.

Kdy přivedeš Marii? When will you bring Mary?

Koho přivádí teď Petr do restaurace? Who is Peter bringing to the restaurant?

Co přináší ten číšník? What is the waiter bringing?

Uvař trochu čaje. Make some tea.

Kdy jsi vařil čaj? When did you make tea?

Kdo vařil čaj? Who made tea?

Ona teď vaří čaj. She's making tea.

Nevař čaj. Don't make tea.

Chci uvařit čaj. I want to make tea.

Uvaříme čaj ráno. We are going to make tea in the morning.

Ty často vaříš čaj, že? You make tea often, don't you?

Oni nikdy nevaří čaj. They never make tea.

Uvařme čaj. Let's make tea.

Kdo uvaří zítra čaj? Who's going to make tea tomorrow?

Oni uvařili čaj před chvílí, že? They made tea a while ago, didn't they?

Ona zatím neuvařila čaj, že? She hasn't made tea, has she?

Kdy jste přišel? When did you come?

Proč jste přišel? Why did you come?

Kdy přijdete zítra? When are you going to come tomorrow?

Už Petr přišel? Has Peter come yet?

Ne, ještě nepřišel. No, he hasn't come yet.

Marie teď přichází. Mary's coming.

Nemohl jsem přijít. I couldn't come.

Proč jste nemohl přijít? Why couldn't you come?

Já můžu přijít, ale on ne. I can come, but he can't.

Musel jsem přijít včera. I had to come yesterday.

Ona nemusela přijít. She didn't have to come.

Už jste si stěžoval? Have you complained yet?

Proč jste si stěžoval? Why did you complain?

Nestěžujte si. Don't complain.

Chtěl bych si stěžovat. I would like to complain.

Měl bych si stěžovat? Should I complain?

Často si stěžuje. He often complains.

Včera si nestěžoval. He didn't complain yesterday.

On si teď také nestěžuje. He's not complaining, either.

Stěžoval bych si. I would complain.

Nestěžujme si. Let's not complain.

Nevolej mě. Don't call me.

Proč jsi mě nezavolal? Why didn't you call me?

Kdy mě zavoláš? When are you going to call me?

Pokud zavolám zítra... If I call tomorrow...

Kdybyste zavolal včera... If you had called yesterday...

Nemohl jsem zavolat. I couldn't call.

Voláte ještě? Are you still calling?

Musel bych volat zítra. I would have to call tomorrow.

Chtěl bych volat ráno. I would like to call in the morning.

Budete volat, že? You will call, won't you?

Volal celý den. He was calling all day.

Už jste volal? Have you called yet?

Ještě jsem nevolal. I haven't called yet.

Jak dlouho už voláš? How long have you been calling?

Dal mi to. He gave it to me.

Proč ti to nedal? Why didn't he give it to you?

Nemohl mi to dát. He couldn't give it to me.

Ještě mi to nedal. He hasn't given it to me yet.

Kdy mi to dáš? When will you give it to me?

Mám mu to dát? Should I give it to him?

Až jí to dáš... When you give it to her...

Už jsem jim to dal. I have given it to them.

Děkuji Vám, že jste mi to dal. Thank you for giving it to me.

Navrhuji, abychom jí to dali. I suggest we give it to her.

Kdy jim to chcete dát? When are you going to give it to them?

Kdyby mi to dal... If he gave it to me...

Chci, aby mi to dal. I want him to give it to me.

Připravil ses už? Have you gotten ready yet?

Kdy se připravíš? When will you get ready?

Připravil bych se... I would get ready...

Mám se připravit teď? Should I get ready now?

Chce, abych se připravil. He wants me to get ready.

Tady se nemůžu připravit. I can't get ready here.

Musel jsem se připravit hned. I had to get ready right away.

Řekl, že se už připravil. He said he had gotten ready.

Kdyby ses teď připravil... If you got ready now...

On se teď připravuje. He's getting ready now.

Kdo to připravil? Who got it ready?

Proč ses nepřipravil? Why didn't you get ready?

Řekl mi, že se připraví. He told me he would get ready.

Kdy jste odešel? When did you leave?

Proč ještě neodešel? Why hasn't he left yet?

Kdy odchází? When is he leaving?

Nechci, aby odešel. I don't want him to leave.

Kdyby teď odešel... If he left now...

Kdyby tehdy odešel... If he had left...

Musím odejít. I have to leave.

Musel jsem odejít. I had to leave.

Kdy budeš muset odejít? When will you have to leave?

Nebudu moci odejít. I won't be able to leave.